• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • Kakan1976
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-03-13 14:22:25 följande:

Det blir ingen bebis. Kan någon snälla ta bort mig från listan? Önskar er alla lycka till! Kram

Nej! Fy fan! Vad ledsen jag blir för din skull.

Stor varm kram
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-03-13 12:01:01 följande:

Mitt nya självförtroende har just nu fått sig en knäck! Jag gjorde ju för 2 timmar sen ett cellprov hos bm. Det började blöda ganska mycket. Jag fick därför göra ett ultraljud och allt såg bra ut. Rätt storlek, hjärtat slog o den rörde på sig därinne.: -) Men sen fortsatte det blöda och sist jag gick på toa kom det en mörkröd klump. Hjälp!! Kan det vara början på missfall, fast fostret lever? Eller kan det vara polypen som hon kom å? Blöder det så mycket?

Sitter på akuten nu iaf. Jag pallade inte shoppa eller åka hem nu o avvakta. Min man är här. Snälla, snälla jag orkar inte med ett missfall!! Håll tummarna för oss!

Hur har det gått? Verkar inte troligt med missfall om ni just sett att allt ser bra ut men förstår din oro. Håller tummarna! Kram
  • Etta

Det blir ingen bebis. Kan någon snälla ta bort mig från listan? Önskar er alla lycka till! Kram

Ånej! Så hemskt ledsen för er skull! Många kramar!
  • Etta
    lisodan skrev 2015-03-13 12:01:01 följande:

Mitt nya självförtroende har just nu fått sig en knäck! Jag gjorde ju för 2 timmar sen ett cellprov hos bm. Det började blöda ganska mycket. Jag fick därför göra ett ultraljud och allt såg bra ut. Rätt storlek, hjärtat slog o den rörde på sig därinne.: -) Men sen fortsatte det blöda och sist jag gick på toa kom det en mörkröd klump. Hjälp!! Kan det vara början på missfall, fast fostret lever? Eller kan det vara polypen som hon kom å? Blöder det så mycket?

Sitter på akuten nu iaf. Jag pallade inte shoppa eller åka hem nu o avvakta. Min man är här. Snälla, snälla jag orkar inte med ett missfall!! Håll tummarna för oss!

Håller alla tummar för att det ser bra ut!!
  • Utflykt i verkligheten

Tack snälla ni! Vi turas om att gråta här hemma. När man har kommit så här långt i processen med IVF så känns det givetvis värre än om vi inte hade lyckats alls.

Men vi ska sörja klart och sen ta nya tag, och hoppas på att nästa gång är vår tur.

Kommer kika in nån gång här inne hos er och se hur det går för er med magarna.

Kram på er alla!

• lisodan

Det gick bra för oss! Inget missfall för jag var helt "stängd". Fick en ordentlig undersökning på akuten. Men så läskigt att blöda sådär mycket. Vi fick se den dansa runt därinne och man kunde tom se armar och ben sprattla. Helt otroligt!

Men lider med dig Utflykt i verkligheten! Det samma hände oss förra året. Ta hand om varandra nu. Hoppas ni kan, vill och orkar försöka igen!! Beklagar verkligen! Livet är så orättvist ibland! Stor kram!

• Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-03-13 08:41:50 följande:

På väg till mvc för andra gången. Idag är det lite provtagning som gäller. Kolla antikroppar för Röda hund, järnvärde, sköldkörtel (finns i familjen) och blodprov inför KUB om 2,5 veckor. Herregud hur har jag kommit så här långt?

Ska även göra cellprov för det är tre år sen. Lite läskigt att man kan blöda efter.

Har annars nojat lite mindre senaste dagarna och trott lite mer på graviditeten. Även om brösten fortfarande inte är lika spända som i början har de i stället liksom tagit en ny form. Bröstvårten börjar få en mörkare ring i kanten och blodådror syns tydligare. Har även börjat få en vedervärdig halsbränna. Mest på sen eftermiddag, kväll som tur är. Och magen blir väldigt spänd och stor efter en arbetsdag.

Efter mvc tänkte jag gå o shoppa lite kläder. Unna mig. Har inte mkt kvar som passar. Haha. Redan gått upp 4 kilo! Oups! Och för mig är det MYCKET. Är smal från början. Men det är såklart inräknat med IVFn också...

Välkommen Siri och lycka till idag Utflykt i verkligheten!

Skönt att allt var i sin ordning trots blödningen.

Jag har också märkt att jag blivit säkrare på graviditeten även om jag inte sett plutten mer än vid VUL i vecka 9. Gick in i vecka 11 idag och har en märkbar liten bulle ovanför bäckenbenet. Jag har däremot inte gått upp i vikt, utan snarare ner ett kilo. Men jag äter inte så mycket på kvällarna. Ska på inskrivning på måndag

Köpte mina första par mammabyxor igår och njöt av dem idag sååååå skönt!
  • lisodan
    Asams5 skrev 2015-03-13 15:34:22 följande:

Varmare händer alltså. Vad lustigt, reagerade på det idag faktiskt. Brukar alltid vara så kall.

Lite kul att vi följs åt exakt på dagen?

Känner du att nåt symtom lättat något? Jag tycker den extrema tröttheten blivit bättre.

Det går lite upp och ner, men känner faktiskt att jag har lite mer energi. Mindre illamående idag. Men det har alltid gått lite upp och ner...

Ja, kul att vi följs på dagen!
  • noctura

Är verkligen ledsen. Styrkekramar till er!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015