• Trattkantarell

BF November 2015

Hej! Jag hittar ingen Novembertråd här så startar en egen.

Jag har eg bf 31/10 men är tvärsäker på att jag kommer flyttas till november.

Jag startar en Novembergrupp på Facebook med, om ni vill vara med så skicka ett meddelande till mig med länk till er profil på Facebook eller er mailadress så lägger jag till er. 

Hur mår ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-25 08:34
    Facebook gruppen blir såklart hemlig så ingen kan söka på den, se vad som skrivs eller se vilka som är med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 11:25
    Ni som vill gå med i Facebook gruppen

Gå hit: www.familjeliv.se/user/inbox/new

Skriv Trattkantarell som mottagare och skriv din epostadress i meddelande fältet

Vi kommer inte att ta in fler medlemmar efter sista maj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-05 12:11
    Efter diskussion i gruppen så har vi nu kommit fram till att redan nu inte ta in fler medlemmar.

• Svar på tråden BF November 2015
  • Amazinglife
    Carro68 skrev 2015-03-15 11:41:20 följande:
    Nej dom sa inget om hälsosamtal till mig heller. tycker det är konstigt eftersom det var så pass länge sedan jag va gravid sist. fick bara ett papper hemskickat om hur jag ska äta, det va allt. men tex om mat har jag ju många frågor, älskar ju tex sushi så äter det några gånger i månaden är det skadligt? osv.

det hon sa i telefonen va bara -vi ha väldigt lite personal så du borde ta första tiden vi ha ledig och det är 21 april.

UL borde alltså bli jätte sent denna gången för där är det väl också en bra duktig väntetid?

och frågan är om dom gör VUL på inskrvningen med tanken på att jag då borde vara i v 12 och om inte jag minns fel bruka man göra VUL innan v11?

jag väntar nog också med att berätta för min tös, hon lär ju absolut skvallra för hela världen annars haha. men verka som att hon redan misstänker något för i veckan sa hon -du ser gravid ut mamma. och så gnuggade hon sitt huvud mot min mage. ha fått en rejäl gasmage så är väl därför. kan inte ens knäppa jeansen längre. jag har ju IBS så misstänker att det påverka en hel del.
    De gör inte vul om det inre behövs, de enda alla är berättigade till är ett RUL och de är ju senare, v17-20 typ..

Vi väntar me att berätta tills efter v 12, känns bäst så :) pappan har ett barn sen innan som vi nog inte berättar för, försen efter RUL, så att allt är bra och att väntetiden för hen inte blir så lång :)
  • Carro68
    Amazinglife skrev 2015-03-15 11:48:31 följande:

De gör inte vul om det inre behövs, de enda alla är berättigade till är ett RUL och de är ju senare, v17-20 typ..

Vi väntar me att berätta tills efter v 12, känns bäst så :) pappan har ett barn sen innan som vi nog inte berättar för, försen efter RUL, så aVUL allt är bra och att väntetiden för hen inte blir så lång :)

jaha, då har jag nog missförstått det där med VUL haha. Fick nämligen göra det sist jag va gravid. men det kanske är om graviditeten ej är planerad? mitt första barn va ju inte planerad. denna gången ha vi planerat så kanske inte bli VUL då. va synd i så fall, tycker det är rätt spännande annars ;)
  • liwa82
    Bebisfeber84 skrev 2015-03-15 12:44:16 följande:

Hej, här en till 4+4 .. Första barnet och så lycklig! När ska man ringa till bm?

Jag ringde förra veckan när jag plussade och har en tid nu på fredag för inskrivning
  • liwa82
    liwa82 skrev 2015-03-15 13:45:27 följande:
    Jag ringde förra veckan när jag plussade och har en tid nu på fredag för inskrivning smile1.gif
    Och grattis glömde jag skriva
  • liwa82
    Bebisfeber84 skrev 2015-03-15 12:44:16 följande:

Hej, här en till 4+4 .. Första barnet och så lycklig! När ska man ringa till bm?

Och grattis glömde jag skriva (är för snabb på tangenterna ibland )
  • Bebisfeber84
    liwa82 skrev 2015-03-15 08:48:23 följande:
    Och grattis glömde jag skriva smile2.gif (är för snabb på tangenterna ibland smile5.gif )
    Tack! :) känns overkligt men underbart!! Vad gör man vid inskrivning?
  • liwa82
    Bebisfeber84 skrev 2015-03-15 14:30:41 följande:
    Tack! :) känns overkligt men underbart!! Vad gör man vid inskrivning?
    Första besöket har jag för mig är till för om man själv har några frågor och att man för lite information av BM etc
  • leniz83

En till som nyligen plussat! Inte alls planerat (har haft p-plåster) men väldigt välkommet! Enligt våra egna beräkningar är det BF 8 november.

Va på infoträff på mvc i fredags, himla spännande! Har inga krämpor över huvud taget (förutom ömma tuttar) så nu toklängtar jag till första UL så man får se att det verkligen är någon där inne

• EmmaEu

Jag plussade den 11/3.(och har testat varje dag sedan dess.:)

Jag är glad men vågar inte vara för glad.. Med två MF i baken 2014(senast nu i nov) är jag mest bara orolig...

Har en flicka sedan innan som precis fyllt 6år.

Jag är också gärna med i fb-gruppen.

Emma.eurenius@hotmail.com

Svar på tråden BF November 2015