lisodan skrev 2015-03-16 23:09:55 följande:
Någon som upplevt lite konstiga saker som ni mår illa av? Det kanske inte är så konstigt att jag har svårt för lukter, verkligen en utmaning att åka spårvagn ibland. Alla dessa människodofter! Har också svårt för snus och alkohollukter. Men sånt har man ju hört om förr.
Men den konstigaste saken som jag kan få kväljningar över är SKRÄP. Alltså nu talar jag inte om lukten av skräp utan blotta synen av skräp. Tycker det är komiskt! Har också väldigt svårt att se blod eller brutalitet på tv. Det blir jag också illamående av och det brukar jag inte reagera på iaf.
Har ni några roliga/komiska erfarenheter med att vara gravid? Sånt som ger er illamående? Eller kanske annat kul?
Hej! Ja jag känner igen mig för det där med skräpet faktiskt. Jag som är världens mest stökiga människa, blir nu GAAALEN om det ligger hudhår, skräp, saker, tidningar på fel ställe.
Tittade på "CSI" här om dagen och en inspelat "Criminal minds". oj....jag får gå ifrån tv:n hela tiden för jag klarar INTE se blod, otäckheter och orättvisor.
Börjar gråta för i princip allt. Och jag klarar INTE se folk som håller på och kör med andra, och skojmobbas eller vad man ska säga. Typ som för Larry/Garry/Terry i "Parks and recreation" (Komediserie)
När jag var gravid för 4 år sedan så tokgrät jag när de visade förra årets målfoto från Vasaloppet. För att jag verkligen FÖRSTOD hur det måste känts för den arme vinnaren! Det är väl det tydligaste exemplet på gravidkänslighet jag varit med om tror jag.
Jag är inte alls sportintresserad bör sägas. Bara Vasaloppet någonsin som jag följer. (För att jag är från Dalarna kanske...)
Vidare så visade min man en film som heter "Spit on your grave", för mig och svärföräldrarna under en "mysig" helgkväll när de hälsade på oss.DET var droppen! Inte för att det på något sätt INTE var en förskräcklig film på alla sätt. Jag hade reagerat även om jag inte varit gravid. (En ensam kvinna i ett hyrt hus. i skogen...3 eller 4 karlar kommer dit och är sugna, inte hon...ja ni fattar. Jag såg inte klart den...men hon hämnas tydligen å det gruvligaste, fast de tror att hon är död) Men efter detta är jag tvungen att ALLTID fråga honom om det är en sådan slags film han tänkt visa mig, så att jag kan gå och lägga mig direkt i så fall. För säkerhets skull!
Jag rekommenderar er som vill undvika extremt känslomässigt, äckliga och jobbiga filmer under graviditeten att INTE se:
1. Spit on your grave
2. Passion of the Christ
3. Antichrist
Någon som vill fylla på listan?