• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • Josefinehej

Såhär såg mitt test ut imorse! RD13 morgon :) Känns bra att det är starkt redan, har testdag på fredag!

• Kakan1976
    Josefinehej skrev 2015-02-24 06:55:21 följande:

Såhär såg mitt test ut imorse! RD13 morgon :) Känns bra att det är starkt redan, har testdag på fredag!

Woop woop!
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-24 06:50:58 följande:
    men gud! Hur kan du hålla dig från att berätta? haha fantastiskt! :) och han kommer bli så glad över sin födelsedagspresent! :) När är det? :D

Jag ska dra och träna idag. Måste sluta att tro att det skulle skada något, så nu jävlar kör vi :) Innan man kanske börjar må illa/andra symtom får man ju passa på..
    Ja du... Jag vet inte hur jag kan hålla mig egentligen (inte min grej alls haha). Men jag känner att det är den bästa presenten han kan få så jag kämpar på ;)

Testdag torsdag... Har bara testat med billiga test än så länge. Tänkte spara testet vi fick av kliniken till testdag, så att det blir det testet sambon får :)

Gå och träna med dig! Det är bara skönt!

Man får bara anpassa sig efter det som känns bra för dagen :)
  • Utflykt i verkligheten
    Josefinehej skrev 2015-02-24 06:55:21 följande:

Tjusigt tjejen!
  • Utflykt i verkligheten

Symptom just är:

- Illamående Småätande är "det nya svarta" 
    - Något ömma och tunga bröst Heja sport-BH
    - Jättekänsliga bröstvårtor Mannen ser ut som en ledsen hundvalp då han får hålla sig på behörigt avstånd
    - Svullen mage Jodå, men ser att några st på jobbet sneglar på magen
    - Trög mage Blev överlycklig i morse för att jag lyckades bajsa lite. När hände det senast liksom?
    - Gasig mage När man inte kan vara kvar i rummet själv så är det illa!
    -
    TRÖTT Städning, socialt liv och intressen? Haha!

• Josefinehej
    Kingston skrev 2015-02-24 07:42:37 följande:
    Ja du... Jag vet inte hur jag kan hålla mig egentligen (inte min grej alls haha). Men jag känner att det är den bästa presenten han kan få så jag kämpar på ;)

Testdag torsdag... Har bara testat med billiga test än så länge. Tänkte spara testet vi fick av kliniken till testdag, så att det blir det testet sambon får :)

Gå och träna med dig! Det är bara skönt!

Man får bara anpassa sig efter det som känns bra för dagen :)
    gud så spännande! :) bara 2 dagar kvar de klarar du :)  

haha ja idag är det dags! Måste få dagarna att gå också! Kan inte bara tänka på det här! :) Vart bor du? :) Jag bor i stockholm. 
  • Kakan1976

Hej!

Ni som mår illa, har det blir värre och värre successivt eller mådde ni illa på samma sätt rakt från start?

Har mått illa sen igår eftermiddag men det är hanterbart och hoppas att det inte blir värre...

• lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-02-24 10:30:45 följande:

Hej!

Ni som mår illa, har det blir värre och värre successivt eller mådde ni illa på samma sätt rakt från start?

Har mått illa sen igår eftermiddag men det är hanterbart och hoppas att det inte blir värre...

Det har susccesivt blivit mer illamående. Men har kommit och gått lite. Rejält illamående i helgen. Men nu nästan ingenting. 8+0 idag. Hoppas jag bara har tur att jag inte kommer ha illamående hela tiden. Har du testat seaband?
  • lisodan
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-24 08:31:15 följande:

Symptom just är:

- Illamående Småätande är "det nya svarta" 

- Något ömma och tunga bröst Heja sport-BH

- Jättekänsliga bröstvårtor Mannen ser ut som en ledsen hundvalp då han får hålla sig på behörigt avstånd

- Svullen mage Jodå, men ser att några st på jobbet sneglar på magen

- Trög mage Blev överlycklig i morse för att jag lyckades bajsa lite. När hände det senast liksom?

- Gasig mage När man inte kan vara kvar i rummet själv så är det illa!

- TRÖTT Städning, socialt liv och intressen? Haha!

Haha, ja tror aldrig vi har haft så stökigt eller smutsigt. Mannen gör allt, men hans gränser för när det behöver göras är lite senare än jag. Men jag bryr mig inte enns. Bara jag får ligga i soffan när jag är trött och vi ser till att det finns mat till mig varannann timma cirka så är jag nöjd. :) Angående det sociala hoppas jag snart jag orkar mer. Annars får vänner börja komma hem till oss. Orkar inte mer än att ta mig till jobbet just nu, och det orkar jag egentligen inte heller. Och då kan jag ändå jobba hemifrån 2 dagar i veckan. Hur klarar ni andra det som måste vara på jobbet?
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015