• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • Heystella

Hej på er! Kikar in här ibland och kollar hur det går trots att det inte gick så bra för mig denna gång.

Skulle behöva lite råd, båda mina försök har ju slutat i missfall i v 5. Min IVF-läkare verkar se på det med positiva ögon och säger typ 'Ja men då verkar ju ändå behandlingen funka m.m.' och vill absolut inte att jag ska ta några nya prover för att se om det är något knas. Jag och andra sidan är superrädd för att det ska vara något fel, har fått för mig att det finns ett samband mellan missfallen då både skett när embryot var 19 dagar. Hur som helst så vet jag inte om jag ska göra nästa försök i Mars (förslag från IVF-läkaren) eller gå till min 'egna' gynekolog och typ tvinga till mig ex. koguleringsprov m.m.

Några tankar?

• Utflykt i verkligheten
    Heystella skrev 2015-02-24 12:02:37 följande:

Hej på er! Kikar in här ibland och kollar hur det går trots att det inte gick så bra för mig denna gång.

Skulle behöva lite råd, båda mina försök har ju slutat i missfall i v 5. Min IVF-läkare verkar se på det med positiva ögon och säger typ 'Ja men då verkar ju ändå behandlingen funka m.m.' och vill absolut inte att jag ska ta några nya prover för att se om det är något knas. Jag och andra sidan är superrädd för att det ska vara något fel, har fått för mig att det finns ett samband mellan missfallen då både skett när embryot var 19 dagar. Hur som helst så vet jag inte om jag ska göra nästa försök i Mars (förslag från IVF-läkaren) eller gå till min 'egna' gynekolog och typ tvinga till mig ex. koguleringsprov m.m.

Några tankar?

Jag tror att för din egen sinnesfrid skull, är det nog bra att kolla upp och samla tankarna lite. Kram!
  • EmyJ

Några tankar?

Håller med tidigare talare.. För din egen skull bör du se till att få tester tagna. Oavsett svaret du får så är det bättre att veta än att gå runt och fundera och oroa sig. Nu hoppa jag att allt ser bra ut och att det gör vägen nästa gång! Kram!
  • Kakan1976

Några tankar?

Jag hade också tagit tester om det gick.

Kram
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-24 08:51:49 följande:
    gud så spännande! :) bara 2 dagar kvar de klarar du :)  

haha ja idag är det dags! Måste få dagarna att gå också! Kan inte bara tänka på det här! :) Vart bor du? :) Jag bor i stockholm. 
    Tiden går sååå långsamt!

Men imon ska jag jobba och ha kalas för sambon så den dagen går förhoppningsvis fort iaf :)

Jag bor söder om Göteborg, i Halland. Så tyvärr är det en bit bort!

Hur gammal är du? (Orkar inte leta upp listan :P)
  • Kingston
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-24 08:31:15 följande:

Symptom just är:

- Illamående Småätande är "det nya svarta" 
    - Något ömma och tunga bröst Heja sport-BH
    - Jättekänsliga bröstvårtor Mannen ser ut som en ledsen hundvalp då han får hålla sig på behörigt avstånd
    - Svullen mage Jodå, men ser att några st på jobbet sneglar på magen
    - Trög mage Blev överlycklig i morse för att jag lyckades bajsa lite. När hände det senast liksom? smile5.gif
    - Gasig mage När man inte kan vara kvar i rummet själv så är det illa!
    - TRÖTT Städning, socialt liv och intressen? Haha! smile2.gif

Haha känner igen mig på några punkter.

Men det är svårt att gnälla ännu då gubben inte vet om något.

Men fr.o.m torsdag så ska situationen utnyttjas betydligt mer *flin*
  • Utflykt i verkligheten
    Kingston skrev 2015-02-24 14:03:49 följande:
    Haha känner igen mig på några punkter.

Men det är svårt att gnälla ännu då gubben inte vet om något.

Men fr.o.m torsdag så ska situationen utnyttjas betydligt mer *flin*
    Mja... Nåväl, man blir ju inte särskilt pigg och alert av hormonbehandlingar, äggplock och tabletter som ska upp i snipperiet. Tycker definitivt att du redan nu kan begära uppassning och ompyssling.  
  • Kingston
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-24 14:44:17 följande:
    Mja... Nåväl, man blir ju inte särskilt pigg och alert av hormonbehandlingar, äggplock och tabletter som ska upp i snipperiet. Tycker definitivt att du redan nu kan begära uppassning och ompyssling. smile5.gif   smile1.gif
    Hehe "snipperiet"... Ska använda just det uttrycket när jag ska gnälla ;)

På tal om det... Hur länge har ni andra fått råd om att fortsätta med lutinus?
  • Utflykt i verkligheten
    Kingston skrev 2015-02-24 14:51:20 följande:
    Hehe "snipperiet"... Ska använda just det uttrycket när jag ska gnälla ;)

På tal om det... Hur länge har ni andra fått råd om att fortsätta med lutinus?
    Gör så och hälsa från mig!

6 dagar efter plusset på testdagen fick jag som direktiv från Carlanderska.
  • Josefinehej
    Kingston skrev 2015-02-24 14:02:14 följande:
    Tiden går sååå långsamt!

Men imon ska jag jobba och ha kalas för sambon så den dagen går förhoppningsvis fort iaf :)

Jag bor söder om Göteborg, i Halland. Så tyvärr är det en bit bort!

Hur gammal är du? (Orkar inte leta upp listan :P)
    haha ja det är bra att sätta upp grejer så dagarna går snabbare helt klart. Fast om allt går som det ska så har du en 8 månaders väntetid framför dig så bara stå ut och vänja sig ;) 

okej ja då är det en bit! Jag är 25 år :) och du? 
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015