• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • MaryoMary
    Asams5 skrev 2015-02-19 16:07:11 följande:
    Vi fick två tillbaka. Ett av toppkvalite och ett av lite sämre kvalité. Så därför har mina tankar alltid bara varit på att det på sin höjd finns ett foster. Men visst visste jag att chansen fanns. Men det blev ändå lite chock. Kändes helt overkligt. Gör det fortfarande. Mycket som snurrar i huvudet. Ska tillbaka 3/3 på nytt VUL. Då hoppas vi att dom är kvar.
    Åhh, vad underbart! Grattis, vilken känsla. Längtar också till VUL nu, då kanske den värsta oron lägger sig!
  • Asams5
    MaryoMary skrev 2015-02-19 19:48:47 följande:
    Åhh, vad underbart! Grattis, vilken känsla. Längtar också till VUL nu, då kanske den värsta oron lägger sig!
    Ja, värsta oron lägger sig definitivt. Tror ändå man kommer gå med lite oro hela graviditeten, efter allt man gått igenom. Men känns som den ändå kommer lätta vecka efter vecka. Efter RUL kommer det nog lätta ordentligt gissar jag.

Vilken mysig gravid-sommar vi har framför oss allihopa. :)
  • Kakan1976
    Asams5 skrev 2015-02-19 20:35:43 följande:
    Ja, värsta oron lägger sig definitivt. Tror ändå man kommer gå med lite oro hela graviditeten, efter allt man gått igenom. Men känns som den ändå kommer lätta vecka efter vecka. Efter RUL kommer det nog lätta ordentligt gissar jag.

Vilken mysig gravid-sommar vi har framför oss allihopa. :)
    Skönt att höra! Längtar efter att kunna slappna av litegrann.

Ja nu är det vår sommar!
  • lisodan

Hej, jag hoppar in här också! Precis gjort VUL idag och sett ett fint litet tickande hjärta. Hade ett MA förra året efter vår första IVF och nu har vi äntligen kommit längre än sist. Det känns som ett stort steg! Dock känner jag att jag har en oro fortfarande som jag tror jag vill försöka bearbeta tillsammans med Sahlgrenskas psykolog lite. Har gått hos henne innan och hon är jättebra tycker jag. Så fort jag inte mår lika illa längre börjar tankarna vandra och så kan jag inte fortsätta ha det känner jag. Hoppas hon kan hjälpa lite med sätt att försöka vända tankarna.

• lisodan
    Namn och ålder:
    Kakan, 38 år
    happyhappy, 28 år
    Fröken Smilla, 33 år
    Asams5, 31 är
    MaryoMary, 37 år
    lisodan: 39 år

Klinik:
    Kakan: Nordic i Gbg (tididigare Sahlgrenska)
    happy happy:Carl von Linne-kliniken i Uppsala
    Fröken Smilla: RMC Malmö
    Asams5: Sahlgrenska
    MaryoMary: Nordic i Gbg
    lisodan: Sahlgrenska

Första UL:
    Kakan: Antagligen v. 10
    happy happy: 4/3
    Fröken Smilla: 27/2
    Asams5: 19/2
    MaryoMary: 5/3
    lisodan: 19/2

BF:
    Kakan: 28/10
    happy happy:20/10
    Fröken Smilla: 8/10
    Asams5:
    MaryoMary:
    lisodan: 6/10
  • Carro_39

Hej hoppar också in här:)

39 år

Gravid ivf Huddinge 1:a försöket andra insättningen med 6 dagars fet

V. 6 plus 1

Bf 14 oktober

Var på vul tidigare idag och läkaren trodde sig se 2 st embryon fast vi bara satte in ett ägg.

Blev helt paff- men det går ju inte?Jo tydligen så kan ägget dela sig:)

Men han var inte säker och såg heller inte 100 % om hjärtan slog men något pulserade iallafall

Någon av er som har erfarenhet från tidigt vul v 6

Man är ju så nervös nu!

Lycka till ni andra:)

• lisodan

Hej vi gjorde VUL 6+0 och det syntes ngt som pulserade. Dock såg första läkaren ingenting men nästa läkare såg alltså pulserandet. Så det handlar kanske om skicklighet?

• Kakan1976

God morgon!

Har ni några tips på vad man kan göra åt den galet uppblåsta magen? Jag ser på riktigt ut att vara i typ sjätte-sjunde månaden redan. Har iofs problem med IBS så en del beror nog på det men det känns mkt värre sen jag blev gravid.

• noctura

Hej!

Följer gärna denna tråd.

Om det är någon som sitter vid en dator så får ni gärna lägga till mig.

noctura 29 år

ivf Falun

Första Ultraljud 11/3

BF 19/10

Dock drabbades jag av överstimulering har har legat på sjukhus i en vecka, kom hem i onsdags. Men det går iaf åt rätt håll även om det går sakta :)

• noctura
    Kakan1976 skrev 2015-02-19 07:48:31 följande:

Jag är också uppblåst och gasig :(. Vet ni hur länge det brukar hålla i sig?

Idag läste jag i min gravid-app att man går in i kritiska veckor från vecka 4 till vecka 10, där barnets organ utvecklas. Det här gör mig galet nervös eftersom jag förra gången fick missfall 5+4. Är ni oroliga och hur gör ni för att hantera det?

Kan vara nervös i bland då jag går på toa men annars tänker jag inte så mycket på det. Tänker försöka äta lite mer frukt och grönt och när jag blir av med min överstimulering, vätska i buken, så vill jag börja promenera. Tyvärr har jag inte bra råd :( Men jag förstår din oro eftersom att du har fått missfall tidigare. Då är det inte konstigt om du oroar dig. StyrkeKram
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015