• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • Fröken Smilla

Tack för alla gratulationer! Det känns helt fantastiskt! I samband med detta gjorde vi det officiellt på Facebook och det har verkligen strömmat in gratulationer, det är så kul att få dela det med alla vänner och bekanta!

Hur gick det på intervjun Kingston?

• Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-02-27 16:34:08 följande:

Tack för alla gratulationer! Det känns helt fantastiskt! I samband med detta gjorde vi det officiellt på Facebook och det har verkligen strömmat in gratulationer, det är så kul att få dela det med alla vänner och bekanta!

Sa de nåt om hur mycket missfallsrisken minskar efter UL?

Vad roligt med alla grattis :)
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-02-27 18:22:22 följande:

Sa de nåt om hur mycket missfallsrisken minskar efter UL?

Vad roligt med alla grattis :)

Nä, men den läkaren är rätt tystlåten jag har dock läst på missfall.se att när man ser hjärtat slå i vecka 9 så är missfallsrisken 0,5 %.

Vi har nu släppt all oro för sådant, och njuter. Det som händer, händer, och vi får ta det som det kommer. Under tiden ska vi ha det riktigt gott och dela vår glädje med de runt om oss
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-02-27 18:41:07 följande:
    Nä, men den läkaren är rätt tystlåten smile5.gif jag har dock läst på missfall.se att när man ser hjärtat slå i vecka 9 så är missfallsrisken 0,5 %.

Vi har nu släppt all oro för sådant, och njuter. Det som händer, händer, och vi får ta det som det kommer. Under tiden ska vi ha det riktigt gott och dela vår glädje med de runt om oss smile1.gif
    Ok.

Det tycker jag att ni gör rätt i!
  • Bebro001

Härligt! :) kan tänka mig att känslan var fantastisk!

Fröken Smilla skrev 2015-02-27 10:28:44 följande:

Nu har vi äntligen fått se vår lilla ärta på ultraljud! Allt såg jättefint ut, det lilla hjärtat tickande på som det skulle <3

• Kingston
    Fröken Smilla skrev 2015-02-27 16:34:08 följande:

Vilken fantastisk känsla!

Sambon hade idag berättat för sin mamma (hon har vetat om att vi tänkt gå vidare med ivf och krävde väl mer eller mindre ett svar idag). Jag hade tänkt att inte berätta för henne då hon är väldigt (för att inte säga EXTREMT) dålig på att hålla tyst... Så nu är jag orolig att hon ska ta glädjen ifrån oss. Vi vill så gärna berätta det själva då folk omkring oss väntat och vet om våra problem. Jag hoppas innerligt att hon håller tyst denna gången! Så att man inte sedan får stå och tala om för halva världen om ett eventuellt nytt misslyckande...

Intervjun var svettig, minst sagt! Väldigt tuffa och kompetenta rekryterare men jag kände väl att jag ändå gjorde så gott jag kunde...

Nu får man bara hålla tummarna att det räcker hela vägen!

Det hade ju liksom varit grädden på moset efter alla motgångar vi haft de senaste åren!
  • Kakan1976
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-27 20:39:18 följande:

Två veckor kvar till vul... T V Å V E C K O R!! Det här är faktiskt första gången jag är otålig i hela den här processen...

Första gången? Jösses! Själv tycker jag att man väntar och är otålig hela processen. Men nu känns det kanske viktigast, en stor viktig bit i pusslet. Håller tummarna för oss alla! Vill att det ska vara en riktig lyckotråd!
  • happyhappy
    Fröken Smilla skrev 2015-02-27 18:41:07 följande:
    Nä, men den läkaren är rätt tystlåten smile5.gif jag har dock läst på missfall.se att när man ser hjärtat slå i vecka 9 så är missfallsrisken 0,5 %.

Vi har nu släppt all oro för sådant, och njuter. Det som händer, händer, och vi får ta det som det kommer. Under tiden ska vi ha det riktigt gott och dela vår glädje med de runt om oss smile1.gif
    Helt rätt!! Njut och stort grattis!!
  • Etta

Så härligt Fröken Smilla! Måste verkligen vara underbart, och 0,5% är ju extremt liten risk!

Kakan, hehe, håller verkligen med att hela processen tärt på mitt tålamod, känns som jag inte gjort annat än väntat i tre år! ;) Men som sagt, detta är ett stort steg på vägen! :) Håller verkligen tummarna för oss alla o tror på lyckotråden! :)

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015