isglass3 skrev 2015-03-16 13:50:21 följande:
Hej!
Har följt er tråd sen den började men inte vågat mig på att skriva förrän nu...
Är gravid efter FET i januari, det var vårt 4:e försök den här omgången, efter 2 minus och ett missfall. Jag är i vecka 9+1 och har BF 18 oktober om jag räknar rätt. Har 2 barn sen innan, hoppas jag får hänga med er ändå... Förra graviditeten hade jag total föreliggande moderkaka och spenderade 3 månader på sjukhus i sängläge pga av ständiga blödningar. Slutade med en väldigt dramatisk förlossning så därav min försiktighet inför den här graviditeten. Har inte mått så bra och oroat mig mer eller mindre konstant för missfall, men efter att ha sett vår lilla böna både v 7+2 och idag 9+1 så måste jag försöka vara lite mer positiv. Tyvärr har även denna grav börjat med blödningar och idag sa läkaren på undersökningen att det beror på att ena kanten av moderkakan ligger för öppningen igen så nu vet jag iaf vad det beror på även om jag blir rädd. Nästa vecka ska jag ta prover inför KUB, veckan efter det inskrivning och veckan efter det spec mvc så det är mina milstolpar just nu!
Grattis till graviditeten! Tråkigt att läsa om era misslyckanden och att du har varit så dålig. Jag håller tummarna på att den här graviditeten kommer att gå bra utan mer komplikationer. Förstår din oro för missfall med det du har bakom dig. Skönt att allt har sett bra ut på ultraljuden, så vi håller tummarna på att bönan trivs som fisken i vattnet där inne :)