Inlägg från: Charlie40 |Visa alla inlägg
  • Charlie40

BF November 2015

Hej

Tror ni det är dags att stiga in i den här gruppen nu? Bim-2 starkare än igår. Syns bättre i verkligheten. :)

• Charlie40
    majsans skrev 2015-04-10 11:26:22 följande:

Hej.

Får jag hänga med Er här å även på fb?

Väntar 5 e barnet med ny man. Har 4a sen tidigare med en annan pappa. Är i vecka 9 Bf 18/11.

Är mycket tankar som snurrar. Hade ett mf i dec. Å börjar nu känna att den faktiskt kommer stanna kvar. Nu är det bara fostervatten provet som ska gå vägen.

Känner inte riktigt den där lyckan som jag känt de andra ggr. Vågar inte riktigt än. Å det är så annorlunda denna gång. Jag är lycklig men är så mycket nytt med detta.

Har inte berättat för någon än tror det blir mer verkligt då. Tänkte berätta för barnen i veckan men väntar tills de kommer nästa gång. Vet att de kommer bli glada.

Mår illa mycket annars är det lugnt på symptom lite bröstöm.

Kram från mig!

Jag går in i v 9 imorgon. Ska göra NIPT vecka 10. Istället för moderkaksprov/fostervattenprov. Vi vill inte vänta till v 16 om ngt skulle vara fel. Är mitt nr 4 också med ny pappa.
  • Charlie40
    majsans skrev 2015-04-10 14:43:47 följande:
    Grattis ????

Vi har 2 timmar till sjukhuset vi skulle göra kub testet på å så tänkte vi att vi inte får nåt rakt besked ändå så då gör vi fostervattenprov direkt. Vecka 14 här. Men ska diskutera saken mera på ons med bm igen.

Har inte varit orolig tidigare grav. Men är 7 år sen sist å ny man så.

Lycka till!
    Vi gjorde mkp innan i v15 men svaret kom inte förrän v 16 och det var dåligt så det blev ett avbrytande och det är så jobbigt när barnet blivit så stort. Jobbig förlossning och nu när vi råkat ut för detta två gånger så väljer vi NIPT trots kostnaden. Så jag är fruktansvärt nervös nu och kommer inte berätta för ngn innan v11-12 men då kan vi med säkerhet glädjas om det är friskt och berätta.
  • Charlie40
    ronja111 skrev 2015-04-18 18:50:01 följande:
    Var ska du göra NIPT?
    *hoppet är det sista som sviker*
    Vasamamma i Stockholm
  • Charlie40
    ronja111 skrev 2015-04-18 19:11:40 följande:
    Vad kostar det? smile1.gif
    *hoppet är det sista som sviker*
    Ca 9500:-
  • Charlie40
    majsans skrev 2015-04-21 07:07:16 följande:

Igår fick vi se den lilla som skutta runt i magen ????å ett hjärta som pickade på fint. Känns mer verkligt nu å helt underbart. Nu är det bara vänta på fostervattenprovet ????

Vill gärna hänga med i fb gruppen majsanstalberg@hotmail.com

Ha en härlig dag!

Visst är det härligt att se! Jag gjorde NIPT igår och har nu två veckors nervös väntan. Vi vet i v12 om det är en frisk tös eller pojke.
Svar på tråden BF November 2015