• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • Kakan1976
    Etta skrev 2015-03-21 20:09:49 följande:

Tack tjejer, så goa ni är! Men vilket omtumlande dygn jag har haft! Efter en eftermiddag igår med kraftiga blödningar, en natt fylld av gråt o knappt någon sömn och sju timmar idag på gynakuten fick vi till sist komma in och får se att vårt lilla embryo lever och pickar med hjärtat som det ska! Helt otroligt! Var så säker på att allt var kört. Dock fortfarande orolig då jag efter undersökningen fått en ny kraftig blödning , vilket gynekologen iofs tror beror på själva undersökningen men känns ju inte roligt att blöda! Nu ska jag försöka smälta allt som hänt... Puh.

Åh vad skönt! Puh!

Läskigt att blöda förstås, hoppas att det slutar snart.
  • Asams5
    hean123 skrev 2015-03-20 23:05:12 följande:
    Häftigt, du får lära mig allt du kan :) skönt att vara i v 12!! ja, man skulle vilja göra ul minst en gång i veckan för att hålla sig lugn, jag känner mig lugn någon dag men sen börjar oron gnaga igen.. Är det rul nästa gång eller blir det någon mer koll innan dess??

Skönt att tröttheten börjat släppa, det ser jag framemot. Illamående har jag varit sedan rd 7 då jag började spy, trodde bara det var nerverna men jag vette katten. Jag har mått illa och spytt i princip varje dag sedan dess. Inte hela tiden, men många timmar per dag. Tror det börjar släppa lite nu..

Spännande med benen, mina vader har gjort ont idag, jag ska nog oxå prova stödstrumpor, bra med lite tips:)
    Vet inte om det blir nån koll innan. Hoppas ju det. Men verkar inte som det hör till deras rutin. Men kommer ju gå åt av oro innan RUL annars. Hur blir det för dig? Gissar ju att sånt skiljer sig beroende på var man bor i landet.
  • isglass3

Va skönt Etta att det såg bra ut trots allt!!

Vi är just hemkomna efter en dag på Gekås. Var sjukt mkt folk idag men hittade lite av varje såklart spanade förstås in bebisavdelningen och såg några fina grejer. Köpte faktiskt ett par set med bodys och byxor, var tvungen känner på mig att även den här graviditeten kanske kommer innebära lång sjukhusvistelse så jag passar på nu när jag fortfarande har chansen men nu är jag sjuuukt trött!!

• lisodan

Tack tjejer, så goa ni är! Men vilket omtumlande dygn jag har haft! Efter en eftermiddag igår med kraftiga blödningar, en natt fylld av gråt o knappt någon sömn och sju timmar idag på gynakuten fick vi till sist komma in och får se att vårt lilla embryo lever och pickar med hjärtat som det ska! Helt otroligt! Var så säker på att allt var kört. Dock fortfarande orolig då jag efter undersökningen fått en ny kraftig blödning , vilket gynekologen iofs tror beror på själva undersökningen men känns ju inte roligt att blöda! Nu ska jag försöka smälta allt som hänt... Puh.

Åh, vad skönt att det såg bra ut! Så glad för er skull!
  • lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-03-21 10:20:45 följande:

Är det någon som har huvudvärk? Haft ont de senaste dagarna och Alvedon hjälper inte :(

Oh ja!! För några veckor sen ganska mycket. Fick även migränanfall. Alvdeon funkade inte heller på mig så fick Panacod utskrivet, men tyckte det var lite läskigt för jag kände mig lite snurrig av den så tog bara en, en gång. Har kommit tillbaka nån dag då och då, men nu funkar Alvedon. Hoppas det är övergående, och även för dig!
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-03-22 00:29:52 följande:
    Oh ja!! För några veckor sen ganska mycket. Fick även migränanfall. Alvdeon funkade inte heller på mig så fick Panacod utskrivet, men tyckte det var lite läskigt för jag kände mig lite snurrig av den så tog bara en, en gång. Har kommit tillbaka nån dag då och då, men nu funkar Alvedon. Hoppas det är övergående, och även för dig!
    Skönt att höra att nån haft samma även om jag inte önskar nån huvudvärk. Märkliga symptom den här veckan! Huvudvärk och blåsor i munnen :(. Ingen huvudvärk idag bör jag vaknade bådar gott inför dagen!

Igår fick jag två kassar fulla med mammakläder av en kompis som jag ska gå igenom idag.

Ha en fin söndag alla!
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-03-22 07:24:36 följande:

Skönt att höra att nån haft samma även om jag inte önskar nån huvudvärk. Märkliga symptom den här veckan! Huvudvärk och blåsor i munnen :(. Ingen huvudvärk idag bör jag vaknade bådar gott inför dagen!

Igår fick jag två kassar fulla med mammakläder av en kompis som jag ska gå igenom idag.

Ha en fin söndag alla!

Blåsorna kan ju vara nån underliggande infektion, jag tror inte immunförsvaret är på topp just nu. Jag har haft en envis hosta i 3 veckor nu. Hostar inte mycket på dagen men när jag vaknar på natten och sen på morgonen igen. Störigt!
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-03-22 08:01:21 följande:
    Blåsorna kan ju vara nån underliggande infektion, jag tror inte immunförsvaret är på topp just nu. Jag har haft en envis hosta i 3 veckor nu. Hostar inte mycket på dagen men när jag vaknar på natten och sen på morgonen igen. Störigt!
    Ja så kanske det är. Har känts som att det är en förkylning på gång men som aldrig bryter ut riktigt.
  • hean123

Fy, vilket hemskt dygn, vilken mardröm. Så skönt att allt gick bra! hoppas du har sovit något inatt.
    Asams5 skrev 2015-03-21 21:06:05 följande:

Vet inte om det blir nån koll innan. Hoppas ju det. Men verkar inte som det hör till deras rutin. Men kommer ju gå åt av oro innan RUL annars. Hur blir det för dig? Gissar ju att sånt skiljer sig beroende på var man bor i landet.

Hm, det kanske är så. Det enda jag vet i dagsläget är att vi ska på ett till vul på fredag 27/3, tiden vi hade fått från början. Sedan ska vi på hälsosamtal 1/4.

Jag frågade läkaren jag hade i torsdags om vad som kommer att hända, hon hade lite dålig koll på just det. Däremot trodde hon vi skulle få lite extra koller tack vare alla misslyckade försök samt MA vi har bakom oss, bara för att lugna mig och även för att det är två. Men som sagt vi får se, besked får jag kanske från barnmorskan sen.

Jag kommer som sagt oxå oroa ihjäl mig om jag ska vänta från v 9 till rul! Usch!
  • elvira74

På onsdag är det dags för mitt UL. Jag är nervös men samtidigt förväntansfull. Jag har ju inte samma tråkiga erfarenheter som många av er andra här inne utan detta är ju vårt första försök som än så länge gått vägen. Men som sagt samtidigt går tankarna att jag dock är 40 och mycket kan gå fel. Försöker slå ifrån mig de negativa tankarna för jag kan inte göra något mer än väntat och oroa sig gör ingen nytta ju :). Är inte riktigt verkligt för mig ännu att jag faktiskt bär på en blivande liten människa, personlighet och ett älskat barn. Kanske blir det verklighet på onsdag om där nu finns ett hjärta som tickar. Behövde bara skriva av mig lite tankar och känns skönt att dela det med några som förstår :).

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015