• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • EmyJ
    Kakan1976 skrev 2015-02-25 06:10:44 följande:

Åh nej vad tråkigt! Fy. Jag är så ledsen för din skull.

Stor kram

Ja det suger.. Men jag får trösta mig med att det faktiskt bara var första försöket och allt vi har fem fina blastocyster kvar i frysen. Nu är det bara att vänta på att blödningen sätter igång ordentligt, suck...
  • Fröken Smilla
    EmyJ skrev 2015-02-25 06:04:36 följande:

Det var det.. Missfallet är ett faktum. Minus på stickan idag, positivt igår.. Har hela tiden varit lite orolig över att det har varit svaga plus, som igår tex stod det "gravid 1-2" på Clearblue digital, det borde ha stått 2-3..

Åh så tråkigt :( jag beklagar verkligen
  • Kingston

Det var det.. Missfallet är ett faktum. Minus på stickan idag, positivt igår.. Har hela tiden varit lite orolig över att det har varit svaga plus, som igår tex stod det "gravid 1-2" på Clearblue digital, det borde ha stått 2-3..

Beklagar verkligen <3

Skönt att ni har några i frysen iaf...

Sköt om dig!
  • Utflykt i verkligheten

Så tråkigt! Kram till dig och din partner!{#emotions_dlg.flower}
  • Josefinehej

tråkigt.. kämpa vidare! Skönt att du har kvar i frysen! kram
  • Utflykt i verkligheten
    Kingston skrev 2015-02-24 22:12:34 följande:
    Hmm va konstigt...

Jag har ju också gått på Carlanderska men jag har kört på distans. Och min läkare (inte ifrån Carlanderska) tyckte jag skulle köra på 3 veckor till efter plus :S

DET ÄR JU SJUUUKT LÅNG TID!
    Märkligt att vi har fått så olika instruktioner här inne i tråden gällende detta. Man tänker ju att det ska finnas rutiner som alla de olika klinikerna följer.

Men instruktionerna kanske är individuellt anpassade?
  • lisodan

Beklagar! Ta hand om varann!
  • lisodan
    Kingston skrev 2015-02-25 05:52:55 följande:

Jaha då har nojan krupit över mig också....

Ont på vänster sida av "tjejmagen" sedan igår kväll.

Jag som har erfarit ett utomkveds tänker direkt att "nu är det kört"! Hur fanken ska jag orka gå runt och undra till i slutet på mars?

Hoppas det går över snart :(

Jag hade också så, och åkte in till gynakuten. Dag 6+0. Men det visade sig vara rejäl molvärk...Plus gaser....fniss....
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015