• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-03-04 09:50:39 följande:
    Har du fler test hemma? Jag fick helt fel utslag på ett en gång. Visserligen ägglossningstest, men ändå. Eller så kanske det är bäst att ta samma sort som innan när du plussade första gången? Går ju inte att jämföra mellan sorter tänker jag. Hoppas allt står rätt till!
    Nej jag har alltid tidigare tagit digitala så har inget att jämföra med. Men orkar nog inte köpa fler heller för då kommer jag hålla på och jämföra och antagligen noja ännu mer. Jag har mailat kliniken så får vi se vad de säger att jag borde göra.

Jag är så trött på den här oron. Innan nojade jag för missfall och nu har jag tydligen istället börjat oroa mig för MA. Alltid är det nåt.

Förstår att du är orolig över symtom som kommer och går, det är jag med men det verkar ju vara så det är. Att det går upp och ner. Men man kan bli knäpp för mindre. Önskar att jag kunde glädja mig istället för att bara känna oro.
  • Asams5
    lisodan skrev 2015-03-04 09:54:13 följande:
    Enligt appar skulle min BF vara 5/10, men efter besök hos bm har de sagt 6/10. Två olika barnmorsko. Appen hade dock räknat rätt på vilken dag jag är. Så nåt fel på appen. Tror jag har skrivit in 5/10 i appen för att få rätt vilken dag jag är på. Fråga nästa gång du är hos bm.
    Fick också fram 5 oktober från början. Men efter besöket på Sahlgrenska blev det 6/10. Och då hoppar ju ny vecka fram en dag. Så då blir det 9+0 idag.

Men efter besök hos BM idag sa hon att jag var i v9. Ah ja, huvudsaken är ju att 6/10 inte ändras.

Kul att vi ligger lika ja, men jag hoppas på september ju. :)

Jag bor ca 5 mil från Göteborg. Får välja förlossning på Östra eller Borås.
  • MaryoMary
    Kakan1976 skrev 2015-03-04 07:46:39 följande:

Jag fick för mig att ta ett gravtest idag på 6+1 vilket jag inte skulle gjort för strecket blev väldigt svagt och jag är nu supernojig. Borde inte strecket vara väldigt starkt nu? Jag brukar alltid ta digitala test så har inte mycket erfarenhet. Hjälp!

Jag gjorde samma med Nordics test (det man fick med sig hem efter et) och det var så SVAGT att jag fick PANIK:) Jag åkte till jourappoteket på kvällen köpte nya CB teste och gjorde 4 st... Men alla visade gravid 3+. Nordics test är kassa...
    Jag blev supernojjig (som vanligt) av detta och mådde kasst tills jag gjort nya tester.

Imorgon har jag ul och är så himla nervös. Håll tummarna för mig, jag vill se hjärtslag:)

• Utflykt i verkligheten
    MaryoMary skrev 2015-03-04 13:05:06 följande:
    Jag gjorde samma med Nordics test (det man fick med sig hem efter et) och det var så SVAGT att jag fick PANIK:) Jag åkte till jourappoteket på kvällen köpte nya CB teste och gjorde 4 st... Men alla visade gravid 3+. Nordics test är kassa...
    Jag blev supernojjig (som vanligt) av detta och mådde kasst tills jag gjort nya tester.

Imorgon har jag ul och är så himla nervös. Håll tummarna för mig, jag vill se hjärtslag:)
    Håller tummar!!
  • Josefinehej

Tack allihopa för lugnande ord! :) Ja det är väl klart att allt ska gå bra denna gång :) för mig och ni andra!
    Lyckotråden som någon sa <3<3

• Kakan1976
    MaryoMary skrev 2015-03-04 13:05:06 följande:

Åh skönt att höra! Ska också köpa digitalt och kolla för så här nervös kan jag inte gå runt och vara i en vecka.

Håller stenhårda tummar!

Kram
  • Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-03-04 09:43:26 följande:

Nej, det hade avtagit från en vecka tidigare så jag kände det på mig. Men ändå en stor chock! Därför jag är så nojig över symtom som kommer och går denna gång.

Nu när jag kommit längre denna gång inser jag att jag aldrig fick så starka symtom sist. Men det kan ju förstås också variera från graviditet till graviditet.

Går dina symtom i vågor? Jag tycker mitt illamående har lagt sig lite, jag är inte lika trött och brösten gör inte lika ont. Nojar ju direkt! Växtvärk har jag dock fortfarande och inatt inbillade jag mig att jag kunde känna en lite bula precis ovanför bäckenbotten.
  • Kakan1976

Köpte ett digitalt test och det hade ändrats från Gravid 2-3 till 3+ så nu ska jag släppa det här. Vilken pärs!

• Josefinehej

Bra! Då kan du slappna av nu :) kram

Kakan1976 skrev 2015-03-04 17:11:15 följande:

Köpte ett digitalt test och det hade ändrats från Gravid 2-3 till 3+ så nu ska jag släppa det här. Vilken pärs!

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015