• Liqqueen

BF November 2015

Hej!

Jag vill också ansluta mig till denna grupp väldigt gärna även till FB gruppen :)

Är gravid i vecka 11 (10+6), beräknad till 22 november. Det är mitt och min mans första barn och vi är snart 27 år.

Har haft väldigt mycket symptom. Började med att brösten växte till sig en storlek och jag fick genast åka och köpa ny bh, dock verkar de inte slutat än så får väl köpa ny igen snart!

Sen har jag illamående som kommer och går, oftast kommer den på kvällen när man helst vill umgås med vänner och familj (som inte vet något men flera hoppas och kanske till och med anar). Mer än det så blir jag väldigt lätt anfådd och har haft mycket bekymmer med att få i mig mat.. Vissa går helt enkelt inte alls (korvstroganoff) och vissa lukter får mig vilja spy (lök, framförallt stekt). Yoghurt är min räddning, går inget annat ner så går yoghurt ner. Och sen har vi tröttheten. Har alltid varit en nattmänniska men nu blir jag trött redan vid 20-21. Mest irriterande är dock att jag vaknar mycket tidigare än vad jag är van vid, ex på helger. Visst det kan vara skönt, mycket kvar av dagen, men när man sen blir trött igen och inte har någon energi efter några timmar vaken så är det lite irriterande!

Har varit på inskrivning och tagit alla möjliga tester och även anmält att vi vill göra en KUB. Vi är båda intresserade av resultatet men jag är mest nyfiken på det tidiga UL :) någon här som gjort KUB?

Har inte fått datum för KUB än för barnmorskan kan inte boka det uppe på akademiska men vi har fått tid för rutin UL 1 juli! :D

• Liqqueen

Hej!

Jag vill också ansluta mig till denna grupp väldigt gärna även till FB gruppen :)

Är gravid i vecka 11 (10+6), beräknad till 22 november. Det är mitt och min mans första barn och vi är snart 27 år.

Har haft väldigt mycket symptom. Började med att brösten växte till sig en storlek och jag fick genast åka och köpa ny bh, dock verkar de inte slutat än så får väl köpa ny igen snart!

Sen har jag illamående som kommer och går, oftast kommer den på kvällen när man helst vill umgås med vänner och familj (som inte vet något men flera hoppas och kanske till och med anar). Mer än det så blir jag väldigt lätt anfådd och har haft mycket bekymmer med att få i mig mat.. Vissa går helt enkelt inte alls (korvstroganoff) och vissa lukter får mig vilja spy (lök, framförallt stekt). Yoghurt är min räddning, går inget annat ner så går yoghurt ner. Och sen har vi tröttheten. Har alltid varit en nattmänniska men nu blir jag trött redan vid 20-21. Mest irriterande är dock att jag vaknar mycket tidigare än vad jag är van vid, ex på helger. Visst det kan vara skönt, mycket kvar av dagen, men när man sen blir trött igen och inte har någon energi efter några timmar vaken så är det lite irriterande!

Har varit på inskrivning och tagit alla möjliga tester och även anmält att vi vill göra en KUB. Vi är båda intresserade av resultatet men jag är mest nyfiken på det tidiga UL :) någon här som gjort KUB?

Har inte fått datum för KUB än för barnmorskan kan inte boka det uppe på akademiska men vi har fått tid för rutin UL 1 juli! :D

• Liqqueen

Ok, det var ju inte riktigt snällt, varför tar ni inte in fler, vi är ju uppenbarligen fler som ska få i november och som är intresserade av att vara med?

• Liqqueen

Jag har fått ett par önskemål om att starta en fb grupp i inkorgen så tänkte att jag kan starta den imorgon. :) har påbörjat detta med att skicka vänförfrågningar till dem som vill vara med. (Måste det för att kunna lägga till i grupp)

Om det är någon mer som vill vara med, och självklart även du Mama muu, så skicka ett privat meddelande med fb namn och beskrivning av fb bild så lägger jag till er med :)

Åh vad roligt det ska bli!

Denna blir för alla vi som kommer bli mammor i november! :)

• Liqqueen
    Kanelsnäckan skrev 2015-05-11 16:43:08 följande:

Hej! Skickade ett meddelande till dig Trattkantarell om att jag gärna vill bli medlem i gruppen på fb. Långt innan det fanns en gräns. Men fick aldrig någon inbjudan..

Du är välkommen att gå med i vår grupp istället, skicka privat meddelande till mig så hjälper jag dig.
  • Liqqueen
    Rebeccajenny skrev 2015-05-15 13:32:57 följande:
    jag själv är sådan som ej vill gå med i grupper för tidigt OM det skulle hända något alltså missfall eller liknande för då vill jag verkligen inte läsa om andra som är i samma vecka och man själv sitter där och inte är gravid längre.. jag går gärna med i grupper när jag kommit en bit in på graviditet och missfallsrisken är minimal för nu är jag bara i v 13 och det är fortfarande väldigt skör period även om missfallsrisken minskat radikalt. Sedan vet jag att det finns folk som går med i grupper redan samma dag dem fått positivt på stickan för att prata ut med andra om symtom, oro och liknande men som sagt ALLA är olika så varför skall en grupp låsas då det förmodligen bara kommer ansluta sig folk som har BF november andra personer är ju fan inte intresserade att gå med i den gruppen?
    Så bra sagt!
  • Liqqueen
    bebba83 skrev 2015-05-18 21:12:19 följande:

Denna gruppen e inte så aktiv eller?

Hej bebba,

Just nu är den inte så aktiv, tror de flesta övergått till fb.

Du är också välkommen att komma med i en grupp, bara skicka ett privat meddelande till mig :)
  • Liqqueen
    bebba83 skrev 2015-05-19 12:50:15 följande:
    Ah va synd. ... jag har inte fb tyvärr å kan inte skaffa Heller ; (
    Vad tråkigt!

Varför kan du inte skaffa? Alla kan ju så klart ;)
  • Liqqueen
    Aichan skrev 2015-05-20 10:14:30 följande:

Är nu i vecka 15 (14+2) - igen. Om vi inte hade gjort UL som drog oss tillbaka i tiden så skulle vi ha gått in i vecka 16 eller om det var vecka 17 imorgon. =)

Hej Aichan,

Du kan absolut komma med i gruppen, skicka ett privat meddelande till mig så hjälper jag dig.

Gruppen är hemlig och ingen kan se att du är med eller gått med :)
  • Liqqueen
    Ni1989 skrev 2015-06-25 23:48:28 följande:

Hej! Väntar mitt först barn och har beräknad bf 18/11. Finns det fortfarande någon fb grupp som är öppen?

Hej!

Det finns en grupp, skicka ett privat meddelande till mig med fb namn och en beskrivning av din profilbild.
  • Liqqueen

Hej! Väntar mitt först barn och har beräknad bf 18/11. Finns det fortfarande någon fb grupp som är öppen?

Hej!

Det finns en grupp, skicka ett privat meddelande till mig med fb namn och en beskrivning av din profilbild.
  • Liqqueen

Hej!

Svar på tråden BF November 2015