• Trattkantarell

BF November 2015

Hej! Jag hittar ingen Novembertråd här så startar en egen.

Jag har eg bf 31/10 men är tvärsäker på att jag kommer flyttas till november.

Jag startar en Novembergrupp på Facebook med, om ni vill vara med så skicka ett meddelande till mig med länk till er profil på Facebook eller er mailadress så lägger jag till er. 

Hur mår ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-25 08:34
    Facebook gruppen blir såklart hemlig så ingen kan söka på den, se vad som skrivs eller se vilka som är med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 11:25
    Ni som vill gå med i Facebook gruppen

Gå hit: www.familjeliv.se/user/inbox/new

Skriv Trattkantarell som mottagare och skriv din epostadress i meddelande fältet

Vi kommer inte att ta in fler medlemmar efter sista maj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-05 12:11
    Efter diskussion i gruppen så har vi nu kommit fram till att redan nu inte ta in fler medlemmar.

• Svar på tråden BF November 2015
  • majsans

Hej.

Får jag hänga med Er här å även på fb?

Väntar 5 e barnet med ny man. Har 4a sen tidigare med en annan pappa. Är i vecka 9 Bf 18/11.

Är mycket tankar som snurrar. Hade ett mf i dec. Å börjar nu känna att den faktiskt kommer stanna kvar. Nu är det bara fostervatten provet som ska gå vägen.

Känner inte riktigt den där lyckan som jag känt de andra ggr. Vågar inte riktigt än. Å det är så annorlunda denna gång. Jag är lycklig men är så mycket nytt med detta.

Har inte berättat för någon än tror det blir mer verkligt då. Tänkte berätta för barnen i veckan men väntar tills de kommer nästa gång. Vet att de kommer bli glada.

Mår illa mycket annars är det lugnt på symptom lite bröstöm.

Kram från mig!

• Charlie40
    majsans skrev 2015-04-10 11:26:22 följande:

Hej.

Får jag hänga med Er här å även på fb?

Väntar 5 e barnet med ny man. Har 4a sen tidigare med en annan pappa. Är i vecka 9 Bf 18/11.

Är mycket tankar som snurrar. Hade ett mf i dec. Å börjar nu känna att den faktiskt kommer stanna kvar. Nu är det bara fostervatten provet som ska gå vägen.

Känner inte riktigt den där lyckan som jag känt de andra ggr. Vågar inte riktigt än. Å det är så annorlunda denna gång. Jag är lycklig men är så mycket nytt med detta.

Har inte berättat för någon än tror det blir mer verkligt då. Tänkte berätta för barnen i veckan men väntar tills de kommer nästa gång. Vet att de kommer bli glada.

Mår illa mycket annars är det lugnt på symptom lite bröstöm.

Kram från mig!

Jag går in i v 9 imorgon. Ska göra NIPT vecka 10. Istället för moderkaksprov/fostervattenprov. Vi vill inte vänta till v 16 om ngt skulle vara fel. Är mitt nr 4 också med ny pappa.
  • majsans
    Charlie40 skrev 2015-04-10 14:08:03 följande:

Jag går in i v 9 imorgon. Ska göra NIPT vecka 10. Istället för moderkaksprov/fostervattenprov. Vi vill inte vänta till v 16 om ngt skulle vara fel. Är mitt nr 4 också med ny pappa.

Grattis ????

Vi har 2 timmar till sjukhuset vi skulle göra kub testet på å så tänkte vi att vi inte får nåt rakt besked ändå så då gör vi fostervattenprov direkt. Vecka 14 här. Men ska diskutera saken mera på ons med bm igen.

Har inte varit orolig tidigare grav. Men är 7 år sen sist å ny man så.

Lycka till!
  • Charlie40
    majsans skrev 2015-04-10 14:43:47 följande:
    Grattis ????

Vi har 2 timmar till sjukhuset vi skulle göra kub testet på å så tänkte vi att vi inte får nåt rakt besked ändå så då gör vi fostervattenprov direkt. Vecka 14 här. Men ska diskutera saken mera på ons med bm igen.

Har inte varit orolig tidigare grav. Men är 7 år sen sist å ny man så.

Lycka till!
    Vi gjorde mkp innan i v15 men svaret kom inte förrän v 16 och det var dåligt så det blev ett avbrytande och det är så jobbigt när barnet blivit så stort. Jobbig förlossning och nu när vi råkat ut för detta två gånger så väljer vi NIPT trots kostnaden. Så jag är fruktansvärt nervös nu och kommer inte berätta för ngn innan v11-12 men då kan vi med säkerhet glädjas om det är friskt och berätta.
  • majsans

Oj då förstår jag. Ja det har man ju med i beräkningen. Håller tummarna för Er!

• becca87

går också gärna med här! Testade positivt i tisdags, då ja kom på att mensen va typ 3-4 veckor sen. Så enligt egen uträkning borde ja va ca v 7+ 2.

Inte ens sambon vet än då vi haft folk hemma hela veckan och det är ju gärna nått man tar ensam??

• Acire85
    FriidaB skrev 2015-04-10 10:34:20 följande:

Härligt att du mår bra :) VUL är inte så vanligt genom landstinget, dom flesta verkar betala privat allt mellan v. 6 till 12 kanske. Vi har gjort IVF och ska göra koll på kliniken den 21:a april. Första barnet för både mig och sambo efter att ha försökt i två år. Håller tummarna att allt ser fint ut. Jag mår ganska bra, skönt med helg så jag kan sova massor, är väldigt trött. :)

okej kul att du oxå mår bra. ja lycka till. och jag hoppas oxå bäbben vill stanna hos mig. när jag haft 2 mf innan. så de här är våran första oxå. jag hoppas verkligen att allt går bra. jo verklgen skönt med helg. små trött jag med.
  • Missmia80

Hejsan! Plussade för några v sen å e nu i v9? andra barnet för oss å storasyster e nu 15mån? följer gärna er här å på fb? Mår väldigt illa på em å kvällarna å mkt växtvärk!

• Daniela1983

Jag vill också vara med i FB-gruppen men lyckades inte skicka meddelande till Trådstartaren... hur göra?

• Novemberbebis15
    Trattkantarell skrev 2015-02-26 13:57:17 följande:

Som sagt, om någon vill vara med i den hemlig facebookgruppen så skicka ett meddelande till mig. Er mailadress borde räcka så kan jag skicka ut inbjudnin

Inget av det man skriver där syns på vanliga facebook

Måste mejlen vara kopplad till sitt facebook-konto?
Svar på tråden BF November 2015