• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-03-18 14:59:47 följande:

Alltså, jag är fasen på gång att köpa en barnvagn! Sug på den. Min kompis ska sälja sina fina Joolz till ett bra pris men hon vill ju sälja den nu. Jag bad att få vänta till efter UL nästa vecka och det gick bra men shit vad läskigt det känns att köpa vagn redan nu. Pirrigt!

Haha så roligt! Vi vet redan vilken barnvagn vi kommer att välja, eftersom mina föräldrar snabbt gick ut med att de köper den till oss. Men jag har inte vågat åka och titta på den live ännu

Som lisodan tyckte jag det var ett stort steg bara att våga köpa mammabyxor men om 3 veckor ska vi till New York, då blir det mer bebisshopping! Ett par baby converse är ett måste med tanke på min converse-besatthet
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-03-18 19:39:23 följande:

Har ni som gått lite längre piggnat till tro? Jag är verkligen dödstrött. 8+1 idag. Klockan är halv åtta och jag har redan lagt mig i sängen. Snark.

Jag trodde att det hade vänt förra veckan då jag var väldigt pigg om dagarna. Men denna veckan har varit tung och tröttsam igen, och det är ett rent under att jag är vaken såhär sent ligger dock i sängen och skriver haha!
  • Etta
    Kakan1976 skrev 2015-03-18 14:59:47 följande:

Alltså, jag är fasen på gång att köpa en barnvagn! Sug på den. Min kompis ska sälja sina fina Joolz till ett bra pris men hon vill ju sälja den nu. Jag bad att få vänta till efter UL nästa vecka och det gick bra men shit vad läskigt det känns att köpa vagn redan nu. Pirrigt!

Häftigt, tycker jag du gör helt rätt i! :)
  • Etta
    Fröken Smilla skrev 2015-03-18 20:44:01 följande:

Haha så roligt! Vi vet redan vilken barnvagn vi kommer att välja, eftersom mina föräldrar snabbt gick ut med att de köper den till oss. Men jag har inte vågat åka och titta på den live ännu

Som lisodan tyckte jag det var ett stort steg bara att våga köpa mammabyxor men om 3 veckor ska vi till New York, då blir det mer bebisshopping! Ett par baby converse är ett måste med tanke på min converse-besatthet

Åh vad roligt att köpa barnkläder i New York! ( och att vara i New York också för den delen!) babyconverse är ju så söta, kommer jag nog inte kunna motstå heller...

Angående mammakläder längtar jag verkligen till jag kan/vågar köpa dem, har inget som passar just nu pga min superspända mage... Går runt i löst sittande jeans o tröjor som är lite större för att täcka magen, känner mig hemskt tråkigt klädd. Ser dessutom dödstrött ut..;)
  • Asams5
    Kakan1976 skrev 2015-03-18 19:39:23 följande:

Har ni som gått lite längre piggnat till tro? Jag är verkligen dödstrött. 8+1 idag. Klockan är halv åtta och jag har redan lagt mig i sängen. Snark.

Jag känner skillnad på tröttheten! Har mer energi nu. Är väl synd att säga att jag är pigg, men det har vänt lite i alla fall. Denna veckan har det dock gått utför, men det har nog med att det är en helvetes vecka på jobbet att göra, och dålig sömn.

Men nu börjar jag känna av annat kroppsligt också. Blir mer trött i benen och fötterna och yr och tung i huvudet.

Är det nån mer än jag som vaknar mitt i natten minst en gång och måste gå på toa?
  • Fröken Smilla
    Asams5 skrev 2015-03-18 21:41:27 följande:

Jag känner skillnad på tröttheten! Har mer energi nu. Är väl synd att säga att jag är pigg, men det har vänt lite i alla fall. Denna veckan har det dock gått utför, men det har nog med att det är en helvetes vecka på jobbet att göra, och dålig sömn.

Men nu börjar jag känna av annat kroppsligt också. Blir mer trött i benen och fötterna och yr och tung i huvudet.

Är det nån mer än jag som vaknar mitt i natten minst en gång och måste gå på toa?

Japp, är vaken just nu... Dock är det inte bara toalettbesök för min del utan även en vaken period på minst en timme... Inte kul alls men jag har nästan vant mig ;)
  • Kakan1976
    Asams5 skrev 2015-03-18 21:41:27 följande:

Jag är uppe en eller två gånger per natt för att kissa. Somnar om lätt som tur är fast är ju lika trött även om jag fått tio timmars sömn.
  • isglass3

Jag trodde för ett par dagar sen att tröttheten och illamåendet började släppa lite, men igår var jag både grymt trött och illamående så det hänger nog med ett tag till. Går och lägger mig kl 20 på kvällarna och får gå upp på toa 2 ggr varje natt. Då börjar jag alltid tänka på en massa saker så jag har väldigt svårt att somna om. Men det jag märker skillnad på är att jag är på mkt bättre humör och det är ju positivt

• Josefinehej

Dem flesta är trötta och illamående. Men jag har åkt på världen förkylning nu! Känns verkligen som jag har feber! och mår även lite illa. Men när jag tar tempen så visar den ingen feber, Skumt.

någon som känt liknande? Känslan att vara så himla sjuka typ.

• lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-03-19 03:04:31 följande:

Japp, är vaken just nu... Dock är det inte bara toalettbesök för min del utan även en vaken period på minst en timme... Inte kul alls men jag har nästan vant mig ;)

Oh yes, i natt mellan 5-7...Som tur var somnade jag ändå om en timma innan jag skulle upp nu. Vad lika symtom vi verkar ha! Är väl också bara några dagar emellan.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015