• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Hej!

Jag plussade i helgen och är nu gravid efter mitt 6:e IVF-försök. Jag har ett missfall i bagaget (efter försök nummer 4) och känner mig väldigt orolig för att det ska hända igen men försöker glädjas åt mitt positiva resultat.

Är vi fler som vi följas åt?

Kram Kakan

• Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
  • hean123
    Asams5 skrev 2015-03-19 19:28:58 följande:

Ligger en månad före dig ungefär. BF 6 oktober. Vecka 11+1 idag. Varit på två vul. Sista för 2,5 vecka sedan och allt såg bra ut, båda lika stora. Nu börjar oron smyga på igen.

Illamående har jag inte haft speciellt mycket alls, bara lite diffust emellanåt. Nu är det i princip helt borta. Den extrema tröttheten har också släppt mycket nu. Däremot har jag senaste veckan börjat känna mig väldigt mycket mer trött och svullen i benen och fötterna efter en arbetsdag. Så nu är det stödstrumpor som gäller framöver. :) Hur mår du då? Tvillingar brukar ju tydligen späda på symtomen. Antar att jag klarat mig bra då.

Häftigt, du får lära mig allt du kan :) skönt att vara i v 12!! ja, man skulle vilja göra ul minst en gång i veckan för att hålla sig lugn, jag känner mig lugn någon dag men sen börjar oron gnaga igen.. Är det rul nästa gång eller blir det någon mer koll innan dess??

Skönt att tröttheten börjat släppa, det ser jag framemot. Illamående har jag varit sedan rd 7 då jag började spy, trodde bara det var nerverna men jag vette katten. Jag har mått illa och spytt i princip varje dag sedan dess. Inte hela tiden, men många timmar per dag. Tror det börjar släppa lite nu..

Spännande med benen, mina vader har gjort ont idag, jag ska nog oxå prova stödstrumpor, bra med lite tips:)
  • hean123

Om någon får möjlighet och lust får ni gärna lägga till mig i listan

Ålder 30 år

Klinik Cvl i Uppsala

Första vul egentligen 27/3 men det blev redan 10/3

BF 5/11

• hean123
    Kakan1976 skrev 2015-03-20 20:21:40 följande:

God kväll!

Dagen har varit tuff. Jag har varit obeskrivligt trött och haft huvudvärk som Alvedon inte kunnat rå på. Nu har jag sovit en stund på soffan och huvudvärken har lättat lite.

Dessutom har jag fått ett gång med små blåsor i munnen. Är det någon av er som känner igen detta?

Usch, men vad skönt att du börjar piggna på dig lite. Jag har oxå varit ruskigt trött idag.. Några blåsor känner jag inte igen, hoppas du inte håller på och blir förkyld!!!
  • lisodan
    hean123 skrev 2015-03-20 22:53:11 följande:

Tack fröken Smilla:)

Tack tack :)

Kommer ihåg dig jag oxå <3 jag tror vi fick våra besked med en veckas mellanrum eller så:/ det är ju helt otroligt fantastiskt att vi fått se våra hjärtan, jag har haft en fruktansvärd ångest över allt den här gången, men "peppar peppar" har allt flytit på..

Ja, vi är lite småchockade men självklart jätte glada över tvillingbeskedet :)

Jag haft också haft ångest, känt ibland att jag håller på att tappa förståndet. Redan hunnit med 2 besök på gynakuten och två på vanliga akuten. Men det börjar vända nu. Samtidigt som jag har svårt att bara glädjas och tro på detta. När kroppen har lurats så en gång känner jag av minsta lilla förändring och blir rädd att det ska betyda något.

10 dagar till KUB och när vi får se den lille igen. Om allt går bra då hoppas jag ännu mer oro släpper!
  • Fröken Smilla

Oron är det jobbigaste av allt tycker jag. Vi såg vår lilla ärta på ultraljud den 27/2 sen har vi inget mer UL inbokat förrän RUL den 7/5. Ibland känner jag mig så ogravid! Och det trots ömmande bröst, illamående och växtvärk. Jag tror jag är väldigt otålig, vill att det ska synas mer på magen. Vi har en babyboom på jobb och jag är än så länge den som gått kortast tid och det gör mig nervös, känns som att de andra kommit så mycket längre, även om det i de flesta fall bara skiljer ett par veckor.

