• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • Kingston
    Etta skrev 2015-03-02 18:03:14 följande:

Fröken Smilla, skönt med proffsigt bemötande!

Jag ringde mvc idag o fick en tid för inskrivning i slutet på mars. Känns väldigt spännande! :)

Josefinehej och kingston; skönt att ni inte heller känner så mycket, jag trodde verkligen man skulle känna mycket mer, även så här tidigt! Blir inte riktigt klok på hur man räknar, är ju nu i vecka 5+0, innebär det att vi imorgon på 5+1 går in i vecka 6?

En till fråga, hur länge tog ni lutinus? På Sahlgrenska sa de att jag skulle ta tills de tog slut, men blir osäker på om jag hade tillräckligt, ( haft de på flera olika ställen typ i olika väskor för att underlätta) mina är nämligen slut idag, alltså bara fyra dagar efter TD.

Carlanderska rekommenderar lutinus t.o.m dag 6 efter plus... Så snart fr jag ÄNTLIGEN sluta med den där skiten!

Jag är också helt kass på att räkna ut veckor och dagar osv. Men jag kan rekommendera en app som heter "gravidkalender". Då slipper man räkna själv :P
  • Kingston
    Elliie84 skrev 2015-03-02 18:44:51 följande:

Hej, går med här om det är okej :) Plussade på ruvardag 10 men blev sedan överstimulerad och fick en cysta som gjorde att ena äggstocken vred dig två varv :/ Blev opererad vilket löste de värsta smärtorna. Var helt vidrigt kan jag säga... Har varit inlagd hela helgen och fick komma hem idag. Fortfarande överstimulerad grad 2 och ska på återbesök på sjukhuset i morgon. Har lite svårt att glädjas över graviditeten när man mår så dåligt och man oroar sig mycket. Ligger mest och vilar för det är så obekvämt att röra sig med den här magen som är svullen...blä. nu fick jag spy ur mig lite galla. vill försöka tänka att det värsta är över och att det bara kan bli bättre nu men det är svårt att inte tycka synd om sig själv. .. finns väl någon mer här inne som blivit överstimulerad har jag för mig?

Hur mår alla ni andra?

Elin

Välkommen hit!

Det låter som om du fått en riktigt tuff start!

Men jag hoppas du kan se ljuset i tunneln nu och blicka framåt. Förhoppningsvis kan du snart börja njuta av den lilla bebben där unna :)
  • noctura

Tror jag blir galen! Har fått hemska kliande röda utslag på mage, rygg, nacke och höfter. I morgon måste jag ringa och få hjälp för nu har natten varit hemsk... Någon mer som har fått något liknande?

..

• lisodan
    noctura skrev 2015-03-03 04:16:40 följande:

Tror jag blir galen! Har fått hemska kliande röda utslag på mage, rygg, nacke och höfter. I morgon måste jag ringa och få hjälp för nu har natten varit hemsk... Någon mer som har fått något liknande?

..

Vet precis hur du har det. Vet ej om du har samma men men jag hade mycket klåda förra veckan. Främst på brösten och hela magen. Natten mellan fredag-lördag blev det värre (nässelutslag) och 1177 tyckte jag skulle ta mig till akuten för att stanna av utbrottet. Där fick jag Tavegyl som man får ta som gravid. Jag tycker du ska ringa vårdcentralen first thing in the morning så de kan kolla och behandla! Efter inrådan från läkaren köpte jag även en fet kräm som heter Miniderm. Har nu också Tavegyl hemma om jag får det igen -men det har räckt med den ena tabletten jag fick på sjukhuset och att jag smörjt med krämen. Klådan är helt borta och nässelutslagen likaså.: ) Det var värst på natten.
  • Asams5

Har varit på sista kollen på Sahlgrenska nu. Tvillingarna växer, är jämnstora och ser helt perfekta ut. BF beräknat till 6/10. Är väl glad om jag slipper gå så länge dock. :)

Vilken lättnad! Vilken lycka! Men fortfarande svårt att fatta att det är två.

• Fröken Smilla
    Asams5 skrev 2015-03-03 09:45:53 följande:

Har varit på sista kollen på Sahlgrenska nu. Tvillingarna växer, är jämnstora och ser helt perfekta ut. BF beräknat till 6/10. Är väl glad om jag slipper gå så länge dock. :)

Så härligt!
  • Utflykt i verkligheten

Nämen vad underbart! Vad skönt att få bekräftat att allt ser bra ut.

• Josefinehej

Det där lät ju gott! Tack, kul om vi kan tipsa om recept här också! Man kan också ha lite pesto/fetaost/creme fraîche på laxen. Och pinjenötter :)

Fröken Smilla skrev 2015-03-02 20:48:40 följande:

Här kommer ett receptips till: ta fyra laxfiléer som man lägger i en ugnsfast form. I en skål smular man ner ett paket fetaost, ett paket lätt créme fraiche (lite rinnigare än vanlig) och saltar och pepprar. Mixa med en gaffel och lägg sedan generöst med feströra på varje laxfile. Sen in i ugnen i 20 min om jag inte finns helt fel (googla lax med fetaoströra så kommer det fram), servera med potatismos och nån god sallad. Supergott!!

• lisodan

Grattis! Häftigt med två! Vi fick sätta in två om vi ville för kliniken, och hade bestämt oss för det, men det blev bara ett embryo som blev bra. Tror det är fantastiskt med tvillingar. Jobbigt, men fantastisk! :)
  • Kingston

Vilken härlig tid ni har framför er! Fantastiskt med tvilling också! Någon annan här inne har ju nämt det redan, men det blir nog lite kämpigt de första månaderna. Ska bli jätteroligt att följa med på eran resa :)
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015