• MaryoMary

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Jag är gärna med här! Har äntligen plussat efter många års försök själva och nu efter ivf nr 2. Har dåliga och få ägg och har vid båda äggplocken bara fått ut 2 ägg. Första försöket delades inte äggen alls men nu försök nr 2 befruktades båda! Fick den 31/1 tillbaks två ägg (1st 3celligt och 1 st 4 celligt). Är nu i v 4+6 och hoppas på det bästa men har inte vågat jubla än.

• MaryoMary

Vill du lägga in mig Kakan! Jag sitter inte vid datorn idag.
    Maryomary 37 år
    Klinik: Nordic Gbg
    Första ul 5/3

• MaryoMary
    Asams5 skrev 2015-02-19 16:07:11 följande:
    Vi fick två tillbaka. Ett av toppkvalite och ett av lite sämre kvalité. Så därför har mina tankar alltid bara varit på att det på sin höjd finns ett foster. Men visst visste jag att chansen fanns. Men det blev ändå lite chock. Kändes helt overkligt. Gör det fortfarande. Mycket som snurrar i huvudet. Ska tillbaka 3/3 på nytt VUL. Då hoppas vi att dom är kvar.
    Åhh, vad underbart! Grattis, vilken känsla. Längtar också till VUL nu, då kanske den värsta oron lägger sig!
  • MaryoMary

Jag vet inte hur många gravtester jag har gjort efter första plusset, men det är jäääätemånga. Idag blev det Gravid 3 + på CB-testet och jag vågade för första gången låta mig själv slappna av och glädjas lite. Så skönt! Annars är jag kass på att hantera oron:) Jag har inga som helst känningar förutom lite lätt mensvärk då och då. Hade önskat att jag kände mer, mår gärna lite illa, bara man vet att lilla pyret finns kvar. Hur mår ni?

Så kul att vi börjar bli fler här inne! Grattis till oss alla!

• MaryoMary
    Kingston skrev 2015-02-24 14:51:20 följande:
    Hehe "snipperiet"... Ska använda just det uttrycket när jag ska gnälla ;)

På tal om det... Hur länge har ni andra fått råd om att fortsätta med lutinus?
    Till mig sa de att jag kunde sluta med en gång efter att jag plussat. Det vågade jag inte riktigt utan fortsatte ca 2 veckor till men trappade under tiden ner från 3st/dag till 1st/dag.
    Har du några bra tips på Mvc i Halland?
  • MaryoMary

Jag fick inte komma på Vul förens 7+1 på Nordic Gbg:( Är så himla orolig då jag inte känner nått längre. Allt sprayande, sprutande, äp,et, lutinus, otaliga grav-test, oron för blödningar  och nu denna oro över att det inte ska finnas ett hjärta som slår, ska man aldrig få känna sig lyckligt gravid? Snart får jag ett psykbryt:)

• MaryoMary

Fröken Smilla skrev 2015-02-27 10:28:44 följande:

Nu har vi äntligen fått se vår lilla ärta på ultraljud! Allt såg jättefint ut, det lilla hjärtat tickande på som det skulle <3

Vad härlig! Grattis:)

• MaryoMary
    Kakan1976 skrev 2015-03-04 07:46:39 följande:

Jag fick för mig att ta ett gravtest idag på 6+1 vilket jag inte skulle gjort för strecket blev väldigt svagt och jag är nu supernojig. Borde inte strecket vara väldigt starkt nu? Jag brukar alltid ta digitala test så har inte mycket erfarenhet. Hjälp!

Jag gjorde samma med Nordics test (det man fick med sig hem efter et) och det var så SVAGT att jag fick PANIK:) Jag åkte till jourappoteket på kvällen köpte nya CB teste och gjorde 4 st... Men alla visade gravid 3+. Nordics test är kassa...
    Jag blev supernojjig (som vanligt) av detta och mådde kasst tills jag gjort nya tester.

Imorgon har jag ul och är så himla nervös. Håll tummarna för mig, jag vill se hjärtslag:)

• MaryoMary
    Namn och ålder:
    Kakan: 38 år
    happyhappy: 28 år
    Fröken Smilla: 33 år
    Asams5: 31 år
    MaryoMary: 37 år
    lisodan: 39 år
    Utflykt i verkligheten: 36 år
    Carro_39: 39 år
    Noctura: 29 år
    Bebro001: 26 år
    EmyJ: 28 år

happyhappy:
    Fröken Smilla:
    Asams5:
    MaryoMary: Göteborg
    lisodan:
    Utflykt i verkligheten: Stockholm
    Carro_39:
    Noctura:
    Bebro001:
    EmyJ:

Klinik:
    Kakan: Nordic i Gbg (tididigare Sahlgrenska)
    happy happy:Carl von Linne-kliniken i Uppsala
    Fröken Smilla: RMC Malmö
    Asams5: Sahlgrenska
    MaryoMary: Nordic i Gbg
    lisodan: Sahlgrenska
    Utflykt i verkligheten: Carlanderska
    Carro_39: Huddinge
    Noctura: IVF Falun
    Bebro001: Carl von Linne-kliniken i Uppsala
    EmyJ: Akademiska sjukhuset Uppsala

Första UL:
    Kakan: 5/3
    happy happy: 4/3
    Fröken Smilla: 27/2
    Asams5: 19/2
    MaryoMary: 5/3
    lisodan: 19/2
    Utflykt i verkligheten: 13/3
    Carro_39: 20/2
    Noctura: 11/3
    Bebro001: 16/3
    EmyJ: ?

BF:
    Kakan: 28/10
    happy happy:20/10
    Fröken Smilla: 8/10
    Asams5:
    MaryoMary: 20/10
    lisodan: 6/10
    Utflykt i verkligheten: 29/10
    Carro_39: 14/10
    Noctura: 19/10
    Bebro001: 25/10
    EmyJ: 31/10
  • MaryoMary

Hej alla i Lyckotråden!
    Nu har vi just varit på första UL och såg ett litet slående hjärta. Vilken magisk känsla och jag kan äntligen andas ut!!! Hon berättade att om man såg hjärtslag var det som att passera v 12. Missfallsrisken var lika låg. Så himla många lyckotårar i gynstolen idag.
    Uppdaterade listan också.

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015