• Flexxa79

Har berättat för de närmsta...

Vi har tidigare innan vårt första barn genomgått IVF x3 som resulterade i ett MA men blev gravida med pergotime trots att läkare sagt att vi aldrig kommer "lyckas" själva då jag har förträngningar i en äggledare och PCO.

Faktum är att den här ggn har vi blivit gravida HELT utan "hjälp"...

Vi får VUL 16/3 och då skall man se ett hjärta, bara 7 dagar kvar, längtar, efter det blir det mer verkligt för jag har INGA symtom (hade jag inte förra graviditeten heller) mår toppen. Fler som ska på VUL? Kan rekommendera det för att se ett hjärta är väldigt "lugnande" då är missfallsrisken nere på 1,6 el om det är 1,8% enligt nån dansk studie ??????

• Flexxa79
    Annapanna2 skrev 2015-03-08 17:45:02 följande:
    Jag ska på tisdag, är då i v. 5+5. Är det verkligen så låg risk om hjärtat tickar på?? Låter lite för bra för att vara sant.. Har förstått att dom flesta missfall som sker efter upptäckt graviditet är i samband med att hjärtat ska sluta slå, och när moderkakan ska ta över all näringstillförsel? Vore ju skönt om man kunde slappna av lite mer efteråt :)

Ja, jag tror faktiskt på det, det är flest saker som sker kring v.6...

När vi fick MA så upptäcktes det på VUL inget hjärta och att det inte växt som det ska men ut kom det inte på 3v så fick hjälp med det till slut, därför hade jag kunnat gå till minst v.9-10 ovetandes. Men v.5+5 är nog osäkert om det börjar slå så bli inte orolig om "det" inte syns! 22-23 dagar efter befruktning börjar det slå.

Sist va vi i v.6+4 och då va Elsa (vår dotter) 2mm med ett liiiitet hjärta, helt sjukt :D

Men jag tycker faktiskt inte man ska oroa sig, händer det så händer det och man kan inte påverka något, då var det inte 100% bra.

Men för oss förra ggn med missfall, IVF och 2,5års väntan så va jag sjukt nervös hela graviditeten men allt gick ju fantastiskt och den här ggn vägrar jag förstöra nåt så fint med oro!
  • Flexxa79
    Hejhejhejilc skrev 2015-03-08 17:32:32 följande:
    Hej och grattis till alla som också plussat :) Behöver råd från er som varit med om en grav förut. Jag går in i vecka 7 imorgon och ligger nu totalt däckad i hög feber, lite förkyld med, är detta något som kan vara farligt för fostret eller är det bara att hålla sig lugn och äta alvedon?? Orolig...

Det tror jag verkligen inte, hur många har inte varit sjuka när man är gravid!? Ta alvedon när du måste, feber är nog värre för kroppen... Krya på dig!
  • Flexxa79
    Fluff77 skrev 2015-03-09 09:28:03 följande:

Jag har haft nån blödning tror jag. Blev smått rosa på pappret när jag va på toa i helgen. Inget mer eller ont. Borde jag ringa bm?

Jag hade 2 blödningar med min dotter en vid BIM och en i v.7 men allt gick som det skulle ändå ?? Åkte till gynakuten och fick se ett hjärta slå, de sa att tidiga blödningar är vanliga...

Håller tummarna för dig, förstår din oro!
Svar på tråden BF November 2015