• noctura

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Följer gärna denna tråd.

Om det är någon som sitter vid en dator så får ni gärna lägga till mig.

noctura 29 år

ivf Falun

Första Ultraljud 11/3

BF 19/10

Dock drabbades jag av överstimulering har har legat på sjukhus i en vecka, kom hem i onsdags. Men det går iaf åt rätt håll även om det går sakta :)

• noctura
    Kakan1976 skrev 2015-02-19 07:48:31 följande:

Jag är också uppblåst och gasig :(. Vet ni hur länge det brukar hålla i sig?

Idag läste jag i min gravid-app att man går in i kritiska veckor från vecka 4 till vecka 10, där barnets organ utvecklas. Det här gör mig galet nervös eftersom jag förra gången fick missfall 5+4. Är ni oroliga och hur gör ni för att hantera det?

Kan vara nervös i bland då jag går på toa men annars tänker jag inte så mycket på det. Tänker försöka äta lite mer frukt och grönt och när jag blir av med min överstimulering, vätska i buken, så vill jag börja promenera. Tyvärr har jag inte bra råd :( Men jag förstår din oro eftersom att du har fått missfall tidigare. Då är det inte konstigt om du oroar dig. StyrkeKram
  • noctura
    Kakan1976 skrev 2015-02-22 10:04:57 följande:

Ha! Får passa mig för plommonen då ;)

Har ni bytt från multivitaminer för kvinna till sådana för gravida?

Jag ska snart byta då mina vanliga är slut. Det finns några bra mamma vitaminer som heter Mamma vital från Alpha plus på Hälsokraftbutikerna. Alpha Plus produkter är toppen! Sen käkar jag även d-vitamin och omega 3.
  • noctura

Hej på er!

Tänkte om någon kan hjälpa mig att räkna ut vilken vecka jag är i?
    Blev lite osäker nu hur man räknar :) Jag hade ägguttag den 27/1.

Vad blir mitt BF? Trodde 19/10 men jag funderar om det är fel?

Hoppas det går bra för er andra med graviditeterna :)

• noctura
    Fröken Smilla skrev 2015-02-23 19:43:58 följande:
    Som jag förstått det räknar man äggplocket som v 2+0, dvs du borde då vara i vecka 6 nu (5+6) och går in i vecka 7 imorgon
    Tack så mycket fröken Smilla! Men då tror jag att vi har räknat rätt :) Tycker det är lite krångligt med räkningen. Blev bara lite osäker för en stund att vi hade räknat fel.
  • noctura

Idag fick jag en kallelse till spec.mödravården om ett besök redan denna vecka. Pratade med en receptionist förra veckan och hon sa att jag kommer nog att få en tid om 4-5 v. 

Jag blev lite paff över att jag fick en tid så pass tidigt, går in i v.8 i morgon. Men de kanske vill ha extra koll nu när jag har varit/är överstimulerad. Det visar väl sig om inte annat när jag kommer dit :)

• noctura

Tror jag blir galen! Har fått hemska kliande röda utslag på mage, rygg, nacke och höfter. I morgon måste jag ringa och få hjälp för nu har natten varit hemsk... Någon mer som har fått något liknande?

..

• noctura

Nu har jag inga symptom alls. Ömheten i brösten har försvunnit. Men jag har varit på ultraljud denna vecka och lilla fröt ser ut att må bra. Hjärtat pumpar på :) Dock drabbades jag av en allergisk reaktion i måndags och fick kliande utslag på heeeela kroppen. Fick tabletter som hjälpte superbra och snabbt mot klådan men biverkningen var trötthet, så det var lite drygt men hellre trött än klåda ;) Men idag ska jag försöka klara mig utan dem nu när jag är så mycket bättre :) Hoppas det går bra för er andra!

• noctura
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-03-13 14:22:25 följande:

Det blir ingen bebis. Kan någon snälla ta bort mig från listan? Önskar er alla lycka till! Kram

Är verkligen ledsen. Styrkekramar till er!
  • noctura
    Josefinehej skrev 2015-03-15 20:19:26 följande:

Hej!

Måste få höra er andra hur nu känner/kände i vecka 8. (Går in i vecka 8 imorgon)

Idag har jag inte kunnat sluta tänka på missfall/MA. Jag har så lite symtom så jag blir så orolig. Har 1 vecka och 2 dagar kvar till VUL, hur ska jag stå ut i ovissheten tills dess. Detta är extrem pina att stå ut med och det tär på en att spendera så många veckor i ovisshet. Jag är livrädd att komma dit och inte se något!! Jag är trött och ömma bröst, inget mer. Har mått lite illa förra veckan men de är verkligen inte mycket.

