isglass3 skrev 2015-03-18 13:29:40 följande:
Bilder är alltid kul
Verkar som att många av oss känner lite liknande med oron. Jag är glad ungefär en dag efter ul, sen lika nervös igen. Fast efter det i måndags känner jag mig faktiskt lugnare, i helgen har jag gått 10 hela veckor och 12 närmar sig ändå. Jag har varit extremt nere och maken oxå fast nu i veckan bestämde vi oss för att vi måste försöka rycka upp oss allt ser ju faktiskt bra ut! så i helgen ska vi åka till gekås och shoppa lite och så ska vi bjuda hem lite kompisar och försöka vara lite sociala igen. Jag isolerar mig lätt när jag känner mig nere, men märker ju att jag mår mkt bättre om jag inte gör det. Har ni andra berättat för folk? Eller när tänker ni berätta?
Vi gick ut med det tidigt, precis efter VUL i vecka 9. För oss var det jätteskönt, dels för att flera visste vad vi gick igenom (jag är väldigt nära flera av mina kollegor) och dels för att en fd kollega sett oss hos barnmorskan och hon är skvallrig av sig och jag ville inte att det skulle gå ett rykte. Arbetar på en arbetsplats med 150 anställda, där man känner de flesta.
Nu är det jättekul att prata med alla om det, och flera som också är gravida har smugit fram och sagt "jag är också gravid" så nu är det iaf två som är nära mig i tid.
Sen resonerar jag så att om nåt händer så kan mina kollegor kommunicera ut det lättare till varandra så jag själv inte behöver ta upp det.