• Trattkantarell

BF November 2015

Hej! Jag hittar ingen Novembertråd här så startar en egen.

Jag har eg bf 31/10 men är tvärsäker på att jag kommer flyttas till november.

Jag startar en Novembergrupp på Facebook med, om ni vill vara med så skicka ett meddelande till mig med länk till er profil på Facebook eller er mailadress så lägger jag till er. 

Hur mår ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-25 08:34
    Facebook gruppen blir såklart hemlig så ingen kan söka på den, se vad som skrivs eller se vilka som är med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 11:25
    Ni som vill gå med i Facebook gruppen

Gå hit: www.familjeliv.se/user/inbox/new

Skriv Trattkantarell som mottagare och skriv din epostadress i meddelande fältet

Vi kommer inte att ta in fler medlemmar efter sista maj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-05 12:11
    Efter diskussion i gruppen så har vi nu kommit fram till att redan nu inte ta in fler medlemmar.

• Svar på tråden BF November 2015
  • MakeitHappen
    77michelle skrev 2015-03-07 18:53:38 följande:

Hoppas det kommer fortsätta vara fart i den här tråden trots Fb. Har inte Fb nämligen...

Det hoppas jag med. för känner att jag vill inte gå med i fb gruppen än pga det känns för tidigt. 
  • MakeitHappen
    Fliickan89 skrev 2015-03-08 09:50:18 följande:

När kommer ni berätta för alla att ni är gravida? Är rädd att berätta tidigt för missfall risken . Med sonen berätta vi direkt med pluset , V 4 . De flesta väntar efter V 12 o med Ultraljudet. Frågan är om man kan hålla sig vill nu ju ????

Jag har berättat för några stycken pga vi hade missfall i november så vissa vet om att vi försöker så kunde inte hålla mig med att berätta att vi äntligen lyckats plussa :)   men med familjen vill jag vänta, vill överraska dem sen på nått kul sätt när det blivit mer säkert att den vill stanna kvar :)
  • Mestis

Jag har ännu inte gått ut med ngt! Väntar in KUBB test å kanske RUL. Det gjorde vi sist.

Då plussade vi april, berättade först efter semester i aug. Folk fick en liten chock ;) när man kom tillbaka alldeles rund! ;)

• majaG

Med första barnet berättade vi ganska direkt, kunde inte hålla oss :) nu med andra vill vi försöka vänta lite längre.

• Flexxa79

Har berättat för de närmsta...

Vi har tidigare innan vårt första barn genomgått IVF x3 som resulterade i ett MA men blev gravida med pergotime trots att läkare sagt att vi aldrig kommer "lyckas" själva då jag har förträngningar i en äggledare och PCO.

Faktum är att den här ggn har vi blivit gravida HELT utan "hjälp"...

Vi får VUL 16/3 och då skall man se ett hjärta, bara 7 dagar kvar, längtar, efter det blir det mer verkligt för jag har INGA symtom (hade jag inte förra graviditeten heller) mår toppen. Fler som ska på VUL? Kan rekommendera det för att se ett hjärta är väldigt "lugnande" då är missfallsrisken nere på 1,6 el om det är 1,8% enligt nån dansk studie ??????

• Elyssa81

Testade svagt positivt nu i em. Svårt att tro att det är sant. Ska iväg och köpa digitalt.

Men hoppar ändå in i tråden med BF 15 november.

• tuggummigirl

Va i vecka 10 med första när vi berätta för alla å då hade vi berättat för våra föräldrar nån/några vecka/veckor tidigare. Det syntes nämligen väldigt tidigt på mig. Med andra syntes det inte lika tydligt så då berätta vi i vecka 12...å de blev käckt för svägerskan skulle berätta på samma tillställning att hon oxå va gravid =P de blev lite roligt. Med pojken visste jag inte att jag va gravid förrän i vecka 7, svimma hemma av låg järnhalt å fick ligga en natt på sjukhus där de gjorde ett grav. Test å när mamma hämta mig dagen efter sen så sa jag det till henne, å ja ringde hem till maken mitt i natten å sa de till honom. Denna gången har jag sagt det till min närmsta vän å min stora dotter tror jag är gravid för hon råka se ett test när jag testa å kom ihåg att de såg ut så när jag vänta lillebror....testade nämligen varje morgon nån vecka efter äl i över 1 års tid. Plus att hon märker att jag är väldigt trött. Svärmor sa igår när hon va på besök "har du nu gjort henne gravid"? Haha vi blåneka. Sambon vill berätta när vi har kalas i början av april å alla ska komma men jag vet inte jag är bara i slutet av vecka 9 då.

• Elyssa81

Vi ska hålla det hemligt för de flesta ett bra tag till. Berättade direkt för min bästa vän. Tror alla kommer att bli chockade. Vi har två ganska stora barn och vi har det lugnt och skönt nu. Tror folk kommer tycka att vi är galna .

Är gärna med i en FB-grupp, men vill inte ange mailadress så öppet.

Svar på tråden BF November 2015