• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-02-28 22:53:16 följande:

Lite läskigt med klådan! Hoppas du slipper det hädanefter.

Det är inget som stör supermycket, men lite läskigt att bli sådär röd.

Jag har gått från att jag tidigare var mer illamående på kvällarna till att känna mer på morgon/förmiddag nu. Verkar som allt kommer fortsätta ändra sig lite fram och tillbaka. :)
  • Kakan1976

Har ni några tankar på att t ex dricka light-produkter och tugga tuggummi med Xylitol när man är gravid?

• Asams5
    Kakan1976 skrev 2015-03-01 16:20:32 följande:

Har ni några tankar på att t ex dricka light-produkter och tugga tuggummi med Xylitol när man är gravid?

Xylitol? På vilket sätt är det skadligt?

Är det nån mer än jag som fått jätteavsmak på varm mat? Kan verkligen inte få i mig det. Yoghurt och frukt lever jag på nu.
  • Fröken Smilla
    Asams5 skrev 2015-03-01 16:50:55 följande:

Är det nån mer än jag som fått jätteavsmak på varm mat? Kan verkligen inte få i mig det. Yoghurt och frukt lever jag på nu.

På kvällarna fixar jag oftast inte... Mår rätt illa på eftermiddagarna numera. Har gjort en av mina favoriträtter, Texas chili, som stått och puttrat några timmar på spisen nu, men jag börjar känna avsmaken smyga sig på.

Yoghurt och frukt är bäst!
  • Kakan1976
    Asams5 skrev 2015-03-01 16:50:55 följande:

Jag tror inte att det är skadligt. Men jag undrar om ni tror det, och att light-produkter är farliga för fostret?

Jag mår inte illa alls längre och verkar kunna äta allt...
  • Etta
    Kakan1976 skrev 2015-03-01 17:40:47 följande:
    Jag tror inte att det är skadligt. Men jag undrar om ni tror det, och att light-produkter är farliga för fostret?

Jag mår inte illa alls längre och verkar kunna äta allt...
    Oj, har inte alls tänkt på det, har du hört att det skulle vara skadligt? Klart, lightprodukter är väl inte det nyttigaste man kan få i sig men men.. På tal om mat har jag fått panik över att jag äter för lite fisk då ju omega 3 verkar vara så viktigt o nu köpt hem massa torskfilé, hehe. Nån som har tips på nån god torskrätt? ;) Blev också orolig över nyheten att det är arsenik i ris, känns ju inte alls bra att äta..

På tal om gummiband känns det som något jag skulle kunna använda redan nu, min mage är så sjukt uppsvälld! Det är dock det enda symtomet jag har so far...

• Fröken Smilla

På tal om att bli nojig över mat, jag har helt slutat äta frukt som inte är ekologisk. Även grönsaker äter jag helst ekologiska men det är inte lika lätt att hålla efter eftersom jag knappt lagar mat längre utan köper ute på lunchen. Men just frukten...

Imorgon ska jag ringa barnmorskan och dels diskutera illamåendet, men även fråga om mitt TSH. Jag äter ju levaxin och läkaren poängterade att det var jätteviktigt att det hålls under kontroll under graviditeten. Barnmorskan ville vänta med att ta det provet men läkaren skrämde upp mig lite. Hade varit skönt att få ta det provet tidigare.

• Kakan1976
    Etta skrev 2015-03-01 18:38:04 följande:
    Oj, har inte alls tänkt på det, har du hört att det skulle vara skadligt? Klart, lightprodukter är väl inte det nyttigaste man kan få i sig men men.. På tal om mat har jag fått panik över att jag äter för lite fisk då ju omega 3 verkar vara så viktigt o nu köpt hem massa torskfilé, hehe. Nån som har tips på nån god torskrätt? ;) Blev också orolig över nyheten att det är arsenik i ris, känns ju inte alls bra att äta..

På tal om gummiband känns det som något jag skulle kunna använda redan nu, min mage är så sjukt uppsvälld! Det är dock det enda symtomet jag har so far...

Det var en kompis som nämnde det men jag dricker hittills både Cola Zero och tuggar Extra så har valt att inte tro att det är skadligt. Ingen av er verkar ha hört nåt heller så det känns bra.

Vänd torsk el. koljafile i ägg, ströbröd och västerbottenost. In i ugnen i 10 min på 200 grader, ta ut och häll på grädde och in i ugnen i ytterligare 10 min. Servera med rivna morötter och potatis. Lätt som en plätt.

Jag har problem med vad sjutton jag ska ha på mig också. Längtar efter mammabrallorna!
  • lisodan
    Etta skrev 2015-03-01 18:38:04 följande:

Torsk, hackade morötter, hackad purjolök & fänkål, rejäl klick smör, salt och peppar ~ in i foliepaket i ugnen i cirka 45 min. Lätt och ljuvligt gott!

Annars har jag kört på att göra räkcoctail o tonfiskröra till smörgåsar. Gjorde även en god laxsallad förra veckan. Jag verkar som nån annan sa också ha lite svårt för lagad mat vissa dagar. Då kan detta vara en lösning för att få i sig fisk. Annars kan man kanske testa makril. i tomatsås men det klarar inte jag personligen just nu...
  • Josefinehej

Äsch! Ta omega 3 tillskott?? :) imorgon är jag 5+0 och fick första ultraljud på 8+1, är de ungefär vad ni andra hade också? Känns ju som en hel evighet dit...

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015