• EmyJ

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hoppar in här jag med :)

Har precis plussat efter vårt första försök med en fryst blastocyst! Vi fick göra en totalfrys då jag var överstimulerad. Det är väldigt tidigt ännu,v 4+0,men jag försöker att slappna av och lita på att detta kommer gå bra! Det känns bara helt overkligt och jag tror inte att jag har fattat än riktigt :D

Grattis till er andra och era plus!

• EmyJ
    Fröken Smilla skrev 2015-02-20 13:02:18 följande:

Härligt! Grattis och välkommen!

Tack :) Insåg att jag räknat fel, 4+1 är jag i.
  • EmyJ
    Kakan1976 skrev 2015-02-20 13:42:30 följande:

Nästan precis samma som jag då, jag är på 4+3. Ska testa igen på söndag och ringa kliniken på måndag.

Vad har du för symptom?

Jag har inte så mycket symtom ännu.. Förutom en tyngdkänsla i livmodern. Har haft väldigt mycket ilningar innan jag plussade. Lite ömma bröst också kanske.. Undviker att känna efter allt för mycket så här tidigt :D

Själv då? Har du några symtom :)
  • EmyJ
    Kakan1976 skrev 2015-02-20 14:10:49 följande:

Haha ok! Skönt att du kan slappna av lite nu iaf men förstår din oro, är väldigt orolig jag också.

Jag är sjukt svullen och gasig, har "mensvärk" då och så, är trött och frusen oich har ont i brösten. Så jag känner massor men det går lite upp och ner och det är vanligt att det är olika för alla. Annars mår jag bra och ibland vågar jag bli lycklig och kan hindra tankarna om missfall.

Såg nu vad du har skrivit här ang symtom :)
  • EmyJ
    Kakan1976 skrev 2015-02-22 10:04:57 följande:

Ha! Får passa mig för plommonen då ;)

Har ni bytt från multivitaminer för kvinna till sådana för gravida?

Än så länge äter jag sånna för kvinnor med 400 Folsyra. Såg en som hette gravid där man skulle få i sig 500 Folsyra, men det var på två tabletter per dag ist för en som jag äter nu :)
  • EmyJ
    Kingston skrev 2015-02-22 23:56:33 följande:

Vågar knappt kika in här men gör det ändå och hoppas jag får bli kvar...

Plussade idag på ruvdag 7 med 5-dagars blastis

*fingers crossed*

Grattis till plusset! :D
  • EmyJ
    Kakan1976 skrev 2015-02-23 10:43:19 följande:

Namn och ålder:

Kakan, 38 år

happyhappy, 28 år

Fröken Smilla, 33 år

Asams5, 31 är

MaryoMary, 37 år

lisodan: 39 år

Utflykt i verkligheten: 36 år

Carro_39, 39 år

Noctura: 29 år

Bebro001, 26 år

Klinik:

Kakan: Nordic i Gbg (tididigare Sahlgrenska)

happy happy:Carl von Linne-kliniken i Uppsala

Fröken Smilla: RMC Malmö

Asams5: Sahlgrenska

MaryoMary: Nordic i Gbg

lisodan: Sahlgrenska

Utflykt i verkligheten: Carlanderska

Carro_39: Huddinge

Noctura: IVF Falun

Bebro001: Carl von Linne-kliniken i Uppsala

Första UL:

Kakan: 5/3

happy happy: 4/3

Fröken Smilla: 27/2

Asams5: 19/2

MaryoMary: 5/3

lisodan: 19/2

Utflykt i verkligheten:

Carro_39: 20/2

Noctura: 11/3

Bebro001: 16/3

BF:

Kakan: 28/10

happy happy:20/10

Fröken Smilla: 8/10

Asams5:

MaryoMary:

lisodan: 6/10

Utflykt i verkligheten:

Carro_39: 14/10

Noctura: 19/10

Bebro001: 25/10

Kakan har du lust att lägga till mig med :)

28 år gammal, Akademiska sjukhuset Uppsala, första UL - vet inte ännu, BF 31/10.
  • EmyJ
    Heystella skrev 2015-02-24 12:02:37 följande:

Hej på er! Kikar in här ibland och kollar hur det går trots att det inte gick så bra för mig denna gång.

Skulle behöva lite råd, båda mina försök har ju slutat i missfall i v 5. Min IVF-läkare verkar se på det med positiva ögon och säger typ 'Ja men då verkar ju ändå behandlingen funka m.m.' och vill absolut inte att jag ska ta några nya prover för att se om det är något knas. Jag och andra sidan är superrädd för att det ska vara något fel, har fått för mig att det finns ett samband mellan missfallen då både skett när embryot var 19 dagar. Hur som helst så vet jag inte om jag ska göra nästa försök i Mars (förslag från IVF-läkaren) eller gå till min 'egna' gynekolog och typ tvinga till mig ex. koguleringsprov m.m.

Några tankar?

Håller med tidigare talare.. För din egen skull bör du se till att få tester tagna. Oavsett svaret du får så är det bättre att veta än att gå runt och fundera och oroa sig. Nu hoppa jag att allt ser bra ut och att det gör vägen nästa gång! Kram!
  • EmyJ
    Kakan1976 skrev 2015-02-24 19:19:42 följande:

Verkar vara flera som haft fet utan att det betytt nåt dåligt så ge inte upp! Slemhinnorna är känsliga efter behandlingen och en del får lite blödning från livmodertappen...

Ja.. Det är ju faktiskt vanligt att blöda i tidig graviditet.. Det var ingen slemhinna utan ganska vattnigt.. Droppade en droppe i toan.. Sen efter timme senare kom det bara lite orange på papperet... Så jag vet inte.. Får ringa kliniken imorgon.
  • EmyJ

Det var det.. Missfallet är ett faktum. Minus på stickan idag, positivt igår.. Har hela tiden varit lite orolig över att det har varit svaga plus, som igår tex stod det "gravid 1-2" på Clearblue digital, det borde ha stått 2-3..

• EmyJ
    Kakan1976 skrev 2015-02-25 06:10:44 följande:

Åh nej vad tråkigt! Fy. Jag är så ledsen för din skull.

Stor kram

Ja det suger.. Men jag får trösta mig med att det faktiskt bara var första försöket och allt vi har fem fina blastocyster kvar i frysen. Nu är det bara att vänta på att blödningen sätter igång ordentligt, suck...
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015