Inatt drömde jag dessutom att jag började blöda, så vaknade med en riktigt olustig känsla.

• Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-03-21 07:55:03 följande:

Oron är det jobbigaste av allt tycker jag. Vi såg vår lilla ärta på ultraljud den 27/2 sen har vi inget mer UL inbokat förrän RUL den 7/5. Ibland känner jag mig så ogravid! Och det trots ömmande bröst, illamående och växtvärk. Jag tror jag är väldigt otålig, vill att det ska synas mer på magen. Vi har en babyboom på jobb och jag är än så länge den som gått kortast tid och det gör mig nervös, känns som att de andra kommit så mycket längre, även om det i de flesta fall bara skiljer ett par veckor.

Inatt drömde jag dessutom att jag började blöda, så vaknade med en riktigt olustig känsla.

Usch vilken jobbig dröm.

Jag känner mig också väldigt ogravid ibland. Oftast på förmiddagarna. Då är symptomen svagare. Det är nog så att vi vänjer oss vid symptomen. Att ömma bröst är normalläge just nu. Fast jag kan inte låta bli att klämma på dem stup i kvarten för att kolla så de verkligen känns ner än vanligt ändå...
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-03-21 08:17:12 följande:

Usch vilken jobbig dröm.

Jag känner mig också väldigt ogravid ibland. Oftast på förmiddagarna. Då är symptomen svagare. Det är nog så att vi vänjer oss vid symptomen. Att ömma bröst är normalläge just nu. Fast jag kan inte låta bli att klämma på dem stup i kvarten för att kolla så de verkligen känns ner än vanligt ändå...

Precis så gör jag med klämmer i tid och otid. Och som du skriver så har ömma bröst blivit normalt så man tänker inte på det som ett gravidsymtom längre.

Mitt illamående har försvagats de senaste två dagarna efter att ha gått med Seaband hela dagarna de två dagarna innan det. Då nojar jag för det. Men gick ju in i vecka 12 igår och det är ju då många märker att illamåendet avtar. Barnmorskan sa också att jag inte skulle bli rädd när symtomen börjar försvinna. Och ändå sitter jag här och nojar. Så man blir irriterad på sig själv
  • lisodan

Har också drömt det där Smilla, flera gånger. Riktigt jobbigt när man vaknar. Som tur är har jag också drömt positiva drömmar om att jag är gravid. Att allt ska gå bra! Natten till igår drömde jag att det började rinna mjölk ur brösten. Och när jag vaknade hade de liksom tagit en ny form igen.

Dock är de inte alls ömma och har inte varit på säkert 3-4 veckor, bara när katterna trampar på dem. Men de förändrar! Ju sig på annat sätt så känner mig ej så orolig just för det.

Har en otrolig molvärk den senaste veckan. Så att jag vaknar av det. Så var det också i början, men sen försvann det. Men så har magen verkligen växt också. nu. Ska se om jag kan lägga upp en bild snart.

• Kakan1976

Är det någon som har huvudvärk? Haft ont de senaste dagarna och Alvedon hjälper inte :(

• Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-03-21 09:57:57 följande:

Har också drömt det där Smilla, flera gånger. Riktigt jobbigt när man vaknar. Som tur är har jag också drömt positiva drömmar om att jag är gravid. Att allt ska gå bra! Natten till igår drömde jag att det började rinna mjölk ur brösten. Och när jag vaknade hade de liksom tagit en ny form igen.

Dock är de inte alls ömma och har inte varit på säkert 3-4 veckor, bara när katterna trampar på dem. Men de förändrar! Ju sig på annat sätt så känner mig ej så orolig just för det.

Har en otrolig molvärk den senaste veckan. Så att jag vaknar av det. Så var det också i början, men sen försvann det. Men så har magen verkligen växt också. nu. Ska se om jag kan lägga upp en bild snart.

Jag lugnade mig nu på morgonen när jag faktiskt kände att magen vuxit lite

Jag hade också velat lägga upp en bild men min mage har en liten bilring som förstör känslan den har förvisso minskat eftersom jag gått ner i vikt, men jag har alltid haft en tendens till en liten mage, även när jag låg på BMI under 19 när jag var yngre. Ska be mannen ta bild idag så får vi se hur det ser ut...
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015