• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • Etta

Usch så snabbt allt kan förändras... :( Sitter på gynakuten efter att ha haft blödningar sen i går em. Känns som det är rätt kört...

• Kakan1976
    Etta skrev 2015-03-21 10:35:58 följande:

Usch så snabbt allt kan förändras... :( Sitter på gynakuten efter att ha haft blödningar sen i går em. Känns som det är rätt kört...

Åh nej! Hoppas att det inte är någon fara!

Stor kram
  • Fröken Smilla

Åh så tråkigt! Jag håller tummarna att allt ser bra ut ändå! Kram på er
  • hean123

Åh nej, jag håller tummarna att det går bra för er<3

Kram kram
  • isglass3

Åh nej, Etta, lider med dig. Har själv blödningar mer eller mindre varje dag men för min del beror det på att moderkakans ena kant ligger långt ner. Men orolig är jag varenda dag... Hoppas att det finns en förklaring till dina blödningar och att det trots allt inte är nån fara utan går bra.

• Josefinehej

Nej... Nu vill jag höra hur det gått för dig. Kram

Hoppas allt är bra <3

• Etta

Tack tjejer, så goa ni är! Men vilket omtumlande dygn jag har haft! Efter en eftermiddag igår med kraftiga blödningar, en natt fylld av gråt o knappt någon sömn och sju timmar idag på gynakuten fick vi till sist komma in och får se att vårt lilla embryo lever och pickar med hjärtat som det ska! Helt otroligt! Var så säker på att allt var kört. Dock fortfarande orolig då jag efter undersökningen fått en ny kraftig blödning , vilket gynekologen iofs tror beror på själva undersökningen men känns ju inte roligt att blöda! Nu ska jag försöka smälta allt som hänt... Puh.

• Fröken Smilla
    Etta skrev 2015-03-21 20:09:49 följande:

Tack tjejer, så goa ni är! Men vilket omtumlande dygn jag har haft! Efter en eftermiddag igår med kraftiga blödningar, en natt fylld av gråt o knappt någon sömn och sju timmar idag på gynakuten fick vi till sist komma in och får se att vårt lilla embryo lever och pickar med hjärtat som det ska! Helt otroligt! Var så säker på att allt var kört. Dock fortfarande orolig då jag efter undersökningen fått en ny kraftig blödning , vilket gynekologen iofs tror beror på själva undersökningen men känns ju inte roligt att blöda! Nu ska jag försöka smälta allt som hänt... Puh.

Så skönt, jag kände på mig att ni skulle få goda nyheter till slut!

Såg de var blödningen kom från?
  • Asams5
    Etta skrev 2015-03-21 20:09:49 följande:

Fy vilket mardrömsdygn! Skönt att allt såg prima ut. Och försök sova gott inatt.
  • Etta
    Fröken Smilla skrev 2015-03-21 20:13:33 följande:

Så skönt, jag kände på mig att ni skulle få goda nyheter till slut!

Såg de var blödningen kom från?

Nä, de såg att jag haft en blödning men att den inte kom ifrån livmodern, hon sa att man inte visste varför det kunde bli så, men att det kunde bero på känsliga slemhinnor o att det var vanligare vid ivf. Funderar lite på om det kan ha varit vul:et som utlöste det?
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015