• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • lisodan
    hean123 skrev 2015-03-19 11:05:33 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här, har följt er ett tag men inte vågat bli medlem förrän nu. Vi fick MA för ett år sedan på vårt första ET och efter det gjort fem misslyckade fet. Nu har vi gjort vårt andra ET och idag var vi på vårt andra vul. Vårt första vul gjorde vi förra tisdagen när vi var i v 5+4 och såg då två hinnsäckar, idag fick vi se två hinnsäckar och två tickande hjärtan i storlek för 7+0. Vi är i v 6+6. Vi fick tillbaka ett fyrcelligt och ett tvåcelligt embryo så jag trodde aldrig bägge skulle ta sig :) är ett tag kvar, men vi har kommit mycket längre än förra året, är rädd hela tiden men vi är ju faktiskt gravid. BF borde vara 5/11.

Hej hean, kommer ihåg dig från en annan tråd. Jag fick också MA den gången. Visst är det fantastiskt att ha kommit längre denna gång! Grattis! Häftigt med två!
  • lisodan
    Etta skrev 2015-03-19 13:20:40 följande:

Välkommen hean123 och grattis till graviditeten! Spännande med två! :)

Nu har även jag varit på ul och fått se ett 12 mm stort embryo med pickande hjärta. Känns helt fantastiskt!

Grattis Etta! Vi blir fler och fler, härligt!
  • Josefinehej

Gud vad skönt! Grattis! Kram

Etta skrev 2015-03-19 13:20:40 följande:

Välkommen hean123 och grattis till graviditeten! Spännande med två! :)

Nu har även jag varit på ul och fått se ett 12 mm stort embryo med pickande hjärta. Känns helt fantastiskt!

• Asams5
    hean123 skrev 2015-03-19 16:57:37 följande:
    Men vad kul, tror du ligger lite före mig?! :) jag tror det är först nu jag börjar ta till mig att det faktiskt är två på g, shitt vilken grej egentligen, om allt går bra vill säga.. Efter alla dessa år vi försökt!! Och på ett tvåcelligt embryo! Nä nu börjar tankarna fara här i huvudet känner jag:)

Hur mår du, illamående? Andra symptom?
    Ligger en månad före dig ungefär. BF 6 oktober. Vecka 11+1 idag. Varit på två vul. Sista för 2,5 vecka sedan och allt såg bra ut, båda lika stora. Nu börjar oron smyga på igen.

Illamående har jag inte haft speciellt mycket alls, bara lite diffust emellanåt. Nu är det i princip helt borta. Den extrema tröttheten har också släppt mycket nu. Däremot har jag senaste veckan börjat känna mig väldigt mycket mer trött och svullen i benen och fötterna efter en arbetsdag. Så nu är det stödstrumpor som gäller framöver. :) Hur mår du då? Tvillingar brukar ju tydligen späda på symtomen. Antar att jag klarat mig bra då.
  • MaryoMary

Hej alla! Vad kul att vi blir fler:) 9+2 idag och inskrivning för mig. Ska bli spännande. Jag ska försöka få ett ul och hoppas få se bebis en gång till. Därefter direkt och köpa mamabrallor och berätta för familjen. Vilken dag, va!

• lisodan
    MaryoMary skrev 2015-03-20 08:47:02 följande:

Hej alla! Vad kul att vi blir fler:) 9+2 idag och inskrivning för mig. Ska bli spännande. Jag ska försöka få ett ul och hoppas få se bebis en gång till. Därefter direkt och köpa mamabrallor och berätta för familjen. Vilken dag, va!

Härligt! Köp med mudd- de är supersköna. Jag har från HM and I love them!
  • Asams5
    MaryoMary skrev 2015-03-20 08:47:02 följande:

Gjorde likadant efter senaste ultraljudet. Köp nåt till bebis också. Känns lite verkligare då, och pirrigt roligt. :)
  • Asams5
    Uppdaterar listan

Namn och ålder:

Kakan: 38 år
    happyhappy: 28 år
    Fröken Smilla: 33 år
    Asams5: 31 år
    MaryoMary: 37 år
    lisodan: 39 år
    Carro_39: 39 år
    Noctura: 29 år
    Bebro001: 26 år
    EmyJ: 28 år
    Etta: 31 år
    Siri74: 40 år

Kakan: Göteborg
    MaryoMary: Göteborg
    Etta: Göteborg
    Siri74: Roslagen

Klinik:

Kakan: Nordic i Gbg (tididigare Sahlgrenska)
    happy happy:Carl von Linne-kliniken i Uppsala
    Fröken Smilla: RMC Malmö
    Asams5: Sahlgrenska
    MaryoMary: Nordic i Gbg
    lisodan: Sahlgrenska
    Carro_39: Huddinge
    Noctura: IVF Falun
    Bebro001: Carl von Linne-kliniken i Uppsala
    EmyJ: Akademiska sjukhuset Uppsala
    Etta: Sahlgrenska
    Siri74: Sophiahemmet

Första UL:

Kakan: 11/3
    happy happy: 4/3
    Fröken Smilla: 27/2
    Asams5: 19/2
    MaryoMary: 5/3
    lisodan: 19/2
    Carro_39: 20/2
    Noctura: 11/3
    Bebro001: 16/3
    EmyJ: ?
    Etta: 19/3
    Siri74: 3/3

BF:

Kakan: 26/10
    happy happy:20/10
    Fröken Smilla: 8/10
    Asams5: 6/10
    MaryoMary: 20/10
    lisodan: 6/10
    Carro_39: 14/10
    Noctura: 19/10
    Bebro001: 25/10
    EmyJ: 31/10
    Etta: 1/11
    Siri74: 25/10
  • Kakan1976

God kväll!

Dagen har varit tuff. Jag har varit obeskrivligt trött och haft huvudvärk som Alvedon inte kunnat rå på. Nu har jag sovit en stund på soffan och huvudvärken har lättat lite.

Dessutom har jag fått ett gång med små blåsor i munnen. Är det någon av er som känner igen detta?

• hean123

Tack fröken Smilla:)

lisodan skrev 2015-03-19 18:12:30 följande:

Hej hean, kommer ihåg dig från en annan tråd. Jag fick också MA den gången. Visst är det fantastiskt att ha kommit längre denna gång! Grattis! Häftigt med två!

Tack tack :)

Kommer ihåg dig jag oxå <3 jag tror vi fick våra besked med en veckas mellanrum eller så:/ det är ju helt otroligt fantastiskt att vi fått se våra hjärtan, jag har haft en fruktansvärd ångest över allt den här gången, men "peppar peppar" har allt flytit på..

Ja, vi är lite småchockade men självklart jätte glada över tvillingbeskedet :)
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015