• Trattkantarell

BF November 2015

Hej! Jag hittar ingen Novembertråd här så startar en egen.

Jag har eg bf 31/10 men är tvärsäker på att jag kommer flyttas till november.

Jag startar en Novembergrupp på Facebook med, om ni vill vara med så skicka ett meddelande till mig med länk till er profil på Facebook eller er mailadress så lägger jag till er. 

Hur mår ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-25 08:34
    Facebook gruppen blir såklart hemlig så ingen kan söka på den, se vad som skrivs eller se vilka som är med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 11:25
    Ni som vill gå med i Facebook gruppen

Gå hit: www.familjeliv.se/user/inbox/new

Skriv Trattkantarell som mottagare och skriv din epostadress i meddelande fältet

Vi kommer inte att ta in fler medlemmar efter sista maj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-05 12:11
    Efter diskussion i gruppen så har vi nu kommit fram till att redan nu inte ta in fler medlemmar.

• Svar på tråden BF November 2015
  • tuggummigirl

*suck* Jag får vänta jättelänge på att få komma till mvc =/ De hade så dåligt med personal att jag inte ens kunde få komma på ett hälsosamtal. Blev inbokad i vecka 12 när det är inskrivning, är i vecka 6 nu så det är ju ett tag dit om man säger så. Blev så himla besviken, jag brukar alltid få göra ett tidigt ul (mellan vecka 10-14) för att mäta gomspalt osv eftersom jag har epilepsi och risken för downs syndrom och lite andra sjukdomar är förhöjt för mig, och nu när jag snart fyller 31 är det ännu mer förhöjd risk. & man känner ju till lasaretts väntetider på ul, ska hon skicka en remiss i vecka 12 lär mitt förtids ul bara va nån vecka innan rutin ul:et, känns ju lönt.  
    Men blev erbjuden att göra nåt blodprov där de kunde avgöra också om olika avvikelser på babyn, då ska jag isf bli bokad till en doktor som gör det och då blir det tidigare än inskrivningen.
    Så himla besviken på allt nu. Visst jag har fött 3 barn innan å vet precis vad jag får äta å inte, så ett hälsosamtal känns kanske lite överflödigt för mig egentligen, men jag ska väl inte behöva bli nekad det för att de har lite personal? *suck*

• Lisa_1986

Har ännu inte fått någon förfrågan på Facebook. Jag heter Lisa Lindgren och har en grå jeansjacka med en stor orange halsduk. Kan någon bjuda in mig till den hemliga gruppen?

• Meoow

Hoppar in här jag med då :)

Har en tjej född i juni 2013 och väntar nu syskon med BF 12 November 2015.

bim-2 - bim+2

• Carro68

Grattis till alla. Jag väntar också en liten november bebis :) Vet dock inte exakt vilken vecka jag är i men enligt mig själv är jag v 5+1 (slutade med p-piller 2 feb och gissa på att jag hade äl 18 feb). fanns ingen tid för inskrivning förens 21 april, känns som ett evigt väntande :/ men verkade ju inte bara vara Karlskrona som ha "för lite" personal, syftar på tuggummigirls kommentar.

jag har en dotter som är 5,5 år, men ha inte berättat för henne ännu. när tycker ni att man borde berätta att hon ska bli storasyster? :)

• förstagångengravid

Har en fem månaders son verkar som vi visst väntar ett till 5+1 beräknad den 10 november men med min lille plutt var jag beräknad den 22 oktober men födde Den 5 oktober från börjar var han på vägs o födas den 9 september men men han lyckades hålla sig inne fastän Jag gick fem cm öppen efter dom stoppat förlossningen men envis kom ut tidigare :)

• amandah90
    tuggummigirl skrev 2015-03-12 18:37:49 följande:

*suck* Jag får vänta jättelänge på att få komma till mvc =/ De hade så dåligt med personal att jag inte ens kunde få komma på ett hälsosamtal. Blev inbokad i vecka 12 när det är inskrivning, är i vecka 6 nu så det är ju ett tag dit om man säger så. Blev så himla besviken, jag brukar alltid få göra ett tidigt ul (mellan vecka 10-14) för att mäta gomspalt osv eftersom jag har epilepsi och risken för downs syndrom och lite andra sjukdomar är förhöjt för mig, och nu när jag snart fyller 31 är det ännu mer förhöjd risk. & man känner ju till lasaretts väntetider på ul, ska hon skicka en remiss i vecka 12 lär mitt förtids ul bara va nån vecka innan rutin ul:et, känns ju lönt.  

Men blev erbjuden att göra nåt blodprov där de kunde avgöra också om olika avvikelser på babyn, då ska jag isf bli bokad till en doktor som gör det och då blir det tidigare än inskrivningen.

Så himla besviken på allt nu. Visst jag har fött 3 barn innan å vet precis vad jag får äta å inte, så ett hälsosamtal känns kanske lite överflödigt för mig egentligen, men jag ska väl inte behöva bli nekad det för att de har lite personal? *suck*

Har också epilepsi och tänkte försöka få kolla tidigare! Kan dom alltså kolla gomspalt osv så tidigt? (Första barnet så har noll koll) sänker du medicineringen under grav?
  • lottaooo

Hej jag vill också vara med i Facebook gruppen. Lotta Oskarsson Min bild är lite gul och svart på sidorna. Det är en bild på mig

Mvh Lotta

• vikkey

Hej! Plussade igår, har inte riktigt tagit in det ännu. Diagnoserades med PCOS 2009 och har, när jag inte ätit p-piller, haft galet oregelbunden mens. Men har tyckt att de andra symptomen blivit mildare med åren och tänkte att med det kanske även ÄL kom igång på riktigt igen. Och det är tydligt! Slutade med p-piller då jag mådde som en hormoniell räv när jag åt dem, fick mens direkt och igår 4+3 efter mensens första dag plussade jag. Mycket chockerande. För oss båda. Första graviditeten och jag närmare mig 32 år, är något bekväm att inte anpassa mig efter smått och känner mig smått livrädd.

• jessicaskåne

Hej på er

Tjej i Skåne som också väntar En liten i november jag bor i Skåne är det någon mer?

Jag är gärna med i FB gruppen, jag heter Jessica Erlandsson på fb.

Svar på tråden BF November 2015