Nej det blir ingen utredning förrän efter tre missfall i rad eller att man försökt i ett helt år. Och vi har försökt sedan maj då jag slutade med p-piller efter att ha ätit dem i 17 år. Första ägglossning dröjde till 16 juli, men då blev jag ju gravid direkt.
Jag vill heller inte ha en decemberbebis som några av er nämner. Jag är själv ett decemberbarn och har alltid hatat att fylla år så nära inpå jul. Det tråkigaste var att man måste önska sig allt man kan tänkas vilja ha under hela nästa år. Det gick liksom inte att önska sig det man inte fick på jul i födelsedagspresent istället. För det var ju ett helt år kvar till december. Ska väl tilläggas att jag fyller dagen före julafton, så det är ju väldigt nära inpå jul.
Samtidigt känner jag nu att jag inte riktigt vill vänta heller. Jag längtar tills blödningarna upphört och vi kan försöka på nytt. Men oroar mig ändå över att ett eventuellt decemberbarn kommer vara lika besviken på mig som jag varit på min mamma. Hon har många gånger fått förklara för mig att hon pappa hade försökt så länge att det liksom inte var läge att planera tidpunkt på året för att bli gravid. Måste ha varit oerhört jobbigt för henne..