• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • hean123

Hej! Jag hoppar gärna in här, har följt er ett tag men inte vågat bli medlem förrän nu. Vi fick MA för ett år sedan på vårt första ET och efter det gjort fem misslyckade fet. Nu har vi gjort vårt andra ET och idag var vi på vårt andra vul. Vårt första vul gjorde vi förra tisdagen när vi var i v 5+4 och såg då två hinnsäckar, idag fick vi se två hinnsäckar och två tickande hjärtan i storlek för 7+0. Vi är i v 6+6. Vi fick tillbaka ett fyrcelligt och ett tvåcelligt embryo så jag trodde aldrig bägge skulle ta sig :) är ett tag kvar, men vi har kommit mycket längre än förra året, är rädd hela tiden men vi är ju faktiskt gravid. BF borde vara 5/11.

• Kakan1976
    hean123 skrev 2015-03-19 11:05:33 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här, har följt er ett tag men inte vågat bli medlem förrän nu. Vi fick MA för ett år sedan på vårt första ET och efter det gjort fem misslyckade fet. Nu har vi gjort vårt andra ET och idag var vi på vårt andra vul. Vårt första vul gjorde vi förra tisdagen när vi var i v 5+4 och såg då två hinnsäckar, idag fick vi se två hinnsäckar och två tickande hjärtan i storlek för 7+0. Vi är i v 6+6. Vi fick tillbaka ett fyrcelligt och ett tvåcelligt embryo så jag trodde aldrig bägge skulle ta sig :) är ett tag kvar, men vi har kommit mycket längre än förra året, är rädd hela tiden men vi är ju faktiskt gravid. BF borde vara 5/11.

Vad roligt med två! Och att allt ser bra ut :). Välkommen!
  • Etta

Välkommen hean123 och grattis till graviditeten! Spännande med två! :)

Nu har även jag varit på ul och fått se ett 12 mm stort embryo med pickande hjärta. Känns helt fantastiskt!

• Kakan1976
    Etta skrev 2015-03-19 13:20:40 följande:

Nu har även jag varit på ul och fått se ett 12 mm stort embryo med pickande hjärta. Känns helt fantastiskt!

Tjohoo vad härligt!
  • hean123

Men tack tjejer!!

Men Etta, kul att vi hade vul samma dag! Härligt att allt såg bra ut, Grattis!! :)

jag var så sjukt nervös, förra året fick vi ju inte se ett tickande hjärta och den lilla var då bara 3 mm i v 7+3. Men nu är inte förra året, nu är ett nytt år, ett bättre år:)

• Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-03-19 08:32:23 följande:

Oh yes, i natt mellan 5-7...Som tur var somnade jag ändå om en timma innan jag skulle upp nu. Vad lika symtom vi verkar ha! Är väl också bara några dagar emellan.

Ja det är lustigt! Jag nickar alltid instämmande när jag läser dina inlägg ;)
  • Asams5

Kul med tvillingar! Har jag med i min mage. :)
  • hean123
    Asams5 skrev 2015-03-19 15:50:41 följande:

Kul med tvillingar! Har jag med i min mage. :)

Men vad kul, tror du ligger lite före mig?! :) jag tror det är först nu jag börjar ta till mig att det faktiskt är två på g, shitt vilken grej egentligen, om allt går bra vill säga.. Efter alla dessa år vi försökt!! Och på ett tvåcelligt embryo! Nä nu börjar tankarna fara här i huvudet känner jag:)

Hur mår du, illamående? Andra symptom?
  • Fröken Smilla

Välkommen och grattis till de två små!
    Etta skrev 2015-03-19 13:20:40 följande:

Åh så skönt! Magisk känsla!
  • lisodan
    Josefinehej skrev 2015-03-19 08:15:54 följande:

Dem flesta är trötta och illamående. Men jag har åkt på världen förkylning nu! Känns verkligen som jag har feber! och mår även lite illa. Men när jag tar tempen så visar den ingen feber, Skumt.

någon som känt liknande? Känslan att vara så himla sjuka typ.

Jag har känt mig lite halvfebrig ibland. Som om en förkylning är på gång. Men sen försvinner det igen. Var megaförkyld i början av graviditeten men det är längesen.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015