• Kingston

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Vågar knappt kika in här men gör det ändå och hoppas jag får bli kvar...

Plussade idag på ruvdag 7 med 5-dagars blastis

*fingers crossed*

• Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-23 14:53:38 följande:

Hej alla!
    Jag smyger mig också in här med halva nervösa foten ungefär :P
    Jag plussade igår på RD11 med ett 2 dagars, svagt men klart synbart. Idag fick jag lite rosa kladd på pinnen när jag skulle ta lutinus och blev såklart fundersam/orolig. Väldigt lite knappt synbart men det kanske blir värre?

Vem mer här har fått liknande och kan berätta lite??

Kram alla

Sjukt att vi får hänga här inne :P

Jag hade ju och svagt (knappt synbart) ljusrosa flytningar för 3 dagar sedan. Men de försvann och nu är dom som vanligt igen...

Vet inte vad det är eller varför. Men man blir helt klart nojig!
  • Kingston

Jag svimmade precis :S

Har aldrig tidigare gjort det...

Slog mig bara på knäna men känner mig rätt chockad faktiskt!

Någon som varit med om detta?

• Kingston
    Fröken Smilla skrev 2015-02-23 16:37:36 följande:
    Jag har inte svimmat men varit väldigt yr. Hos BM konstaterades lågt blodtryck. Tycker du ska ringa bm så fort som möjligt och berätta. Skönt att du inte skadade dig allvarligt!
    Jag får ringa dom imon, de har stängt nu.

Jag har upplevt att det svartnat för ögonen många ggr den senaste veckan men jag har aldrig tuppat av helt, någonsin i mitt liv faktiskt.

Men det är väl inte farligt att träna med lågt blodtryck å sådär? Fysisk aktivitet borde ju snarare få igång trycket lite?
  • Kingston

Får som sagt ringa BM imon så får vi hoppas att jag kanske kan komma in och kolla blodtrycket.

Jag har inte haft några fler incidenter idag och jag gick och tränade. Ett ganska hårt pass men jag anpassade det lite efter min förmåga.

Jag har fortfarande inte berättat för min sambo att vi har lyckats. Anledningen till detta är att han fyller år på den riktiga testdagen (nu i veckan) och detta var det enda han önskade sig ;)

Så idag har jag varit och köpt en liiiiten body och ska slå in den ihop med ett positivt test.

Men det börjar bli krångligt att hålla tyst om man ska hålla på att svimma och grejer :P

• Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-24 06:50:58 följande:
    men gud! Hur kan du hålla dig från att berätta? haha fantastiskt! :) och han kommer bli så glad över sin födelsedagspresent! :) När är det? :D

Jag ska dra och träna idag. Måste sluta att tro att det skulle skada något, så nu jävlar kör vi :) Innan man kanske börjar må illa/andra symtom får man ju passa på..
    Ja du... Jag vet inte hur jag kan hålla mig egentligen (inte min grej alls haha). Men jag känner att det är den bästa presenten han kan få så jag kämpar på ;)

Testdag torsdag... Har bara testat med billiga test än så länge. Tänkte spara testet vi fick av kliniken till testdag, så att det blir det testet sambon får :)

Gå och träna med dig! Det är bara skönt!

Man får bara anpassa sig efter det som känns bra för dagen :)
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-24 08:51:49 följande:
    gud så spännande! :) bara 2 dagar kvar de klarar du :)  

haha ja idag är det dags! Måste få dagarna att gå också! Kan inte bara tänka på det här! :) Vart bor du? :) Jag bor i stockholm. 
    Tiden går sååå långsamt!

Men imon ska jag jobba och ha kalas för sambon så den dagen går förhoppningsvis fort iaf :)

Jag bor söder om Göteborg, i Halland. Så tyvärr är det en bit bort!

Hur gammal är du? (Orkar inte leta upp listan :P)
  • Kingston
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-24 08:31:15 följande:

Symptom just är:

- Illamående Småätande är "det nya svarta" 
    - Något ömma och tunga bröst Heja sport-BH
    - Jättekänsliga bröstvårtor Mannen ser ut som en ledsen hundvalp då han får hålla sig på behörigt avstånd
    - Svullen mage Jodå, men ser att några st på jobbet sneglar på magen
    - Trög mage Blev överlycklig i morse för att jag lyckades bajsa lite. När hände det senast liksom? smile5.gif
    - Gasig mage När man inte kan vara kvar i rummet själv så är det illa!
    - TRÖTT Städning, socialt liv och intressen? Haha! smile2.gif

Haha känner igen mig på några punkter.

Men det är svårt att gnälla ännu då gubben inte vet om något.

Men fr.o.m torsdag så ska situationen utnyttjas betydligt mer *flin*
  • Kingston
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-24 14:44:17 följande:
    Mja... Nåväl, man blir ju inte särskilt pigg och alert av hormonbehandlingar, äggplock och tabletter som ska upp i snipperiet. Tycker definitivt att du redan nu kan begära uppassning och ompyssling. smile5.gif   smile1.gif
    Hehe "snipperiet"... Ska använda just det uttrycket när jag ska gnälla ;)

På tal om det... Hur länge har ni andra fått råd om att fortsätta med lutinus?
  • Kingston
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-24 14:53:44 följande:
    Gör så och hälsa från mig! smile5.gifsmile2.gif

6 dagar efter plusset på testdagen fick jag som direktiv från Carlanderska.
    Hmm va konstigt...

Jag har ju också gått på Carlanderska men jag har kört på distans. Och min läkare (inte ifrån Carlanderska) tyckte jag skulle köra på 3 veckor till efter plus :S

DET ÄR JU SJUUUKT LÅNG TID!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015