• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • Kakan1976
    Kingston skrev 2015-02-25 12:52:56 följande:
    Ja jag önskar också att molandet liksom flyttade runt lite så jag slapp den här oron.

Jag har varit genomsvettig och klarvaken den senaste veckans nätter och så även inatt så på den fronten är det ingen skillnad...

Till mig sa dom att man gör första kollen efter ca 3 veckor? Jag ifrågasatte inte det då jag inte vet hur det brukar vara...

Men hur har ni andra gjort? Hur lång tid efter plus ska/var ni på första vul?
    Jag ska dit  på 6+2.

Menar du att hcg inte ska stiga om man har X?
  • lisodan
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-25 13:07:50 följande:
    Metallsmak? Det ska vara vanligt under graviditet.
    Tycker inte det smakar metall, men är lite osäker. Har väldigt svårt att beskriva smaken... Och det är liksom inte bara en smak- det är obehagligt. Och den känslan är ännu svårare att förklara...hmmm...
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-02-25 13:21:20 följande:
    Tycker inte det smakar metall, men är lite osäker. Har väldigt svårt att beskriva smaken... Och det är liksom inte bara en smak- det är obehagligt. Och den känslan är ännu svårare att förklara...hmmm...
    Förstår vilken smak du menar. Man känner sig inte fräsch direkt och jag dricker gärna mkt vatten för att försöka bli av med smaken.
  • MaryoMary

Jag fick inte komma på Vul förens 7+1 på Nordic Gbg:( Är så himla orolig då jag inte känner nått längre. Allt sprayande, sprutande, äp,et, lutinus, otaliga grav-test, oron för blödningar  och nu denna oro över att det inte ska finnas ett hjärta som slår, ska man aldrig få känna sig lyckligt gravid? Snart får jag ett psykbryt:)

• Josefinehej
    Kingston skrev 2015-02-25 12:52:56 följande:
    Ja jag önskar också att molandet liksom flyttade runt lite så jag slapp den här oron.

Jag har varit genomsvettig och klarvaken den senaste veckans nätter och så även inatt så på den fronten är det ingen skillnad...

Till mig sa dom att man gör första kollen efter ca 3 veckor? Jag ifrågasatte inte det då jag inte vet hur det brukar vara...

Men hur har ni andra gjort? Hur lång tid efter plus ska/var ni på första vul?
    hmm jag vet inte jag, förhoppningsvis är allt som det ska. När jag hade X hade jag inte ens ont så kroppen är bra lurig ! :P

Jag har iallafall världens huvudvärk idag och sticker i brösten, men ömmar inte direkt.
    2 dagar kvar till testdag! 1 för dig ;)
  • Utflykt i verkligheten
    lisodan skrev 2015-02-25 13:21:20 följande:
    Har nog samma som dig. Det smakar som en blandning av metall och ofräscht. Kan inte beskriva det bättre än så tyvärr...
  • Kingston
    Kakan1976 skrev 2015-02-25 13:14:11 följande:
    Jag ska dit  på 6+2.

Menar du att hcg inte ska stiga om man har X?
    Hcg:t stiger men väldigt långsamt vid x. Så man kan enkelt se att det inte är en normal graviditet.
  • Kingston
    MaryoMary skrev 2015-02-25 13:34:26 följande:

Jag fick inte komma på Vul förens 7+1 på Nordic Gbg:( Är så himla orolig då jag inte känner nått längre. Allt sprayande, sprutande, äp,et, lutinus, otaliga grav-test, oron för blödningar  och nu denna oro över att det inte ska finnas ett hjärta som slår, ska man aldrig få känna sig lyckligt gravid? Snart får jag ett psykbryt:)

Ja psykbryt delux!! Orka :D
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-25 13:41:49 följande:
    hmm jag vet inte jag, förhoppningsvis är allt som det ska. När jag hade X hade jag inte ens ont så kroppen är bra lurig ! :P

Jag har iallafall världens huvudvärk idag och sticker i brösten, men ömmar inte direkt.
    2 dagar kvar till testdag! 1 för dig ;)
    Hehe ja min kropp är det minsta jag litar på numer! Den har helt tappat mitt förtroende efter allt man gått igenom ;)

Har också känt av lite huvudvärk idag. Testdag imon och ÄNTLIGEN ska jag få lämna över den där stickan till sambon <3
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015