• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • Etta
    Josefinehej skrev 2015-03-03 15:08:27 följande:

Sådär känner jag också. Vill inte behöva ringa och säga att de blev missfall :( så jag avvaktar, även fast de tydligen inte ska vara bra för de kan vara fullt på de stället man vill gå till. Men jag väntar iallafall.

Jag är också rädd att behöva ringa o säga att det blev missfall, men tycker det känns mer verkligt ju fler tider jag bokar in.. När jag ringde Sahlgrenska om det positiva testet sa de att jag skulle ringa så snart som möjligt pga att det är så långa köer i Gbg så jag blev nojig för att inte få komma dit i tid, hehe. Men förstår verkligen om man drar på det!

Det där med känslosamheten blir spännande, grinar ju i vanliga fall om djur far illa/ måste avlivas, hur ska detta gå?! ;)
  • Asams5
    Etta skrev 2015-03-03 17:17:55 följande:
    Grattis, så härligt! :) Säger som flera andra, så häftigt med två! Jag tyckte gott de kunde satt in två för mig också, ska det vara så svårt att skaffa ett barn hade det väl varit käckt att få två meddetsamma resonerade jag..;)
    Håller med dig! Hellre två barn på en gång än inga barn alls. :) Skönt också att slippa betala en massa för att försöka få barn nr 2. Vi kommer nog vara rätt nöjda med detta tror jag. :) hur många försök har du gjort?
  • Asams5
    lisodan skrev 2015-03-03 16:17:21 följande:
    Japp, går (eller gick numera då-känns konstigt att de "släppt" en nu) på Sahlgrenska. Detta var andra försöket. Blev 2 embryon förra gången, ET gjorde mig gravid, men blev tyvärr MA och det frysta klarade inte upptiningen. Så det kanske var detta plus min ålder (39) som gjorde att de föreslog insättning av två. De trodde väl inte vi hade så stora chanser med ett förmodligen. Men detta var tydligen inte bara ett tipptopp embryo det var ett superduper tipptopp embryo, så nu hoppas vi på detta!! smile1.gif
    Fullträff för dig med. Galet vilken "tur" man har ändå, trots kämpandet innan. Nu kommer vi i mål om 7 månader. :)
  • Etta
    Asams5 skrev 2015-03-03 18:20:26 följande:

Håller med dig! Hellre två barn på en gång än inga barn alls. :) Skönt också att slippa betala en massa för att försöka få barn nr 2. Vi kommer nog vara rätt nöjda med detta tror jag. :) hur många försök har du gjort?

Förstår det! :) Det här var mitt andra försök, första försöket blev bara 1 av 15 ägg befruktade och det var av halvbra kvalité, så var rätt knäckt efter det o trodde aldrig det skulle gå vägen! Denna gången gjorde vi ICSI och fick två embryon, ett av "toppenkvalité" och ett till frysen. Var ju sannerligen toppkvalité också! :) ( hittills iaf..;)
  • Etta
    Asams5 skrev 2015-03-03 18:20:26 följande:

Förstår det! :) Det här var mitt andra försök, första försöket blev bara 1 av 15 ägg befruktade och det var av halvbra kvalité, så var rätt knäckt efter det o trodde aldrig det skulle gå vägen! Denna gången gjorde vi ICSI och fick två embryon, ett av "toppenkvalité" och ett till frysen. Var ju sannerligen toppkvalité också! :) ( hittills iaf..;)
  • Josefinehej

Jasså! Är lite knepigt när man säger "jag är i vecka 6" när de är 5+någonting. När du skrev vecka 8 tänker du 8+Nånting och jag tänker vecka 8 som 7+nånting :)

Kingston skrev 2015-03-03 15:49:30 följande:

Jag går nog dagen innan dig tror jag... 8+0 så vi behöver vänta lika länge ;)

Här oroar jag mig inte att det skall vara fullt hos MVC. Det händer bara inte... Fördelen med att bo i mindre orter =\

Jag får se hur jag gör. Just nu har jag inte riktigt tid att åka på något vul iaf. Så det kanske blir att jag väntar iaf... Hoppas jag kan hålla mig!

• lisodan
    Asams5 skrev 2015-03-03 19:36:03 följande:

Fullträff för dig med. Galet vilken "tur" man har ändå, trots kämpandet innan. Nu kommer vi i mål om 7 månader. :)

Ja, känns sjukt att vi av två möjliga embryon blir gravida två ggr. Speciellt efter att själva ha försökt i 3,5år utan att komma i närheten av ett pluss. Jag hoppas ju då visserligen gå i mål om 6 månader förstås (9+0 idag).
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-03-03 21:19:38 följande:

Jasså! Är lite knepigt när man säger "jag är i vecka 6" när de är 5+någonting. När du skrev vecka 8 tänker du 8+Nånting och jag tänker vecka 8 som 7+nånting :)

Ja det är rörigt värre! Varför ska det finnas två sätt att räkna på *fniss*
  • Josefinehej

Hej alla! Idag är en orolig dag. Jag är på 5+2 och det var dagen jag fick missfall förra gången. Börjar känna efter för mycket och tänker att jag inte känner något i brösten längre osv osv. Hoppas denna dag går fort. Vet inte varför man skulle jämföra denna graviditet med den förra?? De är ju en helt ny med helt nya förutsättningar, det vet jag, ändå blir man så himla orolig.

• Etta
    Josefinehej skrev 2015-03-04 07:13:03 följande:

Hej alla! Idag är en orolig dag. Jag är på 5+2 och det var dagen jag fick missfall förra gången. Börjar känna efter för mycket och tänker att jag inte känner något i brösten längre osv osv. Hoppas denna dag går fort. Vet inte varför man skulle jämföra denna graviditet med den förra?? De är ju en helt ny med helt nya förutsättningar, det vet jag, ändå blir man så himla orolig.

Förstår att du är orolig, men tror att dagen kommer gå galant! :) Klart man jämför även om det som du säger är helt nya förutsättningar. Denna gången är det din tur!

Tycker inte heller jag känner lika mycket som innan o längtar efter mer symtom...( förutom min mage som är så uppsvälld så det ser ut som jag är i sjätte månaden istället för sjätte veckan, orsakar enorma klädproblem!)
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015