• Trattkantarell

BF November 2015

Hej! Jag hittar ingen Novembertråd här så startar en egen.

Jag har eg bf 31/10 men är tvärsäker på att jag kommer flyttas till november.

Jag startar en Novembergrupp på Facebook med, om ni vill vara med så skicka ett meddelande till mig med länk till er profil på Facebook eller er mailadress så lägger jag till er. 

Hur mår ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-25 08:34
    Facebook gruppen blir såklart hemlig så ingen kan söka på den, se vad som skrivs eller se vilka som är med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 11:25
    Ni som vill gå med i Facebook gruppen

Gå hit: www.familjeliv.se/user/inbox/new

Skriv Trattkantarell som mottagare och skriv din epostadress i meddelande fältet

Vi kommer inte att ta in fler medlemmar efter sista maj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-05 12:11
    Efter diskussion i gruppen så har vi nu kommit fram till att redan nu inte ta in fler medlemmar.

• Svar på tråden BF November 2015
  • Flexxa79
    Fluff77 skrev 2015-03-09 09:28:03 följande:

Jag har haft nån blödning tror jag. Blev smått rosa på pappret när jag va på toa i helgen. Inget mer eller ont. Borde jag ringa bm?

Jag hade 2 blödningar med min dotter en vid BIM och en i v.7 men allt gick som det skulle ändå ?? Åkte till gynakuten och fick se ett hjärta slå, de sa att tidiga blödningar är vanliga...

Håller tummarna för dig, förstår din oro!
  • PaLo
    Timglas skrev 2015-03-09 19:44:36 följande:
    Vad är TSH?

Ett hormon som har med ämnesomsättning och sköldkörteln att göra och som påverkas av HCG-hormonet under en graviditet. Vad jag förstått så ingår kontroll av TSH vid provtagningar under graviditeten men för att vara på den säkra sidan bestämde vi att kolla upp det lite extra tidigt denna gång.

Onormala värden på TSH kan öka risken för missfall och åtgärdas lätt med medicinering under graviditeten.

• emmne91

Jag plussade i lördags och enligt mina beräkningar efter när ägglossning va så är jag i v 4+3 idag. Jag ringde bm igår o eftersom jag inte haft mens sen 2 januari ville hon försäkra sig om hur långt gången jag är för måste ta nytt cellprov nu (hade lätta förändringar i höstas). så den 23 mars får jag komma på ultraljud. Är så himla spänd o nervös om det finns nått där inne. Har inte riktigt förstått att jag är gravid :p mitt första plus och fyller 24 i september.

• 77michelle

[quote=74985561][quote-nick]emmne91 skrev 2015-03-10 05:26:03 följande:[/quote-nick]

Jag plussade i lördags och enligt mina beräkningar efter när ägglossning va så är jag i v 4+3 idag. Jag ringde bm igår o eftersom jag inte haft mens sen 2 januari ville hon försäkra sig om hur långt gången jag är för måste ta nytt cellprov nu (hade lätta förändringar i höstas). så den 23 mars får jag komma på ultraljud. Är så himla spänd o nervös om det finns nått där inne. Har inte riktigt förstått att jag är gravid :p mitt första plus och fyller 24 i september.

Grattis till plusset!

Tjej-99,tjej-01,kille -03, tjej-07, kille -13, bf 1/11 -15
  • 77michelle

Varför går det inte att citera, tro?

Tjej-99,tjej-01,kille -03, tjej-07, kille -13, bf 1/11 -15
  • Fenja82

Hej! Hoppar in här. Är i v 6 och förstås orolig för missfall. Har två barn sedan innan födda 2008 och 2010. Hoppas vi alla får följas åt här under en lång lång tid.

• testoman

Smyger in lite försiktigt också. Plussade lite oväntat för precis en vecka sedan(BIM -4) och är idag i v. 4+1, 16/11 är det datum uträknaren ger.

Vågar egentligen inte lita på att det är något där, har haft lite symptom till och från, lite molvärk och slit i ligamenten, lite smått illamående då och då, men väldigt lite och ganska ofta ingenting. Har inte varit öm i brösten mina tidigare graviditeter heller och inte mått illa alla gånger heller, men det är svårt att slappna av. Jag har inte vågat ringa MVC än. Nytt digitalt test idag visade GRAVID redan efter en minut och sedan 2-3 veckor, vilket ju stämmer bra i alla fall.

Det här är min femte graviditet så jag borde väl vara rutinerad vid det här laget, men det är som första gången varje gång.

Jag skulle hemskt gärna vilja göra ett vul om några veckor, dels för att jag vill veta om det är något därinne, dels för att i så fall se så att det inte är mer än en, vilket jag är fullståndigt livrädd för. Vet inte hur jag skulle kunna få till det bara. Någon med tips kring Uppsala-området?

• Lulak1

Linea kliniken i Upssala tycker jag är bra.

Någon som har varit på Mama mia Sockholm ?

• sockersöt85

Åh nu har jag gjort mig själv orolig, tog en sticka i em för jag ville se att det blev starkare plus, tyvärr är det lika svagt som för två- tre dagar sedan, egentligen bara ett spökstreck men jag har mkt symtom, känner mig verkligen gravid o det digitala var positivt 1-2 veckor stod det. Tror ni jag vågar hoppas? Jag hade ju ett missfall för sex veckor sen, då blev testen svagare o jag småblödde, nu tyckte jag allt kändes bättre... tills jag testade!

Gosse 100108 BF 151107
  • ellami
    sockersöt85 skrev 2015-03-10 18:52:10 följande:

Åh nu har jag gjort mig själv orolig, tog en sticka i em för jag ville se att det blev starkare plus, tyvärr är det lika svagt som för två- tre dagar sedan, egentligen bara ett spökstreck men jag har mkt symtom, känner mig verkligen gravid o det digitala var positivt 1-2 veckor stod det. Tror ni jag vågar hoppas? Jag hade ju ett missfall för sex veckor sen, då blev testen svagare o jag småblödde, nu tyckte jag allt kändes bättre... tills jag testade!

Gosse 100108 BF 151107
    Om det digitala bara visar 1-2 veckor så är det fortfarande väldigt tidigt, du är i vecka 3-4 bara! Alltså har det knappt gått 2 v sen ägglossning och då är det inte konstigt att testen är väldigt svaga, Speciellt om det inte är morgonurin. Det är säkert ingen fara :)
Svar på tråden BF November 2015