• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • Fröken Smilla
    Kingston skrev 2015-02-25 17:22:33 följande:

Åh va härligt att ha kommit så långt! Känns verkligen som en milstolpe som befinner sig på behörigt avstånd just nu!

Hade du ihållande molvärk på ett och samma ställe eller har det flyttat runt?

Lycka till på fredag <3

Det flyttade runt en del, men var mest på vänster sida. Där sitter ju också mycket av tarmen så jag tror att det ibland är tarmen som bråkar. Nu när det är mildare är det en konstant molande känsla över båda sidor (sitter mest på sidorna, inte så mycket i mitten). Tidigare var det mycket mer hugg och kraftigare värkar.
    Kakan1976 skrev 2015-02-25 17:41:32 följande:

Gör era symptom upp och ner? Illamående ena dagen men inte andra, trött men inte varje dag?

Mår inte illa idag och igår mådde jag ju hur illa som helst. Sjukt orolig idag, smäller av snart :(

O ja! Och man nojar som fan över det, ursäkta svordomen. Jag är ju inte direkt illamående utan mår mer eller mindre kymigt. Men ena dagen kan jag äta vad som helst, men nästa så är det väldigt specifika ting som är gångbart. Idag har jag mått lite sådär, och det enda som gick ner ikväll var fralla med makrill i tomatsås. Just fisk har varit en liten craving och min stackars man som inte tycker om fisk.

Likadant brösten, ena dagen inte så ont, andra tokont.
  • Kakan1976

Ok skönt att höra! Har världens sämsta dag orosmässigt och hoppas verkligen att det känns lite bättre imorgon. Nu hoppar nästan hjärtat ur bröstet på mig för varje toalettbesök som just idag har varit cirka 100 stycken. Gah!

Känns lite bättre sen jag kom hem från jobbet eftersom det hade känts lättare att befinna mig här än på jobbet om nåt skulle hända.

Nu har jag nojat hela dagen och inte en bloddroppe så nu får jag skärpa till mig. Så! Nu får det vara nog med oroandet!

• Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-02-25 18:54:11 följande:

Ok skönt att höra! Har världens sämsta dag orosmässigt och hoppas verkligen att det känns lite bättre imorgon. Nu hoppar nästan hjärtat ur bröstet på mig för varje toalettbesök som just idag har varit cirka 100 stycken. Gah!

Känns lite bättre sen jag kom hem från jobbet eftersom det hade känts lättare att befinna mig här än på jobbet om nåt skulle hända.

Nu har jag nojat hela dagen och inte en bloddroppe så nu får jag skärpa till mig. Så! Nu får det vara nog med oroandet!

Helt rätt! Hade vi kunnat hade jag ordinerat ett stort glas rött

Jag var också jättenojig i början av veckan, men nu är jag lugn. Var väldigt nervös över att få dåliga besked på fredag men jag har ju symtom så jag har valt att lyssna på dem istället.
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-02-25 19:03:10 följande:
    Helt rätt! Hade vi kunnat hade jag ordinerat ett stort glas rött

Jag var också jättenojig i början av veckan, men nu är jag lugn. Var väldigt nervös över att få dåliga besked på fredag men jag har ju symtom så jag har valt att lyssna på dem istället.
    Ja det har ju jag med även om jag inte mår lika illa som igår. Varför är jag inte glad för det istället för hur kul att det är må illa? Jag har ju ont i brösten och det känns massor i magen. Så jag gör som du nu, lyssnar på symptomen! Tack! :)
  • Etta

Hej! Jag kikar försiktigt in till er efter att ha plussat i förrgår på RD12... Kan fortfarande inte fatta riktigt att det faktiskt gått vägen, äntligen! Har en del molvärk så var skönt att läsa att flera av er också har det!

• Kingston

Skönt och "betryggande" att fler har molvärk, främst på sidan. (Vänster sida kan ja bara inte sluta tänka på!!)

Men allvarligt... Kan man inte ta något laxerande? Så man får tömt den där tarmen en gång för alla och se om det är den som spökar? Jag önskar jag kunde typ krypa in i mig själv (jäklans va vig jag måste va då, och en redigt bra pannlampa kan nog vara bra att ha också!!) för att se vad som händer där inne!

• Fröken Smilla
    Kingston skrev 2015-02-25 20:13:52 följande:

Skönt och "betryggande" att fler har molvärk, främst på sidan. (Vänster sida kan ja bara inte sluta tänka på!!)

Men allvarligt... Kan man inte ta något laxerande? Så man får tömt den där tarmen en gång för alla och se om det är den som spökar? Jag önskar jag kunde typ krypa in i mig själv (jäklans va vig jag måste va då, och en redigt bra pannlampa kan nog vara bra att ha också!!) för att se vad som händer där inne!

Jag kör på katrinplommon det brukar rensa rören
  • lisodan

Ja, testa katrinplommon först. Eller mitt tips är att testa att byta ut vanligt bröd mot glutenfritt. Verkar som många gravida äter mkt bröd, för det är det vi pallar....

• Kakan1976
    Etta skrev 2015-02-25 19:37:49 följande:

Hej! Jag kikar försiktigt in till er efter att ha plussat i förrgår på RD12... Kan fortfarande inte fatta riktigt att det faktiskt gått vägen, äntligen! Har en del molvärk så var skönt att läsa att flera av er också har det!

Välkommen!
  • Fröken Smilla
    Etta skrev 2015-02-25 19:37:49 följande:

Grattis och välkommen!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015