• Etta

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej! Jag kikar försiktigt in till er efter att ha plussat i förrgår på RD12... Kan fortfarande inte fatta riktigt att det faktiskt gått vägen, äntligen! Har en del molvärk så var skönt att läsa att flera av er också har det!

• Etta

Tack för alla välkomnanden! Svårt fatta det är på riktigt och nojjar ganska ordentligt! Josefinhej: jag tror att jag är på 4+3 också, om jag räknat rätt, hade ÄP 9/2. Känner absolut inget illamående o de symtomen jag har är molvärk och lite ( men inte så mycket) ömma bröst. Längtar också tills jag får mer symtom! ( fast det lär jag väl få äta upp att jag sagt..;)

• Etta
    Josefinehej skrev 2015-02-26 09:12:03 följande:
    ja jag hade också ÄP 9/2 så då har du och jag räknat lika :)
    Ja det där låter precis som mig så det känns väl bra att man är fler :) Hur gammal är du och vart bor du?
    Ja, fattade det som att man skulle räkna från ÄP och inte återförandet, men sen sett att andra räknat därifrån. Jag är 31 och bor i Gbg. Själv? :)
  • Etta
    Kingston skrev 2015-02-26 09:56:02 följande:
    Vi hade äggplock samma dag alla 3 då :) 9/2 så då bör jag ju vara på 4+3 också.

Ja alla är olika och alla graviditeter är olika så det är bara hänga med på karusellen och se vart det leder.

Idag har jag äntligen fått göra nr 2 på toaletten. Minns inte när det hände senast och nu känns magen mycket bättre *phu*

Lite nyfiken... Har ni knåpat ihop några namnförslag? Man har ju haft en massa tid på sig att tänka på sånt!

Jag har några flicknamn (men dom ska ju planteras hos sambon också...) men det är värre med pojknamn. Kommer inte på ett enda :O
    Spännande att vi ligger helt lika! :) Jag försökte räkna ut BF förut, var ju lite krångligt men hittade en uträknare där man skulle skriva in datum för ägglossningen, vilket jag tog som ÄP-datumet, fick då fram 1/11. Är det så ni andra också räknat?

Pratade med Sahlgrenska idag och ska på UL 19/3. Var faktiskt tidigare än jag trodde, så känns skönt!
  • Etta

Så härligt Fröken Smilla! Måste verkligen vara underbart, och 0,5% är ju extremt liten risk!

Kakan, hehe, håller verkligen med att hela processen tärt på mitt tålamod, känns som jag inte gjort annat än väntat i tre år! ;) Men som sagt, detta är ett stort steg på vägen! :) Håller verkligen tummarna för oss alla o tror på lyckotråden! :)

• Etta
    Kakan1976 skrev 2015-03-01 17:40:47 följande:
    Jag tror inte att det är skadligt. Men jag undrar om ni tror det, och att light-produkter är farliga för fostret?

Jag mår inte illa alls längre och verkar kunna äta allt...
    Oj, har inte alls tänkt på det, har du hört att det skulle vara skadligt? Klart, lightprodukter är väl inte det nyttigaste man kan få i sig men men.. På tal om mat har jag fått panik över att jag äter för lite fisk då ju omega 3 verkar vara så viktigt o nu köpt hem massa torskfilé, hehe. Nån som har tips på nån god torskrätt? ;) Blev också orolig över nyheten att det är arsenik i ris, känns ju inte alls bra att äta..

På tal om gummiband känns det som något jag skulle kunna använda redan nu, min mage är så sjukt uppsvälld! Det är dock det enda symtomet jag har so far...

• Etta

Åh, tack för alla recept, nu ska här lagas fisk! :) Har också köpt bara ekologiska grönsaker det senaste o försökt äta massa grönt, får väl se hur länge jag orkar vara så duktig..;)

Josefinehej, det kan man ju göra förstås, men fått för mig det är bättre få i sig det via fisk! Jag har UL 7+3, hoppas jag kan slappna av mer efter det! Hur mår du?

• Etta

Fröken Smilla, skönt med proffsigt bemötande!

Jag ringde mvc idag o fick en tid för inskrivning i slutet på mars. Känns väldigt spännande! :)

Josefinehej och kingston; skönt att ni inte heller känner så mycket, jag trodde verkligen man skulle känna mycket mer, även så här tidigt! Blir inte riktigt klok på hur man räknar, är ju nu i vecka 5+0, innebär det att vi imorgon på 5+1 går in i vecka 6?

En till fråga, hur länge tog ni lutinus? På Sahlgrenska sa de att jag skulle ta tills de tog slut, men blir osäker på om jag hade tillräckligt, ( haft de på flera olika ställen typ i olika väskor för att underlätta) mina är nämligen slut idag, alltså bara fyra dagar efter TD.

• Etta
    Kakan1976 skrev 2015-03-02 18:54:01 följande:

På Nordic tar man till TD.

Ok! Trodde alltid man tog någon vecka efter men då kanske det är i sin ordning att sluta idag! Ska bli så skönt att slippa!
    Elliie84 skrev 2015-03-02 18:44:51 följande:

Hej, går med här om det är okej :) Plussade på ruvardag 10 men blev sedan överstimulerad och fick en cysta som gjorde att ena äggstocken vred dig två varv :/ Blev opererad vilket löste de värsta smärtorna. Var helt vidrigt kan jag säga... Har varit inlagd hela helgen och fick komma hem idag. Fortfarande överstimulerad grad 2 och ska på återbesök på sjukhuset i morgon. Har lite svårt att glädjas över graviditeten när man mår så dåligt och man oroar sig mycket. Ligger mest och vilar för det är så obekvämt att röra sig med den här magen som är svullen...blä. nu fick jag spy ur mig lite galla. vill försöka tänka att det värsta är över och att det bara kan bli bättre nu men det är svårt att inte tycka synd om sig själv. .. finns väl någon mer här inne som blivit överstimulerad har jag för mig?

Hur mår alla ni andra?

Elin

Välkommen! :) Usch, vilken jobbig start du haft! :( Förstår verkligen du haft svårt att glädjas när du mått så. Förhoppningsvis är ändå det värsta över nu! Visst var det så att du också hade insättning 11/2?
  • Etta
    Asams5 skrev 2015-03-03 09:45:53 följande:

Har varit på sista kollen på Sahlgrenska nu. Tvillingarna växer, är jämnstora och ser helt perfekta ut. BF beräknat till 6/10. Är väl glad om jag slipper gå så länge dock. :)

Vilken lättnad! Vilken lycka! Men fortfarande svårt att fatta att det är två.

Grattis, så härligt! :) Säger som flera andra, så häftigt med två! Jag tyckte gott de kunde satt in två för mig också, ska det vara så svårt att skaffa ett barn hade det väl varit käckt att få två meddetsamma resonerade jag..;)
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015