• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • Josefinehej
    lisodan skrev 2015-03-13 08:46:10 följande:

En annan sak...Igår morse när jag tittade mig i spegeln såg jag inte längre "grå" ut. Blodkärlen syns på kinderna och under dagen tyckte jag generellt när jag tittade mig i spegeln att jag såg yngre ut. Kanske börjar få den där graviditets glowen?? Läste också i appen att man i nu i vecka 11 kan få varmare händer och fötter, så det är väl mer blod i omlopp helt enkelt Ha en bra dag alla, hoppas solen skiner lika fint på er, som här i Göteborg! <3

vad fint det lät! :) <3 
  • Josefinehej
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-03-13 07:07:56 följande:

Tack för alla lyckönskningar! Ul är klockan 14... Känns som oändliga timmar till dess! Trots att vi äntligen är inne på dagen D. Knäpp man är...

Lycka till idag!! ska kika in här efter 2 igen! :)
    kram
  • lisodan

Mitt nya självförtroende har just nu fått sig en knäck! Jag gjorde ju för 2 timmar sen ett cellprov hos bm. Det började blöda ganska mycket. Jag fick därför göra ett ultraljud och allt såg bra ut. Rätt storlek, hjärtat slog o den rörde på sig därinne.: -) Men sen fortsatte det blöda och sist jag gick på toa kom det en mörkröd klump. Hjälp!! Kan det vara början på missfall, fast fostret lever? Eller kan det vara polypen som hon kom å? Blöder det så mycket?

Sitter på akuten nu iaf. Jag pallade inte shoppa eller åka hem nu o avvakta. Min man är här. Snälla, snälla jag orkar inte med ett missfall!! Håll tummarna för oss!

• elvira74

Hej alla! Hoppar också på. Jag är 40 år varken jag eller sambon har barn sedan tidigare. Gjorde vår ivf på Nordic Malmö. Första UT 25/3 BF 5/11. Alltså idag v 6+0.

Detta är vårt första IVF försök. Vi fick från början redan på att mina äggreserver var låga därför är vi nog båda i lite chock att det fungerat så här långt. Tre ägg plockades ut och två överlevde. Det ena finare än det andra, men bägge lades tillbaks. Nu är det bara och väntar tills ultraljudet. Försöker inte tänka allt för mycket på det utan tar en dag i taget.

Symtom: humörsvängningar ( ja rena berg- och dalbanan) halsbränna, illamående vid bilkörning och då när jag själv kör :), svullen mage och sen det största symtomet trötthet!!!

Ska bli roligt och följa alla här och hoppas att vi alla är kvar ända tills slutet :)

• Kingston
    lisodan skrev 2015-03-13 12:01:01 följande:

Mitt nya självförtroende har just nu fått sig en knäck! Jag gjorde ju för 2 timmar sen ett cellprov hos bm. Det började blöda ganska mycket. Jag fick därför göra ett ultraljud och allt såg bra ut. Rätt storlek, hjärtat slog o den rörde på sig därinne.: -) Men sen fortsatte det blöda och sist jag gick på toa kom det en mörkröd klump. Hjälp!! Kan det vara början på missfall, fast fostret lever? Eller kan det vara polypen som hon kom å? Blöder det så mycket?

Sitter på akuten nu iaf. Jag pallade inte shoppa eller åka hem nu o avvakta. Min man är här. Snälla, snälla jag orkar inte med ett missfall!! Håll tummarna för oss!

Jag tror inte du behöver oroa dig, men bra att du ändå kollar upp det! Hoppas du får svar snart :)
  • Kingston
    elvira74 skrev 2015-03-13 12:24:40 följande:

Hej alla! Hoppar också på. Jag är 40 år varken jag eller sambon har barn sedan tidigare. Gjorde vår ivf på Nordic Malmö. Första UT 25/3 BF 5/11. Alltså idag v 6+0.

Detta är vårt första IVF försök. Vi fick från början redan på att mina äggreserver var låga därför är vi nog båda i lite chock att det fungerat så här långt. Tre ägg plockades ut och två överlevde. Det ena finare än det andra, men bägge lades tillbaks. Nu är det bara och väntar tills ultraljudet. Försöker inte tänka allt för mycket på det utan tar en dag i taget.

Symtom: humörsvängningar ( ja rena berg- och dalbanan) halsbränna, illamående vid bilkörning och då när jag själv kör :), svullen mage och sen det största symtomet trötthet!!!

Ska bli roligt och följa alla här och hoppas att vi alla är kvar ända tills slutet :)

Välkommen hit Elvira!

Du är 4 dagar efter mig (och 2 andra här inne). Kul att du hänger med :)
  • Asams5
    lisodan skrev 2015-03-13 08:46:10 följande:

En annan sak...Igår morse när jag tittade mig i spegeln såg jag inte längre "grå" ut. Blodkärlen syns på kinderna och under dagen tyckte jag generellt när jag tittade mig i spegeln att jag såg yngre ut. smile1.gif Kanske börjar få den där graviditets glowen?? Läste också i appen att man i nu i vecka 11 kan få varmare händer och fötter, så det är väl mer blod i omlopp helt enkelt smile1.gif Ha en bra dag alla, hoppas solen skiner lika fint på er, som här i Göteborg! <3

Varmare händer alltså. Vad lustigt, reagerade på det idag faktiskt. Brukar alltid vara så kall.

Lite kul att vi följs åt exakt på dagen?

Känner du att nåt symtom lättat något? Jag tycker den extrema tröttheten blivit bättre.
  • Fröken Smilla
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-03-13 14:22:25 följande:

Det blir ingen bebis. Kan någon snälla ta bort mig från listan? Önskar er alla lycka till! Kram

Jag beklagar verkligen :( usch. Många kramar till er!
  • Asams5
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-03-13 14:22:25 följande:

Det blir ingen bebis. Kan någon snälla ta bort mig från listan? Önskar er alla lycka till! Kram

Nej fy! Stackare. Kramar kramar kramar. Bara kämpa på sen igen när ni orkar. Ge inte upp! Snart kommer er glädje!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015