• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • Kakan1976
    Kingston skrev 2015-02-25 05:52:55 följande:

Jaha då har nojan krupit över mig också....

Ont på vänster sida av "tjejmagen" sedan igår kväll.

Jag som har erfarit ett utomkveds tänker direkt att "nu är det kört"! Hur fanken ska jag orka gå runt och undra till i slutet på mars?

Hoppas det går över snart :(

Jag är också sjukt nojig idag och tror att jag har varit på toaletten 4 gånger den senaste halvtimmen. Ihållande "mensvärk". Inget blod än så nu får jag skärpa mig känner jag ochsläppa det lite. Även om det känns omöjligt.

Kan du inte få komma in på ett tidigare UL?
  • Kingston
    Kakan1976 skrev 2015-02-25 11:50:54 följande:
    Jag är också sjukt nojig idag och tror att jag har varit på toaletten 4 gånger den senaste halvtimmen. Ihållande "mensvärk". Inget blod än så nu får jag skärpa mig känner jag ochsläppa det lite. Även om det känns omöjligt.

Kan du inte få komma in på ett tidigare UL?
    Jag pratade med dom idag ang. min oro...

Hon tyckte inte den var obefogad men att det borde vara alldeles för tidigt för att känna av ett eventuellt "x" och att det förmodligen skulle vara omöjligt att kunna se något på ett ul.

Men så sa dom sist också när jag råkade ut för det. Att det var alldeles för tidigt (vecka 5+3) och att jag borde ha en blödning om det var så...

Men jag stod på mig och ansåg att nåt var galet och jag hade tyvärr rätt.

Börjar blir riktigt nojig nu. Värken började igår kväll, satt i hela natten (sov 4 timmar) och sitter fortf. i...

Skulle önska att jag åtmn. fick komma in och lämna ett hcg-prov!

Ibland önskar jag att jag var läkare...
  • lisodan
    Kingston skrev 2015-02-25 12:07:43 följande:

Jag pratade med dom idag ang. min oro...

Hon tyckte inte den var obefogad men att det borde vara alldeles för tidigt för att känna av ett eventuellt "x" och att det förmodligen skulle vara omöjligt att kunna se något på ett ul.

Men så sa dom sist också när jag råkade ut för det. Att det var alldeles för tidigt (vecka 5+3) och att jag borde ha en blödning om det var så...

Men jag stod på mig och ansåg att nåt var galet och jag hade tyvärr rätt.

Börjar blir riktigt nojig nu. Värken började igår kväll, satt i hela natten (sov 4 timmar) och sitter fortf. i...

Skulle önska att jag åtmn. fick komma in och lämna ett hcg-prov!

Ibland önskar jag att jag var läkare...

Kan du åka till en gynakut? Tycker de borde lyssna på dig när du haft det tidigare. Vi fick se ett hjärta pulsera 6+0 så tänker att de borde kunna se nånting på dig nu iaf? Men jag har kanske fel.
  • Kingston
    lisodan skrev 2015-02-25 12:15:05 följande:
    Kan du åka till en gynakut? Tycker de borde lyssna på dig när du haft det tidigare. Vi fick se ett hjärta pulsera 6+0 så tänker att de borde kunna se nånting på dig nu iaf? Men jag har kanske fel.
    Jag tror tyvärr inte ett ul/vul kan påvisa något alls... Däremot kan man ju kolla om hcg:t ligger som det ska och även hur det ökar (om man kommer in på flera test, det skall öka med det dubbla varje dag för att vara normalt).

Jag får nog ge mig till tåls oavsett... Åtmn. en vecka till :(
  • lisodan
    Kingston skrev 2015-02-25 12:20:12 följande:

Jag tror tyvärr inte ett ul/vul kan påvisa något alls... Däremot kan man ju kolla om hcg:t ligger som det ska och även hur det ökar (om man kommer in på flera test, det skall öka med det dubbla varje dag för att vara normalt).

Jag får nog ge mig till tåls oavsett... Åtmn. en vecka till :(

Hoppas smärtan försvinner. För mig var det skönt att smärtan hoppade över till andra sidan efter ett tag. Men ändå fortsatte jag vara nojig. Det var när jag också vaknade yr och genomsvett mitt i natten som vi åkte in. Hur kommer det sig att du ska vänta så länge på första VUL?
  • lisodan

Verkar som jag ska få en släng av alla gravidsymtom som finns. Började just blöda näsblod...det bara började rinna när jag satt i soffan...

Har någon annan än jag konstig smak i munnen? Kan ej helt definiera smaken men den är obehaglig. Är värst från eftermiddagen.

• Kingston
    lisodan skrev 2015-02-25 12:23:39 följande:
    Hoppas smärtan försvinner. För mig var det skönt att smärtan hoppade över till andra sidan efter ett tag. Men ändå fortsatte jag vara nojig. Det var när jag också vaknade yr och genomsvett mitt i natten som vi åkte in. Hur kommer det sig att du ska vänta så länge på första VUL?
    Ja jag önskar också att molandet liksom flyttade runt lite så jag slapp den här oron.

Jag har varit genomsvettig och klarvaken den senaste veckans nätter och så även inatt så på den fronten är det ingen skillnad...

Till mig sa dom att man gör första kollen efter ca 3 veckor? Jag ifrågasatte inte det då jag inte vet hur det brukar vara...

Men hur har ni andra gjort? Hur lång tid efter plus ska/var ni på första vul?
  • lisodan
    Kingston skrev 2015-02-25 12:52:56 följande:
    Ja jag önskar också att molandet liksom flyttade runt lite så jag slapp den här oron.

Jag har varit genomsvettig och klarvaken den senaste veckans nätter och så även inatt så på den fronten är det ingen skillnad...

Till mig sa dom att man gör första kollen efter ca 3 veckor? Jag ifrågasatte inte det då jag inte vet hur det brukar vara...

Officiella första VUL var 7+2 för oss. Första möjliga dagen tror jag på Sahlgrenska.
  • Utflykt i verkligheten
    lisodan skrev 2015-02-25 12:26:08 följande:

Verkar som jag ska få en släng av alla gravidsymtom som finns. Började just blöda näsblod...det bara började rinna när jag satt i soffan...

Har någon annan än jag konstig smak i munnen? Kan ej helt definiera smaken men den är obehaglig. Är värst från eftermiddagen.

Metallsmak? Det ska vara vanligt under graviditet.
  • Utflykt i verkligheten
    Kingston skrev 2015-02-25 12:52:56 följande:

Två veckor ett plus.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015