• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • MaryoMary

Jag är gärna med här! Har äntligen plussat efter många års försök själva och nu efter ivf nr 2. Har dåliga och få ägg och har vid båda äggplocken bara fått ut 2 ägg. Första försöket delades inte äggen alls men nu försök nr 2 befruktades båda! Fick den 31/1 tillbaks två ägg (1st 3celligt och 1 st 4 celligt). Är nu i v 4+6 och hoppas på det bästa men har inte vågat jubla än.

• Asams5

Hänger på här.

Gjorde min tredje och sista behandling i januari. Efter 2 misslyckade ET och ett misslyckat FET blev jag gravid! Helt otroligt. Fortfarande helt overkligt, då jag ännu ej har speciellt mycket symtom.

På torsdag hoppas jag få se ett eller två små hjärtan pickande på VUL. Nervöst nu.

• Fröken Smilla

Självklart vill jag hänga med här, kakan!

Jag är gravid i v 6+4 efter vårt första IVF-försök. Vi trodde aldrig det skulle lyckas direkt, och har knappt fattat att det är sant.

Vi var på första hälsosamtalet hos BM idag och ska på ultraljud på fredag nästa vecka. Spännande och nervöst!

Vi fick idag möjlighet att boka in KUB-test men tror vi kommer hoppa över det. Det räcker med oron för allt annat känner jag. Min syster fick besked att hennes barn hade ett kromosomfel men inte hur det skulle yttra sig. De har idag en välskapt dotter, men hon fick gå med onödig oro resten av sin graviditet.

Jag har även en väninna som har en underbar dotter med DS, så det är inget som skrämmer mig.

Hur känner ni andra inför möjligheten?

• Kakan1976

Välkomna! Ska vi göra en lista? Säg till om det är något mer vi vill ha med!

Namn och ålder:
    Kakan, 38 år

Klinik:
    Kakan, Nordic i Gbg (tididigare Sahlgrenska)

Första UL:
    Kakan: Antagligen v. 10

BF:
    Kakan: 28:e oktober 2015

• Kakan1976
    Asams5 skrev 2015-02-17 13:27:15 följande:

Hänger på här.

Gjorde min tredje och sista behandling i januari. Efter 2 misslyckade ET och ett misslyckat FET blev jag gravid! Helt otroligt. Fortfarande helt overkligt, då jag ännu ej har speciellt mycket symtom.

På torsdag hoppas jag få se ett eller två små hjärtan pickande på VUL. Nervöst nu.

Gud vad spännande! Du får berätta på torsdag hur det gick! Jag har också satt tillbaka två men är helt inställd på att det bara blir en men man vet ju aldrig...
  • Kakan1976
    MaryoMary skrev 2015-02-17 13:26:48 följande:

Jag är gärna med här! Har äntligen plussat efter många års försök själva och nu efter ivf nr 2. Har dåliga och få ägg och har vid båda äggplocken bara fått ut 2 ägg. Första försöket delades inte äggen alls men nu försök nr 2 befruktades båda! Fick den 31/1 tillbaks två ägg (1st 3celligt och 1 st 4 celligt). Är nu i v 4+6 och hoppas på det bästa men har inte vågat jubla än.

Hoppas det går bra såklart men förstår din oro. Är väldigt orolig själv men nu får vi bara ställa in oss på att det här minsann kommer gå vägen!
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-02-17 13:40:39 följande:

Självklart vill jag hänga med här, kakan!

Jag är gravid i v 6+4 efter vårt första IVF-försök. Vi trodde aldrig det skulle lyckas direkt, och har knappt fattat att det är sant.

Vi var på första hälsosamtalet hos BM idag och ska på ultraljud på fredag nästa vecka. Spännande och nervöst!

Vi fick idag möjlighet att boka in KUB-test men tror vi kommer hoppa över det. Det räcker med oron för allt annat känner jag. Min syster fick besked att hennes barn hade ett kromosomfel men inte hur det skulle yttra sig. De har idag en välskapt dotter, men hon fick gå med onödig oro resten av sin graviditet.

Jag har även en väninna som har en underbar dotter med DS, så det är inget som skrämmer mig.

Hur känner ni andra inför möjligheten?

Skitsvårt med KUB. Det lutar åt att inte göra nåt, jag tror inte jag klarat att ta bort det om vi såg nåt. Min sambo vill nog iofs. Sjukt svårt beslut att ta. Det känns som att man får bestämma innan vad man ska göra om man upptäcker nåt ovanligt isf.
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-02-17 21:29:04 följande:

Skitsvårt med KUB. Det lutar åt att inte göra nåt, jag tror inte jag klarat att ta bort det om vi såg nåt. Min sambo vill nog iofs. Sjukt svårt beslut att ta. Det känns som att man får bestämma innan vad man ska göra om man upptäcker nåt ovanligt isf.

Ja precis, just att ha bestämt sig innan är nog jätteviktigt.
  • Asams5
    Kakan1976 skrev 2015-02-17 21:26:11 följande:
    Hoppas det går bra såklart men förstår din oro. Är väldigt orolig själv men nu får vi bara ställa in oss på att det här minsann kommer gå vägen!
    Jag har också hela tiden bara tänkt på att det bara är en, om det är någon.

När ska du göra VUL då?

Inatt blir det inte mycket sömn. Kommer vara dönervös.
  • Kakan1976
    Asams5 skrev 2015-02-18 09:55:43 följande:
    Jag har också hela tiden bara tänkt på att det bara är en, om det är någon.

När ska du göra VUL då?

Inatt blir det inte mycket sömn. Kommer vara dönervös.

Ja det förstår jag, burr vad nervöst men det kommer att gå bra!

Jag har för mig att vi gick samtidigt på Sahlgrenska? Mitt fjärde försök? Kul att vi båda är med här nu.

Om du vill får du gärna berätta sen hur det gick.

Kram

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015