• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • ljungen78

Hoppar också in i den här tråden - thank god! Glad TD igår och hade inte tjuvat alls för att jag inte har vågat. Snacka om att jag var nervös där på morgonen, darrade på händerna när jag höll i stickan :-O Tog iaf ett cb digital som visade Gravid 3+ - überlycklig! Så jäkla skönt!! Om jag har räknat rätt så har jag BF 26 oktober

• Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-02-22 08:38:14 följande:
    Skönt med testet. Jag gjorde också ett en vecka efter plusset och känner igen din nervositet smile5.gif

Angående ilningarna, jag har haft tre sorters känningar i magen... Det första jag kände var definitivt ligamenten. Det drar och har sig på varsin sida. Numera gör det också ont när jag nyser smile5.gif Sen känner jag växtvärk i själva livmodern, som påminner lite om mensvärk. Och så sist, magknip smile5.gif tarmarna bråkar eftersom jag är hård i magen. Min mage är annars tvärtom så det har varit en stor omställning. Det magknipet är värst av allt smile5.gif
    Låter som för mig då! Min mage är sjukt uppblåst också. Mumsar katrinplommon för fullt!
  • Kakan1976
    ljungen78 skrev 2015-02-22 08:40:12 följande:

Hoppar också in i den här tråden - thank god! Glad TD igår och hade inte tjuvat alls för att jag inte har vågat. Snacka om att jag var nervös där på morgonen, darrade på händerna när jag höll i stickan :-O Tog iaf ett cb digital som visade Gravid 3+ - überlycklig! Så jäkla skönt!! Om jag har räknat rätt så har jag BF 26 oktober smile1.gif

Tjoho! Grattis! Vad härligt.
  • lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-02-22 08:38:14 följande:

Skönt med testet. Jag gjorde också ett en vecka efter plusset och känner igen din nervositet

Angående ilningarna, jag har haft tre sorters känningar i magen... Det första jag kände var definitivt ligamenten. Det drar och har sig på varsin sida. Numera gör det också ont när jag nyser Sen känner jag växtvärk i själva livmodern, som påminner lite om mensvärk. Och så sist, magknip tarmarna bråkar eftersom jag är hård i magen. Min mage är annars tvärtom så det har varit en stor omställning. Det magknipet är värst av allt

Precis dessa slags känningar har jag haft. Ibland hade jag i början även riktiga hugg på varje sida. Blev ju superförkyld i typ v 6 och låg i sängen o ropade aj vid varje nys och hostning...hehe...Det har kommit och gått lite också. Nu i vecka 8, snart 9 har det mest varit som mensvärk. Plus tarmarna då om jag är hård i magen, men det är jag van vid sen tidigare.
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-02-22 08:50:08 följande:

Låter som för mig då! Min mage är sjukt uppblåst också. Mumsar katrinplommon för fullt!

Haha har precis tuggat i mig fem st katrinplommon. Jag blev sjukt förstoppad efter ÄP och tog så 15 st på en gång. Det rekommenderar jag inte
    ljungen78 skrev 2015-02-22 08:40:12 följande:

Hoppar också in i den här tråden - thank god!  TD igår och hade inte tjuvat alls för att jag inte har vågat. Snacka om att jag var nervös där på morgonen, darrade på händerna när jag höll i stickan :-O Tog iaf ett cb digital som visade Gravid 3+ - überlycklig! Så jäkla skönt!! Om jag har räknat rätt så har jag BF 26 oktober

Grattis!!!
  • Kakan1976

Ha! Får passa mig för plommonen då ;)

Har ni bytt från multivitaminer för kvinna till sådana för gravida?

• lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-02-22 10:04:57 följande:

Jag tar bara folsyra vitaminer. Tänker vänta och fråga barnmorskan när jag evt ska börja ta ngt mer såsom järn tex. Min mage blev förstoppad av multivitamin (förmodligen pga järnet).
  • EmyJ

Än så länge äter jag sånna för kvinnor med 400 Folsyra. Såg en som hette gravid där man skulle få i sig 500 Folsyra, men det var på två tabletter per dag ist för en som jag äter nu :)
  • noctura

Jag ska snart byta då mina vanliga är slut. Det finns några bra mamma vitaminer som heter Mamma vital från Alpha plus på Hälsokraftbutikerna. Alpha Plus produkter är toppen! Sen käkar jag även d-vitamin och omega 3.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015