• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Bio

Jag har följt med lite i tråden men inte skrivit förrän nu. Fick missfall i tisdags v 10+6, blödde massor och fick jävligt ont så vi fick åka in och få det bekräftat och de kunde dra ut de sista klumparna. Jag har svårt att bli gravid och det var så efterlängtat och vältajmat, men det ville sig inte. Hade gjort vul i v 8+0 och då såg allt perfekt ut, men det måste ha stannat av snart efter det för nu var det bara skuggor kvar i hinnsäcken. Lyckligtvis har vi en underbar unge här hemma att glädjas åt men hade hoppats att han skulle få ett syskon snart. Det får bli lite senare då. Nu ska vi vänta in mensen och sedan börjar vi om. Åtminstone vet vi nu att det går att bli med barn, att det inte var en engångsföreteelse med sonen. Jag har bara väldigt glesa och oregelbundna äl så vi måste ligga i (hehe) för att inte missa den.

• Anonym (Nelle)
    hvep skrev 2015-02-01 19:28:50 följande:

Jag känner mig dum som vill vara med här, eftersom ni fick vänta så länge och sedan få MF. Jag har fått blödningar här i helgen som helt klart är ett MF, och är bara i vecka 6, men jag är så otroligt otroligt ledsen. Det är som att jag inte kan se någonting framför mig eller runt omkring. Det känns som att det liksom aldrig kommer att kunna gå över. Jag vet inte hur 17 jag ska kunna gå vidare. Och jag har så mkt skuldkänslor över att känna såhär mycket, eftersom jag inte ens vetat om graviditeten så länge. Men det var bara så himla himla efterlängtat..

Man kan inte mäta sorg. Du har lika stor rätt till din sorg som oss andra. Beklagar att du också blivit drabbad. Men nu jäklar ska vi bli gravida igen Välkommen i tråden
  • Anonym (Nelle)
    Bio skrev 2015-02-01 21:48:12 följande:

Jag har följt med lite i tråden men inte skrivit förrän nu. Fick missfall i tisdags v 10+6, blödde massor och fick jävligt ont så vi fick åka in och få det bekräftat och de kunde dra ut de sista klumparna. Jag har svårt att bli gravid och det var så efterlängtat och vältajmat, men det ville sig inte. Hade gjort vul i v 8+0 och då såg allt perfekt ut, men det måste ha stannat av snart efter det för nu var det bara skuggor kvar i hinnsäcken. Lyckligtvis har vi en underbar unge här hemma att glädjas åt men hade hoppats att han skulle få ett syskon snart. Det får bli lite senare då. Nu ska vi vänta in mensen och sedan börjar vi om. Åtminstone vet vi nu att det går att bli med barn, att det inte var en engångsföreteelse med sonen. Jag har bara väldigt glesa och oregelbundna äl så vi måste ligga i (hehe) för att inte missa den.

Fy vad tråkigt Surt när man sett hjärta och allt på vul, då slappnar man ju av lite. Men efter missfall sägs det ju att man har lättare att bli gravid Får du någon hjälp med typ pergotime för att få ÄL lite oftare?
  • Anonym (Nelle)

Trodde aldrig jag skulle säga detta men äntligen

• hvep
    Anonym (Nelle) skrev 2015-02-02 11:46:46 följande:
    Man kan inte mäta sorg. Du har lika stor rätt till din sorg som oss andra. Beklagar att du också blivit drabbad. Men nu jäklar ska vi bli gravida igen Välkommen i tråden
    Tack snälla! Ja, nya tag, det ska bli spännande att följa er alla! :)
  • Anonym (Ella)

Hallå.

Följer gärna med här.

Fick mitt MF igår i vecka 8.

Vill bara att det ska gå över nu så vi kan börja om.

Blöder en hel del.

Hur lång tid blödde ni efteråt?

Ska träffa en läkare i em. Hoppas få svar på frågor då.

• Anonym (Nelle)
    Anonym (Ella) skrev 2015-02-03 13:28:42 följande:

Hallå.

Följer gärna med här.

Fick mitt MF igår i vecka 8.

Vill bara att det ska gå över nu så vi kan börja om.

Blöder en hel del.

Hur lång tid blödde ni efteråt?

Ska träffa en läkare i em. Hoppas få svar på frågor då.

Välkommen! Jag blödde ca 3dagar efter skrapning och sen var det uppehåll för att sedan få bruna flytningar från och till i en vecka. Men jag vet inte hur länge man brukar blöda om kroppen tar hand om det av sig självt. Hoppas att allt är ute för dig så du slipper tabletter eller skrapning.
  • Mallanmillis

Hej!

Hoppar gärna in här har inte hunnit läsa era inlägg ännu.

Precis före jul skulle vi på RUL , va då i v.19. Upptäcktes då att fostret dött tidigare i grav. Fick vänta en vecka för medicinsk abort som gjordes precis före nyår. Va då inlagd under tiden. Varit en turbulent tid med många tårar och sorg. Nu väntar vi på provsvar från moderkakan som säkert lär dröja någon vecka till. Fick tillbaka mensen förra veckan och fått klartecken att det är ok att försöka när vi är redo igen. Vill så gärna blir gravid med en gång.

Vi har en frisk och underbar dotter som blir 5 år nu i februari. En tjej som längtar efter att bli storasyster.

• Anonym (Nelle)
    Mallanmillis skrev 2015-02-03 18:22:05 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här har inte hunnit läsa era inlägg ännu.

Precis före jul skulle vi på RUL , va då i v.19. Upptäcktes då att fostret dött tidigare i grav. Fick vänta en vecka för medicinsk abort som gjordes precis före nyår. Va då inlagd under tiden. Varit en turbulent tid med många tårar och sorg. Nu väntar vi på provsvar från moderkakan som säkert lär dröja någon vecka till. Fick tillbaka mensen förra veckan och fått klartecken att det är ok att försöka när vi är redo igen. Vill så gärna blir gravid med en gång.

Vi har en frisk och underbar dotter som blir 5 år nu i februari. En tjej som längtar efter att bli storasyster.

Fy vad tragiskt att behöva gå så länge som till vecka 19 Jag hade troligtvis också fått gå ända till RUL om jag ej bokat privat VUL. Fattar inte varför man inte har som standard att göra vul på gravida för att fastställa graviditeten i typ vecka 10-12.

Välkommen till tråden du också!
  • Anonym (Nelle)

Testade "inte gravid" med CB digital igår men testlagrets stickor blir starkare positivt varje dag. Har blivit helt testgalen efter MAt för att se om jag har hcg kvar i kroppen. Är orolig för rester och dyl och funderar på att ringa gyn i morgon så de får ta blodprov.

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?