• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • Kakan1976
    Josefinehej skrev 2015-02-27 07:13:04 följande:
    jag har också fått 1/11 när jag räknat så det verkar stämma! :) haha komiskt med 3 stycken på samma dag. Jag är 25 år från Stockholm! 
    Idag har jag fått "Gravid, 2-3 veckor" på den officiella testdagen! Så nu väntar jag på att klockan ska bli lite mer, sen ringa till kliniken :) Ikväll blir det ut på restaurang och äta gott och fira att ett delmål är avklarat! :) 
    Kram allihopa
    Härligt!
  • Fröken Smilla

Nu har vi äntligen fått se vår lilla ärta på ultraljud! Allt såg jättefint ut, det lilla hjärtat tickande på som det skulle <3

• Utflykt i verkligheten
    Fröken Smilla skrev 2015-02-27 10:28:44 följande:

Nu har vi äntligen fått se vår lilla ärta på ultraljud! Allt såg jättefint ut, det lilla hjärtat tickande på som det skulle <3

Underbart!! Grattis igen!
  • lisodan

Ang. uträkning av BF. Detta står på Sophiahemmets hemsida:

"Hur räknar man ut förlossningsdatum efter en IVF-behandling?

När man blir gravid efter IVF-behandling räknar man dagen för ägguttag som själva ägglossningen d v s vecka 2+0".

Sen är det bara att hitta en räknare som räknar ut BF utifrån ägglossning. Använder ni andra någon app? Jag använder "den lila" och tycker den e bra, men har märkt att storlek på embryot inte alltid riktigt stämmer.

• lisodan

Tjoho!!!! Visst är det en helt fantastisk känsla! Grattis!
  • Asams5

Grattis! Vilken lättnad!
  • Josefinehej

underbart! skönt för er :) kram
  • Kingston

Verkar vara en stor dag för många idag :)

Grattis till lilla hjärtat fröken Smilla :)

Själv ska jag strax på arbetsintervju.

Jag är så nervös att jag nästan kräks... Hoppas det går bra *håller tummen*

• Kakan1976

Åh vad härligt! Grattis!
  • Kakan1976
    Kingston skrev 2015-02-27 10:48:52 följande:

Verkar vara en stor dag för många idag :)

Grattis till lilla hjärtat fröken Smilla :)

Själv ska jag strax på arbetsintervju.

Jag är så nervös att jag nästan kräks... Hoppas det går bra *håller tummen*

Lycka till!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015