• MaryoMary

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Kakan1976 skrev 2015-05-28 14:47:30 följande:
    Tack! Jo det kändes bra men märkligt att inte känna när man ser hur han rör sig för fullt.

Fy vad jobbigt med foglossning. Hoppas det känns bättre snart!

Har de öppet nu, i eftermiddag och ikväll eller har de stängt nu och öppnar igen imorgon? Du menade Kungsbacka va?
    Ja, självklart menade jag Kungsbacka!
    Öppet i morgon igen mellan 10:00-18:00

https://www.facebook.com/babyproffsen?fref=ts

• MaryoMary

Hej! Jag kan inte heller göra inlägg från telefonen och datorn är sällan framme.

Grattis Asams5! Vilken fin mage och bild:)

Jag har inte så stort förtroende för min Bm och undrar lite om vad hon kommer göra framöver? Är det bara blodprov och mått eller kommer hon göra gynekologiska undersökningar? Detta är första barnet för oss och jag vill helst inte ta av några kläder inför henne. Hon har redan kommenterat min vikt nedlåtande (är inte överviktig men gick upp ca 11 kg från spraystart till inskrivning  mest pga hormoner och illamående/konstant ätande för att undvika illamående). Bara tanken på att ha henne grävandes "där nere" får mig att rysa...
    Någon som fått barn tidigare och kommer ihåg hur det var?

Kram på er allihopa!

• MaryoMary

Hej alla! Vad roligt med barnvagnsköp. Vi börjar komma långt nu. Idag är det v24 för mig och blev just sjukskriven 50% för foglossning. Har gått hos sjukgymnasten sen v 12 och nu hjälper det inte längre. Segt.

Inget mjölkläkage än för mig. Bör jag bli orolig? Vill jättegärna amma om jag kan.

Känner bebis varje dag nu och speciellt på kvällarna. Bm sa att jag måste börja bli observant och känna honom varje dag, annars komma in på koll direkt.
    Vi fick även bokat in föräldrar utbildning i augusti, ska bli spännande!

• MaryoMary

Här är det fullt ös i magen dygnet runt känns det som:)
    Annars är det sådär med hälsan, 50% Sjukskriven för foglossningen och idag har jag fått en inflammerad hårsäck i "ljumsken" och äter nu pencelin samt planerad öppning/tömning är i morgon. Har aldrig haft så ont på fiffin i hela mitt liv. Var försiktiga när ni rakar er hälsar Bm, man är extra infektionskänslig när man är gravid.

Vill gå all in med bebisshoppningen men vi hyr ut vårt hus nu under sommaren så jag har ingen plats att ställa alla saker på:(
    Det får bli en rejäl shoppingtur i september istället. Ett tips är att ha så mycket klart som möjligt ifall ni får foglossningsproblem, då kan man inte vara så aktiv längre och ryggen orkar inte med några längre utsvävningar.

• MaryoMary

Vilka fina magbilder! Har inte varit modig nog att ladda upp någon än, är så himla stor:)

Vad är det för märke på barnvagnen, den var himla fin!

Jag har solat en del, massa solkräm på. Har klarat mig bra från pigmentfläckar än så länge. Men man blir väldigt varm så det har blivit en del skugga också, och bad!

Nu har foglossningen släppt lite och idag njuter jag av att vara gravid! Härligt:)

• MaryoMary

Akupunkturen har hjälpt ni endel mot foglossningen så det var guld värt! Snart ska jag våga mig på en magbilder också:)

• MaryoMary

Idag var jag hos Bm igen. SF mått var 28 i v28, strax över mittenkurvan men inte utanför "gränsen". Får också höra hela tiden att jag är så stor, många frågar om det inte är två där inne... Detta kommer jag aldrig säga till nån gravid någonsin igen. Gud vad hemskt det är att höra att man är stor flera gånger i veckan:(

Järnet låg på 112 och jag får fortsätta ta Niferex varannan dag.

Har alla köpt vagn än? Jag har inte gjort det än, men det känns som det är dags att bestämma sig! Det blir nig en Kronan för oss, någon som har erfarenhet av dessa?

