• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • Josefinehej

Hej!

Måste få höra er andra hur nu känner/kände i vecka 8. (Går in i vecka 8 imorgon)

Idag har jag inte kunnat sluta tänka på missfall/MA. Jag har så lite symtom så jag blir så orolig. Har 1 vecka och 2 dagar kvar till VUL, hur ska jag stå ut i ovissheten tills dess. Detta är extrem pina att stå ut med och det tär på en att spendera så många veckor i ovisshet. Jag är livrädd att komma dit och inte se något!! Jag är trött och ömma bröst, inget mer. Har mått lite illa förra veckan men de är verkligen inte mycket.

Skriver mest bara av mig. Kram alla därute

• Fröken Smilla
    Josefinehej skrev 2015-03-15 20:19:26 följande:

Hej!

Måste få höra er andra hur nu känner/kände i vecka 8. (Går in i vecka 8 imorgon)

Idag har jag inte kunnat sluta tänka på missfall/MA. Jag har så lite symtom så jag blir så orolig. Har 1 vecka och 2 dagar kvar till VUL, hur ska jag stå ut i ovissheten tills dess. Detta är extrem pina att stå ut med och det tär på en att spendera så många veckor i ovisshet. Jag är livrädd att komma dit och inte se något!! Jag är trött och ömma bröst, inget mer. Har mått lite illa förra veckan men de är verkligen inte mycket.

Jag tror jag hade det som du. Mitt illamående kom först senare. Trötthet och ömma bröst har hela tiden varit mina tydligaste symtom. Nu i v 11 är jag mer pigg på dagen men somnar tidigt i soffan (somnade där för 40 min sen, vaknade nyss och ligger nu i sängen).

Jag minns att mina symtom kom och gick, det gör de även nu. Idag inget illamående men däremot ganska kraftig växtvärk. Har märkt att de två symtomen gärna alternerar varannan dag ibland blir jag orolig men försöker skjuta undan de tankarna.
  • Etta

Hej!

Vi ligger ju exakt lika, o jag har typ samma symtom, trötthet och bröst som ömmar framförallt kvällstid, samt spänd mage. Sedan i fredags vid vissa tidpunkter känt av lite, lite illamående som dock varit snabbt övergående ( och aldrig på morgonen) nästan så jag tror jag inbillar mig. Jag ska på ultraljud på torsdag o oroar mig också mycket!
  • Kingston

Hej!

Jag har fortfarande inga symptom...

Inga ömmande bröst eller ens någon trötthetskänsla (utöver det vanliga).

Så om jag ändå haft dina symptom. Hade jag varit glad!

Jag börjar starkt tvivla på att något levande finns att finna där inne och vet inte hur jag skall orka med väntan till ul =\
  • noctura

Hej!

Du behöver absolut inte vara orolig. Jag är i v. 9 och jag är superpigg och glömmer nästan bort att jag är gravid om dagarna då jag nästan inte har några symptom. Var öm i brösten till ca. v8 men sen försvann det. Går in i v.10 till veckan. Någon kväll har jag varit lite hungrigare än de andra och jag märker att magen är lite trögare än tidigare. Men förutom det mår jag prima än så länge :)
  • lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-03-15 18:48:22 följande:

Jag ska gå på Barnmorskegruppen i Gbg och där får man UL vid inskrivning om man pröjsar 250:-. Det tänker jag göra. Fick ju dock inte tid förrän vecka 14 vilket känns som en evighet från nu. Hade gärna haft en UL-apparat hemma!

Där går vi också och vi betalade också för ultraljud första gången. Tråkigt att ni får vänta så länge, då hade vi nog tur som fick tid tidigt. Ringde i vecka 6 tror jag och fick inskrivning i vecka 8. Ska du ha Lisbet? Hon är tydligen speciellt insatt i IVF och hon verkar bra. Vi är nöjda so far. Du ska inte göra KUB? Då får ni ju gratis ultraljud i runt samma vecka?
  • Kakan1976

Hej!

Förstår din oro, jag oroar mig också fastän jag såg ett tickande hjärta flera veckan.

Mina symptom är trötthet och ömma bröst, främst på kvällen, och växtvärk då och då. På förmiddagarna känner jag mig knappt gravid alls.

Håller tummar och tår!
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-03-16 01:42:38 följande:
    Där går vi också och vi betalade också för ultraljud första gången. Tråkigt att ni får vänta så länge, då hade vi nog tur som fick tid tidigt. Ringde i vecka 6 tror jag och fick inskrivning i vecka 8. Ska du ha Lisbet? Hon är tydligen speciellt insatt i IVF och hon verkar bra. Vi är nöjda so far. Du ska inte göra KUB? Då får ni ju gratis ultraljud i runt samma vecka?
    Ja det känns surt. Vet inte vilken BM vi får, det stod inget om det. Jag anmälde oss via nätet. Kanske ska ringa och höra med dem.

Det lutar åt att vi inte gör KUB.
  • Josefinehej

Världens bästa tråd! :) TACK för alla svar :) Jag är lite lugnare idag och efter era ord! Men det är så svårt detta ibland..
    Idag ska jag skriva in mig hos MVC som jag dragit på så länge. Måste försöka tänka mer positivt nu :)

kram till alla! <3 

• lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-03-16 06:56:29 följande:

Ja det känns surt. Vet inte vilken BM vi får, det stod inget om det. Jag anmälde oss via nätet. Kanske ska ringa och höra med dem.

Det lutar åt att vi inte gör KUB.

Ja, ring och hör! Berätta att ni gjort IVF också. OM ni evt ska göra KUB måste ni ju träffa dem tidigare än v 14 för att få råd omkring detta. Blodprov för KUB ska tas efter vecka 9 och KUB i v 11-14. Om ni har första besök i v 14 hinner de ju inte rådgiva er om detta och det verkar fel tycker jag. Testa att ringa, de svarar extremt snabbt. Hinner knappt ens fram en signal.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015