• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • MaryoMary

Fröken Smilla skrev 2015-02-27 10:28:44 följande:

Nu har vi äntligen fått se vår lilla ärta på ultraljud! Allt såg jättefint ut, det lilla hjärtat tickande på som det skulle <3

Vad härlig! Grattis:)

• Fröken Smilla

Tack tjejer!

Idag är jag väldigt uppblåst... Igår på jobb hade jag gummiband istället för knapp i jeansen hur har ni det med uppblåsthet? Ser def mer gravid ut än vecka 9. Nu har jag förvisso köpt mammaleggings för att de är så sköna och håller inte inne magen alls. Men ändå!

• Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-02-28 13:50:34 följande:

Tack tjejer!

Idag är jag väldigt uppblåst... Igår på jobb hade jag gummiband istället för knapp i jeansen smile5.gif hur har ni det med uppblåsthet? Ser def mer gravid ut än vecka 9. Nu har jag förvisso köpt mammaleggings för att de är så sköna och håller inte inne magen alls. Men ändå!

Jag kör också på gummiband! Och inatt vaknade jag av att jag hade ont i magen och fick gå på toa och släppa ut lite luft. Förstår inte varför man blir så gasig? Men det känns ju som att man är svullen på ett annat sätt också. Dubbelt upp liksom.
  • Utflykt i verkligheten
    Kakan1976 skrev 2015-02-27 20:48:57 följande:

Första gången? Jösses! Själv tycker jag att man väntar och är otålig hela processen. Men nu känns det kanske viktigast, en stor viktig bit i pusslet. Håller tummarna för oss alla! Vill att det ska vara en riktig lyckotråd!

Hade liksom ställt in mig på att det kommer bli en del väntan så jag bestämde mig för att ta det lugnt och inte tänka så mycket på det. Men med illamående, extrem trötthet och vetskapen om att man bygger bebis så finns det ju inte så mycket annat att göra än att gå runt å tänka på det.
  • lisodan

Väldigt uppblåst här med! Har fått låna systers gravidbyxor, så sköna! Även köpt mammaleggings :)

• Fröken Smilla

Åh jag längtar efter gravidbyxorna, de ser otroligt sköna ut!

• lisodan

Har ni andra fått nån klåda? Fick spendera natten på akuten med kraftigt illröd buk. Nässelutslag tror vi. Fick Tavegyl och ordinerat kortisonsalva. Kliar fortfarande men det mesta röda e borta nu. Verkar som jag får de flesta symtom man kan få. I veckan även näsblod. Skönt att inga symtom än så länge e ohanterbara Iaf. Visst har illamående tex, men har iallafall inte spytt. Jobbigast är nog tröttheten. Hur mår ni andra?

• Fröken Smilla

Jag har börjat må lite mer illa på kvällarna. Äter ganska lite då. Det håller i sig tills jag ska sova. Rapar en del också, så tror att det är sura uppstötningar på gång. Uppblåstheten, och trög mage, jobbigt! Tröttheten har inte heller gett med sig och påverkar mig mycket dagligen.

Annars mår jag fint! Det har molat i livmodern hela dagen idag, igår hade jag inget. Och brösten har ändrat sig. De är större, fyllda med blå ådror, vårtgårdarna har blivit större och mörkare, och så gör de riktigt ont ibland. Men det är lite lättare att ta än tröttheten och illamåendet.

• Fröken Smilla

Lite läskigt med klådan! Hoppas du slipper det hädanefter.

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015