• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • Fröken Smilla

Ni som ätit Postafen, hur illa mår ni? Har ni kräkts eller är det ett konstant illamående?

Jag har liksom som åksjuka ibland, där jag känner mig blä men är inte direkt i närheten att kräkas. Frågan är om Postafen hjälper mot den typen av illamående eller om det endast funkar om man har det värre?

• lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-02-25 21:09:28 följande:

Ni som ätit Postafen, hur illa mår ni? Har ni kräkts eller är det ett konstant illamående?

Jag har liksom som åksjuka ibland, där jag känner mig blä men är inte direkt i närheten att kräkas. Frågan är om Postafen hjälper mot den typen av illamående eller om det endast funkar om man har det värre?

Jag tror det hjälper, men hör med barnmorskan om de tycker du ska ta den. Bäst är väl så lite medicin som möjligt, men man ska ju kunna fungera också. Jag har tagit Postafen några ggr och det har funkat bra. Jag menar, känner du att du klarar dig utan är det kanske bäst? Har du testat seaband?
  • lisodan
    Etta skrev 2015-02-25 19:37:49 följande:

Hej! Jag kikar försiktigt in till er efter att ha plussat i förrgår på RD12... Kan fortfarande inte fatta riktigt att det faktiskt gått vägen, äntligen! Har en del molvärk så var skönt att läsa att flera av er också har det!

Härligt med fler pluss. Välkommen!
  • Kingston
    lisodan skrev 2015-02-25 21:03:04 följande:

Ja, testa katrinplommon först. Eller mitt tips är att testa att byta ut vanligt bröd mot glutenfritt. Verkar som många gravida äter mkt bröd, för det är det vi pallar....

Jag äter inte bröd... Händer att jag äter knäckebröd om jag nu absolut måste ha bröd.

Men ska köra på katrinplommon och sedan ska jag nog sätta i mig en och annan paprika. Det brukar vara rena dunderkuren för min mage ;)

Nu har jag äntligen fått berättat för sambon! Känns bra och han blev glad även om han, liksom jag inte vågar ta ut något i förskott.
  • Josefinehej
    Kingston skrev 2015-02-26 06:00:18 följande:
    Jag äter inte bröd... Händer att jag äter knäckebröd om jag nu absolut måste ha bröd.

Men ska köra på katrinplommon och sedan ska jag nog sätta i mig en och annan paprika. Det brukar vara rena dunderkuren för min mage ;)

Nu har jag äntligen fått berättat för sambon! Känns bra och han blev glad även om han, liksom jag inte vågar ta ut något i förskott.
    vad kul!! SKönt att ha berättat! :)

alla här ovan har så mycket symtom, du verkar inte fått illamående än? Eftersom du och jag är så lika i tid så känns de lite bättre. jag borde vara 4+3 idag. du?
    kommer ångra att jag sa de men jag vill också må illa :P hahaha..

har lite stickningar i brösten (inte ömma), molvärk och trött (kan man ju va ändå)
    Har du fått tid för första UL?
  • lisodan
    Josefinehej skrev 2015-02-26 07:21:04 följande:

alla här ovan har så mycket symtom, du verkar inte fått illamående än? Eftersom du och jag är så lika i tid så känns de lite bättre. jag borde vara 4+3 idag. du?

har lite stickningar i brösten (inte ömma), molvärk och trött (kan man ju va ändå)

Mitt illamående kom senare, så det är nog inget konstigt. Sen är vi ju alla så olika också. :)
  • Etta

Tack för alla välkomnanden! Svårt fatta det är på riktigt och nojjar ganska ordentligt! Josefinhej: jag tror att jag är på 4+3 också, om jag räknat rätt, hade ÄP 9/2. Känner absolut inget illamående o de symtomen jag har är molvärk och lite ( men inte så mycket) ömma bröst. Längtar också tills jag får mer symtom! ( fast det lär jag väl få äta upp att jag sagt..;)

• Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-26 07:21:04 följande:

Haha ska jag vara ärlig så har jag inte den blekaste aning om hur man räknar? Räknar man ifrån äggplock eller senaste mens? I don't know :P

Har fått tid till ul 23/3. Du?

Jag har inte ett enda symptom (bortsett från krånglande mage) men så var det när jag var gravid 2011 också.

Jag mår inte illa (kan typ inte ens kräkas om jag så kör ner fingrarna i halsen...) och kände inte av mina bröst förrän efter förlossningen.

Däremot fick jag foglossning redan i vecka 20 och en grym halsbränna efter ca vecka 27.

Så jag förväntar mig något liknande denna gång.

Däremot önskar jag att nästa barn behagar att stanna några veckor längre än sin föregångare ;) Förra gången drog förlossningen igång i vecka 34.
  • Josefinehej
    Kingston skrev 2015-02-26 08:24:15 följande:
    Haha ska jag vara ärlig så har jag inte den blekaste aning om hur man räknar? Räknar man ifrån äggplock eller senaste mens? I don't know :P

Har fått tid till ul 23/3. Du?

Jag har inte ett enda symptom (bortsett från krånglande mage) men så var det när jag var gravid 2011 också.

Jag mår inte illa (kan typ inte ens kräkas om jag så kör ner fingrarna i halsen...) och kände inte av mina bröst förrän efter förlossningen.

Däremot fick jag foglossning redan i vecka 20 och en grym halsbränna efter ca vecka 27.

Så jag förväntar mig något liknande denna gång.

Däremot önskar jag att nästa barn behagar att stanna några veckor längre än sin föregångare ;) Förra gången drog förlossningen igång i vecka 34.
    ja äggplock räknas som 2+0! Så när hade du ÄP ? :)
    Jag har inte fått tid till UL än eftersom jag har TD imorgon och ska ringa då :)
    Okej spännande då, kan ju bli helt annat också :) Man får inse att alla är olika också så det blir kanske fel och jämföra sig med andra :)
  • Josefinehej
    Etta skrev 2015-02-26 07:49:53 följande:

Tack för alla välkomnanden! Svårt fatta det är på riktigt och nojjar ganska ordentligt! Josefinhej: jag tror att jag är på 4+3 också, om jag räknat rätt, hade ÄP 9/2. Känner absolut inget illamående o de symtomen jag har är molvärk och lite ( men inte så mycket) ömma bröst. Längtar också tills jag får mer symtom! ( fast det lär jag väl få äta upp att jag sagt..;)

ja jag hade också ÄP 9/2 så då har du och jag räknat lika :)
    Ja det där låter precis som mig så det känns väl bra att man är fler :) Hur gammal är du och vart bor du?
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015