• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • lisodan
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-03-02 08:44:28 följande:

Ja det här med fisk... Äter ju det extremt sällan. Och nu med illamåendet så finns det inte på kartan att äta fisk! Men Omega-3 i kapselform kan jag tänka mig att stå ut med.

Någon som har koll på vilken sort man bör välja i så fall?

Fråga på apoteket kanske? Jag skulle inte själv våga googla mig fram till det. Alla säger så olika om allt ute på the world wide web...
  • noctura

Idag fick jag en kallelse till spec.mödravården om ett besök redan denna vecka. Pratade med en receptionist förra veckan och hon sa att jag kommer nog att få en tid om 4-5 v. 

Jag blev lite paff över att jag fick en tid så pass tidigt, går in i v.8 i morgon. Men de kanske vill ha extra koll nu när jag har varit/är överstimulerad. Det visar väl sig om inte annat när jag kommer dit :)

• Utflykt i verkligheten
    lisodan skrev 2015-03-02 13:12:51 följande:
    Fråga på apoteket kanske? Jag skulle inte själv våga googla mig fram till det. Alla säger så olika om allt ute på the world wide web...
    Får göra det... Nej man vill ju inte chansa och riskera något i onödan.
  • Etta

Fröken Smilla, skönt med proffsigt bemötande!

Jag ringde mvc idag o fick en tid för inskrivning i slutet på mars. Känns väldigt spännande! :)

Josefinehej och kingston; skönt att ni inte heller känner så mycket, jag trodde verkligen man skulle känna mycket mer, även så här tidigt! Blir inte riktigt klok på hur man räknar, är ju nu i vecka 5+0, innebär det att vi imorgon på 5+1 går in i vecka 6?

En till fråga, hur länge tog ni lutinus? På Sahlgrenska sa de att jag skulle ta tills de tog slut, men blir osäker på om jag hade tillräckligt, ( haft de på flera olika ställen typ i olika väskor för att underlätta) mina är nämligen slut idag, alltså bara fyra dagar efter TD.

• Elliie84

Hej, går med här om det är okej :) Plussade på ruvardag 10 men blev sedan överstimulerad och fick en cysta som gjorde att ena äggstocken vred dig två varv :/ Blev opererad vilket löste de värsta smärtorna. Var helt vidrigt kan jag säga... Har varit inlagd hela helgen och fick komma hem idag. Fortfarande överstimulerad grad 2 och ska på återbesök på sjukhuset i morgon. Har lite svårt att glädjas över graviditeten när man mår så dåligt och man oroar sig mycket. Ligger mest och vilar för det är så obekvämt att röra sig med den här magen som är svullen...blä. nu fick jag spy ur mig lite galla. vill försöka tänka att det värsta är över och att det bara kan bli bättre nu men det är svårt att inte tycka synd om sig själv. .. finns väl någon mer här inne som blivit överstimulerad har jag för mig?

Hur mår alla ni andra?

Elin

• Kakan1976
    Etta skrev 2015-03-02 18:03:14 följande:

Jag ringde mvc idag o fick en tid för inskrivning i slutet på mars. Känns väldigt spännande! :)

Josefinehej och kingston; skönt att ni inte heller känner så mycket, jag trodde verkligen man skulle känna mycket mer, även så här tidigt! Blir inte riktigt klok på hur man räknar, är ju nu i vecka 5+0, innebär det att vi imorgon på 5+1 går in i vecka 6?

En till fråga, hur länge tog ni lutinus? På Sahlgrenska sa de att jag skulle ta tills de tog slut, men blir osäker på om jag hade tillräckligt, ( haft de på flera olika ställen typ i olika väskor för att underlätta) mina är nämligen slut idag, alltså bara fyra dagar efter TD.

På Nordic tar man till TD.
  • Etta
    Kakan1976 skrev 2015-03-02 18:54:01 följande:

På Nordic tar man till TD.

Ok! Trodde alltid man tog någon vecka efter men då kanske det är i sin ordning att sluta idag! Ska bli så skönt att slippa!
    Elliie84 skrev 2015-03-02 18:44:51 följande:

Hej, går med här om det är okej :) Plussade på ruvardag 10 men blev sedan överstimulerad och fick en cysta som gjorde att ena äggstocken vred dig två varv :/ Blev opererad vilket löste de värsta smärtorna. Var helt vidrigt kan jag säga... Har varit inlagd hela helgen och fick komma hem idag. Fortfarande överstimulerad grad 2 och ska på återbesök på sjukhuset i morgon. Har lite svårt att glädjas över graviditeten när man mår så dåligt och man oroar sig mycket. Ligger mest och vilar för det är så obekvämt att röra sig med den här magen som är svullen...blä. nu fick jag spy ur mig lite galla. vill försöka tänka att det värsta är över och att det bara kan bli bättre nu men det är svårt att inte tycka synd om sig själv. .. finns väl någon mer här inne som blivit överstimulerad har jag för mig?

Hur mår alla ni andra?

Elin

Välkommen! :) Usch, vilken jobbig start du haft! :( Förstår verkligen du haft svårt att glädjas när du mått så. Förhoppningsvis är ändå det värsta över nu! Visst var det så att du också hade insättning 11/2?
  • Josefinehej

Jag slutade samma dag som testdagen :) så skönt att slippa haha :)

Jag har förstått de som att 5+0 betyder att du går in i vecka 6. Så måndagar (idag) betyder vi veckor och är idag i vecka 6 :)

Idag blev de stor god fiskgryta torsk/lax med massor med grönsaker i och potatis. Bra tips och bra för storkok :)

Etta skrev 2015-03-02 18:03:14 följande:

• Fröken Smilla

Här kommer ett receptips till: ta fyra laxfiléer som man lägger i en ugnsfast form. I en skål smular man ner ett paket fetaost, ett paket lätt créme fraiche (lite rinnigare än vanlig) och saltar och pepprar. Mixa med en gaffel och lägg sedan generöst med feströra på varje laxfile. Sen in i ugnen i 20 min om jag inte finns helt fel (googla lax med fetaoströra så kommer det fram), servera med potatismos och nån god sallad. Supergott!!

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015