• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • Kakan1976

Jag är också uppblåst och gasig :(. Vet ni hur länge det brukar hålla i sig?

Idag läste jag i min gravid-app att man går in i kritiska veckor från vecka 4 till vecka 10, där barnets organ utvecklas. Det här gör mig galet nervös eftersom jag förra gången fick missfall 5+4. Är ni oroliga och hur gör ni för att hantera det?

• Kakan1976
    Namn och ålder:
    Kakan, 38 år
    happyhappy, 28 år
    Fröken Smilla, 33 år
    Asams5, 31 är
    MaryoMary, 37 år

Klinik:
    Kakan: Nordic i Gbg (tididigare Sahlgrenska)
    happy happy:Carl von Linne-kliniken i Uppsala
    Fröken Smilla: RMC Malmö
    Asams5: Sahlgrenska
    MaryoMary: Nordic i Gbg

Första UL:
    Kakan: Antagligen v. 10
    happy happy: 4/3
    Fröken Smilla: 27/2
    Asams5: 19/2
    MaryoMary: 5/3

BF:
    Kakan: 28/10
    happy happy:20/10
    Fröken Smilla: 8/10
    Asams5:
    MaryoMary:
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-02-19 07:48:31 följande:

Jag är också uppblåst och gasig :(. Vet ni hur länge det brukar hålla i sig?

Idag läste jag i min gravid-app att man går in i kritiska veckor från vecka 4 till vecka 10, där barnets organ utvecklas. Det här gör mig galet nervös eftersom jag förra gången fick missfall 5+4. Är ni oroliga och hur gör ni för att hantera det?

Ja, jag är orolig för samma sak... Psykiskt påfrestande. Men försöker tänka att vi väntar ett barn, inte ett missfall.
  • Kakan1976

Ja väldigt, känner mig helt matt och folk undrar nog vad det är för fel eftersom jag går och tar mig själv på brösten hela tiden.

Fint tycker jag och det ska jag ta till mig: Vi väntar ett barn, inte ett missfall.

• Asams5
    Kakan1976 skrev 2015-02-19 09:14:31 följande:

Ja väldigt, känner mig helt matt och folk undrar nog vad det är för fel eftersom jag går och tar mig själv på brösten hela tiden.

Fint tycker jag och det ska jag ta till mig: Vi väntar ett barn, inte ett missfall.

Haha! Det där med att klämma på brösten känner jag igen.

Här börjar chocken efter dagens VUL lägga sig. Det var TVÅ pickande hjärtan, och allt såg bra ut. Tillbaka om två veckor igen och kolla, innan dom släpper oss helt. :) Helt galet!
  • Kakan1976
    Asams5 skrev 2015-02-19 12:15:47 följande:

Här börjar chocken efter dagens VUL lägga sig. Det var TVÅ pickande hjärtan, och allt såg bra ut. Tillbaka om två veckor igen och kolla, innan dom släpper oss helt. :) Helt galet!
    Shit! Vilken grej! Grattis!
  • Fröken Smilla
    Asams5 skrev 2015-02-19 12:15:47 följande:

Ojojoj så spännande! Grattis!

Fick ni ett eller två embryo tillbaka?
  • Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-02-19 13:06:54 följande:
    Ojojoj så spännande! Grattis!

Fick ni ett eller två embryo tillbaka?
    Vi fick två tillbaka. Ett av toppkvalite och ett av lite sämre kvalité. Så därför har mina tankar alltid bara varit på att det på sin höjd finns ett foster. Men visst visste jag att chansen fanns. Men det blev ändå lite chock. Kändes helt overkligt. Gör det fortfarande. Mycket som snurrar i huvudet. Ska tillbaka 3/3 på nytt VUL. Då hoppas vi att dom är kvar.
  • happyhappy
    Asams5 skrev 2015-02-19 16:07:11 följande:
    Vi fick två tillbaka. Ett av toppkvalite och ett av lite sämre kvalité. Så därför har mina tankar alltid bara varit på att det på sin höjd finns ett foster. Men visst visste jag att chansen fanns. Men det blev ändå lite chock. Kändes helt overkligt. Gör det fortfarande. Mycket som snurrar i huvudet. Ska tillbaka 3/3 på nytt VUL. Då hoppas vi att dom är kvar.
    Vilken lycka!! Hurra för er!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015