• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • EmyJ

Hoppar in här jag med :)

Har precis plussat efter vårt första försök med en fryst blastocyst! Vi fick göra en totalfrys då jag var överstimulerad. Det är väldigt tidigt ännu,v 4+0,men jag försöker att slappna av och lita på att detta kommer gå bra! Det känns bara helt overkligt och jag tror inte att jag har fattat än riktigt :D

Grattis till er andra och era plus!

• Fröken Smilla
    EmyJ skrev 2015-02-20 12:14:57 följande:

Hoppar in här jag med :)

Har precis plussat efter vårt första försök med en fryst blastocyst! Vi fick göra en totalfrys då jag var överstimulerad. Det är väldigt tidigt ännu,v 4+0,men jag försöker att slappna av och lita på att detta kommer gå bra! Det känns bara helt overkligt och jag tror inte att jag har fattat än riktigt :D

Grattis till er andra och era plus!

Härligt! Grattis och välkommen!
  • EmyJ
    Fröken Smilla skrev 2015-02-20 13:02:18 följande:

Härligt! Grattis och välkommen!

Tack :) Insåg att jag räknat fel, 4+1 är jag i.
  • Kakan1976
    EmyJ skrev 2015-02-20 13:22:23 följande:
    Tack :) Insåg att jag räknat fel, 4+1 är jag i.
    Nästan precis samma som jag då, jag är på 4+3. Ska testa igen på söndag och ringa kliniken på måndag.

Vad har du för symptom?

• MaryoMary

Jag vet inte hur många gravtester jag har gjort efter första plusset, men det är jäääätemånga. Idag blev det Gravid 3 + på CB-testet och jag vågade för första gången låta mig själv slappna av och glädjas lite. Så skönt! Annars är jag kass på att hantera oron:) Jag har inga som helst känningar förutom lite lätt mensvärk då och då. Hade önskat att jag kände mer, mår gärna lite illa, bara man vet att lilla pyret finns kvar. Hur mår ni?

Så kul att vi börjar bli fler här inne! Grattis till oss alla!

• Kakan1976
    MaryoMary skrev 2015-02-20 13:50:39 följande:

Jag vet inte hur många gravtester jag har gjort efter första plusset, men det är jäääätemånga. Idag blev det Gravid 3 + på CB-testet och jag vågade för första gången låta mig själv slappna av och glädjas lite. Så skönt! Annars är jag kass på att hantera oron:) Jag har inga som helst känningar förutom lite lätt mensvärk då och då. Hade önskat att jag kände mer, mår gärna lite illa, bara man vet att lilla pyret finns kvar. Hur mår ni?

Så kul att vi börjar bli fler här inne! Grattis till oss alla!

Haha ok! Skönt att du kan slappna av lite nu iaf men förstår din oro, är väldigt orolig jag också.

Jag är sjukt svullen och gasig, har "mensvärk" då och så, är trött och frusen oich har ont i brösten. Så jag känner massor men det går lite upp och ner och det är vanligt att det är olika för alla. Annars mår jag bra och ibland vågar jag bli lycklig och kan hindra tankarna om missfall.
  • EmyJ
    Kakan1976 skrev 2015-02-20 13:42:30 följande:

Nästan precis samma som jag då, jag är på 4+3. Ska testa igen på söndag och ringa kliniken på måndag.

Vad har du för symptom?

Jag har inte så mycket symtom ännu.. Förutom en tyngdkänsla i livmodern. Har haft väldigt mycket ilningar innan jag plussade. Lite ömma bröst också kanske.. Undviker att känna efter allt för mycket så här tidigt :D

Själv då? Har du några symtom :)
  • EmyJ
    Kakan1976 skrev 2015-02-20 14:10:49 följande:

Haha ok! Skönt att du kan slappna av lite nu iaf men förstår din oro, är väldigt orolig jag också.

Jag är sjukt svullen och gasig, har "mensvärk" då och så, är trött och frusen oich har ont i brösten. Så jag känner massor men det går lite upp och ner och det är vanligt att det är olika för alla. Annars mår jag bra och ibland vågar jag bli lycklig och kan hindra tankarna om missfall.

Såg nu vad du har skrivit här ang symtom :)
  • Kakan1976

Tog ett test nu. Har ju egentligen inte testdag förrän imorgon men tjuvtestade RD 10. Som tur var stod det fortfarande Gravid på stickan! Nu stod det också 2-3. Puh, sovit nästan lika lite inatt som inför första testet. Imorgon ringer jag kliniken och får tid för UL.

Igår kände jag som ilningar i magen som gjorde rätt ont. Har ni känt det? Googlade och tänker att det är ligamenten...

Kram på er och ha en fin söndag!

• Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-02-22 06:47:06 följande:

Tog ett test nu. Har ju egentligen inte testdag förrän imorgon men tjuvtestade RD 10. Som tur var stod det fortfarande Gravid på stickan! Nu stod det också 2-3. Puh, sovit nästan lika lite inatt som inför första testet. Imorgon ringer jag kliniken och får tid för UL.

Igår kände jag som ilningar i magen som gjorde rätt ont. Har ni känt det? Googlade och tänker att det är ligamenten...

Kram på er och ha en fin söndag!

Skönt med testet. Jag gjorde också ett en vecka efter plusset och känner igen din nervositet

Angående ilningarna, jag har haft tre sorters känningar i magen... Det första jag kände var definitivt ligamenten. Det drar och har sig på varsin sida. Numera gör det också ont när jag nyser Sen känner jag växtvärk i själva livmodern, som påminner lite om mensvärk. Och så sist, magknip tarmarna bråkar eftersom jag är hård i magen. Min mage är annars tvärtom så det har varit en stor omställning. Det magknipet är värst av allt
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015