• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • Etta

Välkommen siri74! Gillar din mögelosthistoria, själv vräkte jag i mig pepparkakor med mögelost och vinglögg efter vårt misslyckade ivf-försök i november som nån slags kompensation typ "nä, okej jag kan inte blir gravid men då kan jag iallafall äta mögelost och dricka alkohol! *bittert skratt*"

• Utflykt i verkligheten
    Kakan1976 skrev 2015-03-12 17:53:49 följande:

Välkommen! Shit vilken resa!

Imorgon håller vi tummarna för Utflykt!

Kramkram

Åh tack Kakan! Kommer nog inte kunna sova inatt. Kram!
  • Etta
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-03-12 18:04:58 följande:

Åh tack Kakan! Kommer nog inte kunna sova inatt. Kram!

Åh, stort lycka till imorgon!
  • Fröken Smilla

Välkommen Siri, och stort grattis!!

Utflykt - lycka till med ultraljudet!

Blir så glad när denna tråden kallas lyckotråden, för det är den verkligen

• Kingston

Jaha då hände det igen...

Jag började lipa på vägen till jobbet, till låten "the nights" by Avicci...

Jag är ju så fjantig! Den är ju inte ens deppig haha :)

Utflykt >>> en massa lycka till på ul!

Mot helgen! Jihooo!

• Utflykt i verkligheten

Tack för alla lyckönskningar! Ul är klockan 14... Känns som oändliga timmar till dess! Trots att vi äntligen är inne på dagen D. Knäpp man är...

• Kakan1976
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-03-13 07:07:56 följande:

Tack för alla lyckönskningar! Ul är klockan 14... Känns som oändliga timmar till dess! Trots att vi äntligen är inne på dagen D. Knäpp man är... smile2.gif

Ja fy vilken pärs det är! Tiden sniglar fram. Men det kommer att gå fint ska du se! Heja heja!
  • lisodan

På väg till mvc för andra gången. Idag är det lite provtagning som gäller. Kolla antikroppar för Röda hund, järnvärde, sköldkörtel (finns i familjen) och blodprov inför KUB om 2,5 veckor. Herregud hur har jag kommit så här långt?

Ska även göra cellprov för det är tre år sen. Lite läskigt att man kan blöda efter.

Har annars nojat lite mindre senaste dagarna och trott lite mer på graviditeten. Även om brösten fortfarande inte är lika spända som i början har de i stället liksom tagit en ny form. Bröstvårten börjar få en mörkare ring i kanten och blodådror syns tydligare. Har även börjat få en vedervärdig halsbränna. Mest på sen eftermiddag, kväll som tur är. Och magen blir väldigt spänd och stor efter en arbetsdag.

Efter mvc tänkte jag gå o shoppa lite kläder. Unna mig. Har inte mkt kvar som passar. Haha. Redan gått upp 4 kilo! Oups! Och för mig är det MYCKET. Är smal från början. Men det är såklart inräknat med IVFn också...

Välkommen Siri och lycka till idag Utflykt i verkligheten!

• lisodan

En annan sak...Igår morse när jag tittade mig i spegeln såg jag inte längre "grå" ut. Blodkärlen syns på kinderna och under dagen tyckte jag generellt när jag tittade mig i spegeln att jag såg yngre ut. Kanske börjar få den där graviditets glowen?? Läste också i appen att man i nu i vecka 11 kan få varmare händer och fötter, så det är väl mer blod i omlopp helt enkelt Ha en bra dag alla, hoppas solen skiner lika fint på er, som här i Göteborg! <3

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015