Skriver mest bara av mig. Kram alla därute

Du behöver absolut inte vara orolig. Jag är i v. 9 och jag är superpigg och glömmer nästan bort att jag är gravid om dagarna då jag nästan inte har några symptom. Var öm i brösten till ca. v8 men sen försvann det. Går in i v.10 till veckan. Någon kväll har jag varit lite hungrigare än de andra och jag märker att magen är lite trögare än tidigare. Men förutom det mår jag prima än så länge :)
  • noctura
    isglass3 skrev 2015-03-16 13:50:21 följande:

Hej!
    Har följt er tråd sen den började men inte vågat mig på att skriva förrän nu...
    Är gravid efter FET i januari, det var vårt 4:e försök den här omgången, efter 2 minus och ett missfall. Jag är i vecka 9+1 och har BF 18 oktober om jag räknar rätt. Har 2 barn sen innan, hoppas jag får hänga med er ändå... Förra graviditeten hade jag total föreliggande moderkaka och spenderade 3 månader på sjukhus i sängläge pga av ständiga blödningar. Slutade med en väldigt dramatisk förlossning så därav min försiktighet inför den här graviditeten. Har inte mått så bra och oroat mig mer eller mindre konstant för missfall, men efter att ha sett vår lilla böna både v 7+2 och idag 9+1 så måste jag försöka vara lite mer positiv. Tyvärr har även denna grav börjat med blödningar och idag sa läkaren på undersökningen att det beror på att ena kanten av moderkakan ligger för öppningen igen så nu vet jag iaf vad det beror på även om jag blir rädd. Nästa vecka ska jag ta prover inför KUB, veckan efter det inskrivning och veckan efter det spec mvc så det är mina milstolpar just nu!

Grattis till graviditeten! Tråkigt att läsa om era misslyckanden och att du har varit så dålig. Jag håller tummarna på att den här graviditeten kommer att gå bra utan mer komplikationer. Förstår din oro för missfall med det du har bakom dig. Skönt att allt har sett bra ut på ultraljuden, så vi håller tummarna på att bönan trivs som fisken i vattnet där inne :)
  • noctura

Magbilder är det bara att lägga upp för dem som känner. Bara roligt att följa alla :) Idag är jag i v. 10 (9+1 ) och jag är såååå glad över att jag inte har haft något illamående, peppar peppar. Dock har mvc fullt upp så vi får först komma dit när jag är i V. 15.

• noctura
    Fröken Smilla skrev 2015-03-26 21:27:42 följande:

Ikväll kunde jag äta en hel middag för första gången på väldigt länge MEN oj vad ont i magen jag har nu! Vaknade på soffan nyss med värsta krampen... Stackars lilla ovana mage!

De senaste tre dagarna har livmodern växt på ordentligt och jag kan känna den tydligt när jag ligger på ryggen. Sjukt mysigt! Och imorgon har de första 12 veckorna gått, det är ju ändå en milstolpe.

Hur är det med er?

Skönt att du har kunnat äta en hel måltid. Jag går också in i v. 12. Själv mår jag jättebra. Har inte haft en enda dag med illamående. Har kanske haft 2-3 dagar då jag har varit lite extra trött på kvällen, men det är det enda. Den senaste veckan har jag varit lite extra hungrig men det kan jag stå ut med. Jag får äta lite mer och oftare :) Läser om er alla som mår dåligt och jag önskar att alla fick må bra. Ibland får jag dåligt samvete att berätta att jag mår bra, även om jag vet att jag inte borde känna så.. Känns som en evighet till inskrivningen på mvc. De hade tid först den 23/4 så det är bara att vänta. Man vill ju samtidigt veta att alla provtagningar ser bra ut. Har du varit på inskrivning?
  • noctura
    Fröken Smilla skrev 2015-03-29 16:01:30 följande:

Var lite snabb där

Jag tycker ändå mitt illamående har varit ok, jag har inte kräkts en enda gång, och bara tagit Postafen en gång. Men haft på mig Seaband många gånger. Nu har jag dock inte haft på mig dem på några dagar och tröttheten verkar ha släppt.

Ja det var värst vad länge du får vänta på inskrivning. Vi var på inskrivning den 16/3, och tog alla prover osv. Jag har ett litet problem med sköldkörteln så det var dessutom väldigt viktigt att de kollade värdet på den. Vi ska ju dit tom en gång till innan du ens varit på inskrivning, för att lyssna på hjärtljuden. Du kan inte välja en annan bm?

Skönt att de har extra koll på dig. Ja, jag fick till svars att de har fullt upp. Jag valde inte barnmorska utan de valde den som hade första bästa tid. Men vi har iaf varit på hälsosamtal förra veckan. Tycker att tiden går ganska snabbt så nu är det inte många veckor kvar innan vi ska dit :) Sen efter det så kan det inte vara många veckor kvar innan vi ska på ultraljud.
  • noctura
    Fröken Smilla skrev 2015-03-29 18:21:08 följande:

Här kommer veckans magbild med jämförelse med förra veckan jag har märkt att magen blivit större och hårdare, förmodligen har alla tarmar flyttats upp en bit

Vilken fin mage :)
  • noctura

Är i v. 12+2 Mår toppen, inga cravings än. Men jag är hungrigare än tidigare och har därmed gått upp ca 2 kg. Men jag har inte fått träna något pga att jag drabbades av överstimulering, bara lätta promenader. Vill så gärna komma igång med träning men jag får vänta tills ultraljudet som förhoppningsvis är i v.18-20 :)

Så roligt att läsa om era resor!

• noctura

Är i v. 12+2 Mår toppen, inga cravings än. Men jag är hungrigare än tidigare och har därmed gått upp ca 2 kg. Men jag har inte fått träna något pga att jag drabbades av överstimulering, bara lätta promenader. Vill så gärna komma igång med träning men jag får vänta tills ultraljudet som förhoppningsvis är i v.18-20 :)

Så roligt att läsa om era resor!

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015