• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-03-06 06:35:19 följande:

Exakt så hade jag också det igår

Tog en postafen till slut igår kväll (love it!). Nu slapp jag dock oroa mig för symtomlöshet...

Haha, jag med. Det blev en Postafen. Första gången jag sovit igenom hela natten på flera veckor. Nu känner jag mig lite som en zombie...:)
  • lisodan
    Kingston skrev 2015-03-06 08:48:18 följande:

Börjar på riktigt tvivla på att det finns något där inne. Jag har verkligen inte ett enda symptom. Är så rädd för att min kropp bara spelar mig ett spratt... Tog t.o.m ett nytt test häromdagen bara för att kolla så att jag inte bara hittar på allt =|

Förstår hur det känns! Såg testet bra ut och när har du UL?
  • Josefinehej
    Börjar på riktigt tvivla på att det finns något där inne. Jag har verkligen inte ett enda symptom. Är så rädd för att min kropp bara spelar mig ett spratt... Tog t.o.m ett nytt test häromdagen bara för att kolla så att jag inte bara hittar på allt =|
    ja lite så känner jag också emellanåt. Har du funderat mer på om du ska gå iväg till gyn innan det planerade vul:et? :) Jag har "nästan" bestämt mig för att vänta så länge de känns okej att stå ut. "Snart" bara 2 veckor kvar...
  • Kakan1976
    Jag känner mycket mindre den här veckan om man jämför med förra och jag mår inte illa alls. Tror att jag egentligen mådde illa förra veckan för att jag tog penicillin mot en urinvägsinfektion i och för sig. Men jag känner inte lika starkt i magen och brösten ömmar mindre. Jag oroar mig också men tror samtidigt att det är så här det är, att det går upp och ner. Känner du inget alls? När är det dags för UL?
  • Etta

Samma för mig, tvivlar av och till då jag tänker att det borde kännas starkare. Mitt enda symtom är uppblåst mage men mindre än tidigare och lite ömma bröst, men de blir snarare mindre ömma än mer, o inte är de större än vanligt heller. Som någon annan skrev är mina också mer ömma på kvällen så då brukar det kännas lite bättre. Det som känns positivt är väl att vi alla som ligger ungefär lika känner typ samma, vore ju märkligt om alla våra graviditeter stannat av?!

• Kingston
    lisodan skrev 2015-03-06 08:54:59 följande:
    Förstår hur det känns! Såg testet bra ut och när har du UL?
    Testet såg bra ut tycker jag (har en massa överblivna "billighetstester" hemma som jag använder).

Mitt vul är inte förrän den 23:e. Innan dess lär jag ha blivit galen...

Men jag ska försöka låta bli att besöka Gyn innan dess trots allt.

Jag känner verkligen inte av ett endaste dyft, och har inte gjort på hela tiden. Det enda jag känt och kan känna är att det sliter och drar i ligament när jag reser mig fort eller tex. hostar och nyser häftigt.

Inget illamående, inga ömma bröst, inga konstiga smaker i munnen, INGENTING!

Försöker komma ihåg hur den förra graviditeten var vid det här stadiet men jag minns inte ett skvatt, och inte sambon heller (så han är ju inte mkt till hjälp ;P)
  • Josefinehej
    Etta skrev 2015-03-06 10:29:44 följande:

Samma för mig, tvivlar av och till då jag tänker att det borde kännas starkare. Mitt enda symtom är uppblåst mage men mindre än tidigare och lite ömma bröst, men de blir snarare mindre ömma än mer, o inte är de större än vanligt heller. Som någon annan skrev är mina också mer ömma på kvällen så då brukar det kännas lite bättre. Det som känns positivt är väl att vi alla som ligger ungefär lika känner typ samma, vore ju märkligt om alla våra graviditeter stannat av?!

haha ja eller hur, chansen att allihopa har fått MA är ju inte så stor! :)
  • MaryoMary

Jag har inte heller känt så mycket. Vissa dagar har det gjort ont när jag nyst men annars nada. Jag önskar att jag hade massa symptom och var sjukt orolig inför UL igår men det gick ju bra:) Vet inte om det är till hjälp för någon men BM sa att man ska vara glad för det, endel mår så dåligt under sin graviditet att de nästan inte tycker det är vär det...
    Jag är på 7+2 idag och det känns som vilken annan dag som helst...

• Fröken Smilla

Hur är det med er tjejer idag?

Jag har mycket molvärk igen, lite obehagligt ibland, men det känns iaf att nåt händer fick så himla ont i mina skinkor innan, kunde knappt böja mig framåt när jag skulle fylla diskmaskinen. Hoppas verkligen det bara är tillfälligt. Har en nyköpt koloni som måste renoveras nu till våren, och en NY-resa och vill gärna kunna göra så mycket som möjligt innan magen kommer i vägen. Det kan ju bero på min soffställning idag ;) mannen jobbar och jag passar på att vila!

Hur har det förresten gått för er som hade sömnproblem om nätterna? Jag känner att det har blivit lite bättre för min del. Vaknade förvisso kl 5 imorse, men då somnade jag också 19.45 igår

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015