• MaryoMary

Vi har helt fastnat för Valter men tänker att vi måste se så han verkligen ser ut som en Valter när han kommer ut!
    Så mycket fina tjejnamn det finns, Ester är ju jättevackert. Mio och oliver fanns på vår lista också:)
    Idag såg jag min "önskevagn" till ett vettigt pris på Blocket och ska åka och titta på måndag. Har nån någon erfarenhet av att köpa på blocket? Vad ska man fråga om, tänka på osv? Tankarna är blandade gällande begagnatköp. Det som varit så svårt att bli gravid, ska man inte unna sig/bebis med en helt ny vagn? Är det snålt att köpa på blocket
    när man lagt så mycket pengar på ivf?
    Åhh hjälp mig! :)

• MaryoMary

Hej alla! Tack för råd o tips om köpa begagnat. Det blev en Kronan dou/s köpt på Blocket. Har köpt massa på blocket så jag vet egentligen inte varför jag tvekade med vagnen. Nu provkör jag hemma då och då, vad mysigt det är!!!

Jag vill också gärna vara med på en träff, bor i Kungsbacka men jobbar i Gbg och pendlar ju varje dag så jag är flexibel.

• MaryoMary

Här kommer bild på vagnen:)

Känner mest stök o bök och har jättesvårt att avgöra vad som är vad. 28+0 för mig och lääängtar efter bebis nu!

• MaryoMary
    Fröken Smilla skrev 2015-07-29 12:32:34 följande:

Åh vilken fin vagnmobil! Var har ni köpt den?

Det var ett helt kitt från Littlephant med vagnen. Åkpåse, barnvagnsmobil och sittpåse. Så söta saker!
  • MaryoMary

Vad underbart att få känna hur bebis ligger! Hoppas min Bm kan tala om det nästa gång. Det längtar jag efter:)

• MaryoMary

Ja, en helg! Den 18 aug kan jag inte, är på föräldrautbildningen då.

Jag har börjat hämta ut gravidboxar nu och hittills kan jag verkligen rekommendera Apoteket Hjärtats och Liberoklubbes boxar! Proppfulla med bra saker (tror jag iallafall, har inga barn sen innan:).

Om bäddningen så kommer det bli åkpåse eller fårskinn och ullkläder, är inte så insatt i detta än;)

• MaryoMary

Hej alla! Vad tråkigt med katten Kakan, hoppas allt gått bra.

Jag ska också föda i Varberg och är inbokad på rundtur 25/8, de har öppet hus på tisdagar. Boka in dig du med :)

• MaryoMary

Jag kan också 13e!

Samma här med kläderna, allt förutom mysbrallorna i stl 44 känns oskönt:(

Vi var på studiebesök på förlossningen/BB Varberg i tisdags. Det kändes bra och var fräscht. Familjerummen var ok, det finns 8st och man stannar så länge det behövs. Det var lugnt och skön stämning, det fanns ett rum med ett stort bubbelbadkar, deras spa del som man gärna får använda. Det blev en positiv upplevelse trots att hon som höll i rundvandringen tittade på sin komihåglapp hela tiden.
    Kom på i efterhand att jag glömde fråga vad man ska ta med till bebisen, blöjor o liknande, det verkar vara så olika sjukhusen emellan. Om du ska dit Kakan så får du gärna fråga!

• MaryoMary

Fin bild kakan! Helt klart värt pengarna när bilden blir så jäkla bra:) men huuutlöst dyrt.
    Nu vill jag också bli fotad. Nån som har tips på bra fotograf i Gbg/Kungsbacka området?

• MaryoMary

Hej alla! Ja, min plan var att komma idag också men åkte in till sjukhuset i går. Hade enorma magsmärtor och liten blödning. Fick stanna på observation men ingen fara med mig o bebis! Antagligen stress och är nu sjukskriven på heltid. Trodde nästan det var dags för bebis:)

Hoppas ni haft kul idag på Post tjejer!

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015