• Trattkantarell

BF November 2015

Hej! Jag hittar ingen Novembertråd här så startar en egen.

Jag har eg bf 31/10 men är tvärsäker på att jag kommer flyttas till november.

Jag startar en Novembergrupp på Facebook med, om ni vill vara med så skicka ett meddelande till mig med länk till er profil på Facebook eller er mailadress så lägger jag till er. 

Hur mår ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-25 08:34
    Facebook gruppen blir såklart hemlig så ingen kan söka på den, se vad som skrivs eller se vilka som är med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 11:25
    Ni som vill gå med i Facebook gruppen

Gå hit: www.familjeliv.se/user/inbox/new

Skriv Trattkantarell som mottagare och skriv din epostadress i meddelande fältet

Vi kommer inte att ta in fler medlemmar efter sista maj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-05 12:11
    Efter diskussion i gruppen så har vi nu kommit fram till att redan nu inte ta in fler medlemmar.

• Svar på tråden BF November 2015
  • förstagångengravid

Jag är i vecka 13 12+2 störiga är inga symptomet inga sug inget tecken på graviditet har inte ens fått en gravid mage :( trodde andra graviditen skulle bli mycket mer framåt

• Liqqueen

Hej!

Jag vill också ansluta mig till denna grupp väldigt gärna även till FB gruppen :)

Är gravid i vecka 11 (10+6), beräknad till 22 november. Det är mitt och min mans första barn och vi är snart 27 år.

Har haft väldigt mycket symptom. Började med att brösten växte till sig en storlek och jag fick genast åka och köpa ny bh, dock verkar de inte slutat än så får väl köpa ny igen snart!

Sen har jag illamående som kommer och går, oftast kommer den på kvällen när man helst vill umgås med vänner och familj (som inte vet något men flera hoppas och kanske till och med anar). Mer än det så blir jag väldigt lätt anfådd och har haft mycket bekymmer med att få i mig mat.. Vissa går helt enkelt inte alls (korvstroganoff) och vissa lukter får mig vilja spy (lök, framförallt stekt). Yoghurt är min räddning, går inget annat ner så går yoghurt ner. Och sen har vi tröttheten. Har alltid varit en nattmänniska men nu blir jag trött redan vid 20-21. Mest irriterande är dock att jag vaknar mycket tidigare än vad jag är van vid, ex på helger. Visst det kan vara skönt, mycket kvar av dagen, men när man sen blir trött igen och inte har någon energi efter några timmar vaken så är det lite irriterande!

Har varit på inskrivning och tagit alla möjliga tester och även anmält att vi vill göra en KUB. Vi är båda intresserade av resultatet men jag är mest nyfiken på det tidiga UL :) någon här som gjort KUB?

Har inte fått datum för KUB än för barnmorskan kan inte boka det uppe på akademiska men vi har fått tid för rutin UL 1 juli! :D

• Liqqueen

Hej!

Jag vill också ansluta mig till denna grupp väldigt gärna även till FB gruppen :)

Är gravid i vecka 11 (10+6), beräknad till 22 november. Det är mitt och min mans första barn och vi är snart 27 år.

Har haft väldigt mycket symptom. Började med att brösten växte till sig en storlek och jag fick genast åka och köpa ny bh, dock verkar de inte slutat än så får väl köpa ny igen snart!

Sen har jag illamående som kommer och går, oftast kommer den på kvällen när man helst vill umgås med vänner och familj (som inte vet något men flera hoppas och kanske till och med anar). Mer än det så blir jag väldigt lätt anfådd och har haft mycket bekymmer med att få i mig mat.. Vissa går helt enkelt inte alls (korvstroganoff) och vissa lukter får mig vilja spy (lök, framförallt stekt). Yoghurt är min räddning, går inget annat ner så går yoghurt ner. Och sen har vi tröttheten. Har alltid varit en nattmänniska men nu blir jag trött redan vid 20-21. Mest irriterande är dock att jag vaknar mycket tidigare än vad jag är van vid, ex på helger. Visst det kan vara skönt, mycket kvar av dagen, men när man sen blir trött igen och inte har någon energi efter några timmar vaken så är det lite irriterande!

Har varit på inskrivning och tagit alla möjliga tester och även anmält att vi vill göra en KUB. Vi är båda intresserade av resultatet men jag är mest nyfiken på det tidiga UL :) någon här som gjort KUB?

Har inte fått datum för KUB än för barnmorskan kan inte boka det uppe på akademiska men vi har fått tid för rutin UL 1 juli! :D

• hoppsan4

Hej! Ny här och jag väntar mitt fjärde barn. Vi fick nästan precis reda på att jag är gravid, jag hade ju alla symtom men tänkte inte så mycket på dom eftersom det hade hänt en hel del tråkigheter i familjen. Jag har redan hunnit komma in i vecka 14 ???? och ska snart ringa mvc och skriva in mig. jag vill också gärna vara med i fb gruppen ????

• monkeey

Hej, har inte varit aktiv på ett bra tag i några forum. Men är nu i v.15 och skulle väldig gärna vilja vara med i Facebookgruppen :)

• Liqqueen

Ok, det var ju inte riktigt snällt, varför tar ni inte in fler, vi är ju uppenbarligen fler som ska få i november och som är intresserade av att vara med?

• Trattkantarell
    Liqqueen skrev 2015-05-05 12:25:07 följande:

Ok, det var ju inte riktigt snällt, varför tar ni inte in fler, vi är ju uppenbarligen fler som ska få i november och som är intresserade av att vara med?

Beslutet är taget gemensamt i gruppen då många känner att de vill kunna dela med sig av privata saker utan att riskera att grannen blir medlem dagen efter. 

Denna tråd har legat här sedan 25/2 så de som har sökt aktivt efter en sådan grupp har ju haft chansen under en ganska lång period. 

Svar på tråden BF November 2015